וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפלה אחת יותר מדי: מאחורי הפיצוץ בין יוסי בניון למכבי פתח תקוה

9.12.2018 / 9:00

ההתעקשות לא לשחררו לבית"ר, הוויכוח הקולני בין אבי לוזון לאלישע לוי והעמדת הפנים שרק הגבירה את המתיחות ("איך יודעים שיוסי לא יפתח? כשפתאום לא מתרגלים הרכב בימים שלפני"). מה הוביל לסוף הבלתי נמנע ומה מחכה לבניון עכשיו? אופיר סער עושה סדר

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

הרגע ההזוי באיצטדיון הי"א אתמול (שבת) בו הגיעה מונית לאסוף את יוסי בניון חזרה הביתה לאחר שבחר שלא להיות בסגל מכבי פתח תקוה למשחק מול מ.ס אשדוד סיכם יותר משלושה חודשים של מתיחות בין בניון לאלישע לוי ולאבי לוזון, מתיחות שכולה תולדה של העובדה שבניון לא שוחרר לשנת פרישה בבית"ר ירושלים.

המאמן שקל להודיע לבניון כי הוא לא פותח עוד באימון המסכם אך החליט לעשות זאת רק כשהקבוצה הגיעה לאשדוד. בניון הנסער השיב שהוא מרגיש מושפל ואם הוא לא פותח הוא לא מעוניין בסגל. הטעות הזו הובילה להשעייתו, אחרי שלוזון התערב, גיבה את לוי והחליט להשעות את בניון עד להעמדתו לוועדת משמעת.

במלאבס מספרים שמדובר בפיצוץ שכולם חיכו לו: "זה תמיד היה על קצות האצבעות. אם אלישע היה יכול לבחור הוא לא היה פותח עם יוסי. גם כשהוא נותן לו לפתוח זה מרגיש לא אמיתי. איך יודעים שיוסי לא יפתח במשחק? כשפתאום לא מתרגלים הרכב בימים שלפני... המתיחות הזאת מלווה את הקבוצה כבר תקופה ארוכה".

עוד בנושא

בניון סירב לפתוח על הספסל והושעה, אלישע לוי: "לא מתנהגים ככה"
פער של 14 נקודות מבאר שבע? היעד החדש של מכבי תל אביב
הפועל באר שבע עמוק במשבר, ברק בכר: "אני לא חסר אונים"

יוסי בניון מכבי פתח תקוה. יוסי ציפקיס
"אי אפשר לא לשחרר אותי וגם לא לתת לי לשחק, זה להשפיל בן אדם". יוסי בניון/יוסי ציפקיס

האירוע אתמול היה שיא בלתי נמנע בפרשה שהחלה בספטמבר. בימי סגירת חלון ההעברות בית"ר ירושלים היתה מוכנה לשלוח לפתח תקוה שני שחקנים תמורת בניון, שהיה בכושר מצוין וחלם על שנת פרישה בבירה בעקבות עזיבת אלי טביב. אלא שלוזון התעקש להשאיר את הקשר בן ה-38, עליו בנה כשחקן מוביל וכחונך למנור סולומון ושחקן מוביל בקבוצה, בעוד שאלישע לוי דווקא ראה את הדברים אחרת.

המאמן, שהעדיף שחקן בתפקיד אחר והבין את המשמעות של השארת בניון בכוח, הסביר ללוזון שלדעתו יהיה נכון לשחרר אותו, אבל היו"ר סירב בתוקף, ובין השניים אף התפתח ויכוח קולני. התוצאה היתה הישארותו של הכוכב הממורמר אצל מאמן שלא רצה לראות אותו בהרכב, והקפיד להחליף אותו ראשון באופן קבוע גם במשחקים בהם פתח.

עוד באותו נושא

בניון סירב להתחיל על הספסל והושעה, אלישע לוי: "לא מתנהגים ככה"

לכתבה המלאה
אלישע לוי מאמן מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
חלוקת עומס? אלישע לוי/קובי אליהו

התנהלותו של לוי, שלא הודה בפני בניון שלדעתו המקצועית מקומו על הספסל, רק הגבירה את המתיחות בתקופה שחלפה מאז. לאחר שבניון לא פתח נגד הפועל תל אביב ביום רביעי המאמן דיבר על חלוקת עומס, אבל העובדה שזה קרה פעם נוספת אתמול הוכיחה שמדובר בהרבה יותר מכך.

כעת כבר אין חשיבות לשאלה האם בניון אכן יעמוד לוועדת משמעת, מכיוון שאחרי הפיצוץ הוא נחוש לעזוב כבר בינואר, ולא רק בתום העונה כפי שתכנן, אם לא לבית"ר ירושלים אז לאתגר אחר. היום אפילו לוזון מבין שזה לא יהיה חכם להשאירו בניגוד לרצונו, אחרי שאתמול הוא אמר בכעס לאנשי הקבוצה לפני שנסע: "לא רוצים שאני אשחק, אז למה לא נתתם לי ללכת? הציעו לכם שני שחקנים וגם היו מוכנים להציע כסף. אי אפשר לא לשחרר אותי וגם לא לתת לי לשחק, זה להשפיל בן אדם".

אבי לוזון מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
ישתכנע הפעם? אבי לוזון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully