וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני מכבי תל אביב רוצים לשבור שיא: "זו הקבוצה הבריאה בימי גולדהאר"

9.12.2018 / 7:13

אחרי ה-1:3 על בני יהודה, הצהובים מקבלים תיאבון ומלבד אליפות, רוצים לסיים עם אחוזי ההצלחה הגבוהים אי פעם. בקבוצה נפעמים מהאווירה בחדר ההלבשה, וגם: איביץ' מתחפש לשלמה שרף

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. לא רק אליפות: במכבי רוצים לשבור שיא באחוזי הצלחה

במכבי תל אביב לא מוכנים לקבוע שהאליפות בידיים שלהם ובצדק. נכון שהפער עצום, מכבי תל אביב נראית הכי טוב, הפועל באר שבע איבדה עוד שתי נקודות, אבל בכל זאת מדובר רק בסיום הסיבוב הראשון. אבל גם אם ולאדן איביץ' יפמפם מבוקר עד ערב שיש עוד 23 משחקים ו-69 נקודות בקופה, זה כבר מחלחל פנימה שזו העונה של מכבי תל אביב. כדי ליצור בכל זאת תחרות ועל מנת לייצר 'דרייב', שוחחו ביניהם מספר שחקנים אמש על אחוזי ההצלחה הגבוהים בהם מחזיקה כרגע מכבי תל אביב. עם 33 נקודות מתוך 39 אפשריות מכבי תל אביב של איביץ' עומדת על 85 אחוזי הצלחה.

השיא של מכבי תל אביב באליפויות האחרונות היה אצל פאולו סוזה, אז נרשמו 78.5 אחוזי הצלחה. בהפועל באר שבע של שלוש האליפויות האחרונות רשמה הקבוצה לפני שתי עונות 78.7 אחוזי הצלחה. הפועל תל אביב של אלי גוטמן ב-2010 רשמה את השיא בעידן ליגת העל כאשר קבעה 80 אחוזי הצלחה. מכבי חיפה של עונת 1993/4 לקחה אליפות עם 81.2 אחוזי הצלחה אבל זה כאמור היה לפני שקראו לליגה ליגת העל. בשורה התחתונה, שחקנים במכבי תל אביב מדברים על כך שהם רוצים להמשיך לשמר את האחוזים של הסיבוב הראשון גם להמשך העונה על מנת לסיים אותה באחוז הצלחה הכי גבוה שנרשם עבור אלופה. "ספורט זה גם סטטיסטיקה וצריך שמהעונה הזו ניקח גם אחוזי הצלחה שיהוו שיא של כל הזמנים. אנחנו יכולים לעמוד בכך", אמר אמש אחד משחקני הקבוצה.

עוד בנושא

מכבי תל אביב ניצחה 1:3 את בני יהודה. הפער בפסגה: 11 נקודות
ולאדן איביץ': "שלוש שנים ללא אליפות זה פרק זמן ארוך מדי"
מכבי תל אביב הודיעה על החתמת אורוש ניקוליץ' לארבע וחצי שנים

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. קובי אליהו
המטרה הרבה מעבר לאליפות. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/קובי אליהו

2. איביץ' יודע להמר

על שלמה שרף אמרו בשיאו כמאמן נבחרת ישראל שהוא יודע לבחור את השחקנים החמים. למאמן הלאומי לשעבר היתה יכולת לנחש מיהו השחקן הלוהט. וכעת ולאדן איביץ' עושה זאת במכבי תל אביב. בכל פעם שהוא מעלה שחקן התקפה, הוא מקבל ממנו תוצרת. אתמול זו היתה הבחירה ביונתן כהן, אבל איביץ' הבהיר אמש שאין כאן שום סוד מקצועי. "זה לא סוד", אמר איביץ'. "אני לא קוסם ואני לא עושה דברים שמאמנים אחרים לא עושים. אני מנסה להסביר לשחקנים שכאשר אני עושה רוטציה, הם צריכים לבוא ולתת את שלהם. לשמחתי הם מראים שמגיע להם לשחק".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. קובי אליהו
מגע קסם. איביץ'/קובי אליהו

3. מה דחף להצלחה? איביץ' לא שוכח את אירופה

לצד ההצלחה בליגת העל, הזכירה אמש התקשורת לאיביץ' את הכישלון בליגה האירופית. איביץ' לא צריך שיזכירו לו, כך הסתבר: "אני חושב הרבה על זה שלא עלינו לליגה האירופית. זה משהו שקופץ אצלי למחשבה לא מעט פעמים. רציתי מאוד להעפיל עם מכבי תל אביב לשלב הבתים של הליגה האירופית. אני יכול רק לחשוב ולהאמין שזה שנכשלנו באירופה, גרם לכך שנייצר לעצמנו עוד רצון ומוטיבציה להצליח במפעלים כאן בארץ. הכישלון להעפיל לשלב הבתים יצר מחויבות גדולה יותר לליגה כאן בארץ".

יונתן כהן, מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
כולם מרוצים, גם בקצה הספסל. יונתן כהן חוגג/קובי אליהו

4. האוהדים רוצים שהשחקנים ישמחו בגולים

יותר משהיה קשה לבצע את הגול היפהפה של יונתן כהן, היה קשה אפילו יותר להתאפק ולא לשמוח אחריו. אבל כהן, בחור מאוד אינטליגנטי, עמד במשימה פעמיים והסביר שבני יהודה נתנה לו הרבה ולכן היה חשוב לו לא לשמוח אם ישתתף בחגיגת הכיבושים. אוהדי מכבי תל אביב פחות אוהבים את האיפוק ורוצים שהשחקנים שלהם יחגגו איתם ביציעים. כהן ניסה אמש להסביר קצת מה הופך את מכבי תל אביב הנוכחית לכזו מצליחה ועוד יותר איך זה שבכל פעם נכנס שחקן להרכב, גם אם הוא לא שיחק הרבה זמן, ונותן מעל ומעבר, ממש כמו שכהן נתן אתמול.

"הצוות מחזיק אותנו קצר ויש דרישות מאוד גבוהות מכולם באימונים", סיפר כהן. "זה מה שגורם לנו לבוא כל כך חדים לכל משחק. אני הכנתי את עצמי לרגע בו אקבל את ההזדמנות שלי. הייתי חזק בראש ואני שמח שפתחתי וכבשתי פעמיים".

שחקני מכבי תל אביב ארון שוינפלד, אלי דסה חוגגים. קובי אליהו
לכולם יש חלק. שוינפלד, פיבן ודסה חוגגים/קובי אליהו

5. הקבוצה הבריאה ביותר בימי גולדהאר

יונתן כהן הבהיר אתמול שהוא לא רוצה לעזוב בחלון ההעברות. ארון שוינפלד עשה זאת בדיוק לפני שבוע. אלירן עטר רוצה לסיים את העונה במכבי תל אביב ומייחל לחוזה חדש. מאור קנדיל מאושר גם כשהוא לא משחק ומבין כל שחקני הבית, אולי רק מתן חוזז ירצה לעבור בהשאלה בחצי העונה הבאה. מי שמחפש את ההבדל בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע ימצא אותו גם בהיבט הזה. התחושה היא ששחקנים רבים שלא משחקים בהרכב באר שבע, פוזלים לקבוצות אחרות בעוד שבמכבי תל אביב גם השחקן ה-20 מרוצה ומעלה תמונות עם כל החבר'ה באינסטגרם. מכבי תל אביב הנוכחית אפילו יותר בריאה מהימים הכי גדולים של ג'ורדי קרויף, אז כזכור שלט מקצועית בקבוצה ערן זהבי וחלוקת השלל היתה רחוקה מלהיות שווה בין כולם. "זו הקבוצה הכי בריאה בימי גולדהאר", אמרו אמש במועדון.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully