וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר מודה שבאר שבע במשבר ומבהיר: "אני לא חסר אונים"

9.12.2018 / 7:11

השבוע הכי קשה של המאמן בבירת הנגב, חלקו של איתן עזריה בקריסה ואיך הפך חדר ההלבשה למקום "כואב ומעיק"? יניב טוכמן על האלופה הדועכת שמסרבת לשקר לעצמה

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. בכר לא מפחד מכותרות: "אנחנו במשבר"

בהפועל באר שבע החליטו לא לטאטא את הבעיות ולא להחביא את התקופה הקשה. כחלק מהניסיון לצאת מהבוץ, הוחלט לדבר על המצב כמו שהוא אחרי ה-1:1 הביתי מול בני סכנין. "אנחנו במשבר", קבע אמש (שבת) ברק בכר כחלק מההכרה שכדי לפתור את הבעיה, צריך להודות שהיא קיימת. "החוכמה היא לדעת להתנהל במשבר ולא להרים ידיים. יש פה מועדון שצריך לנהל אותו ויש רצון של כולם לצאת מזה. דברים לא הולכים בתקופות כאלה. אנחנו מייצרים המון מצבים בשלושת המשחקים האחרונים בהם סיימנו בתיקו ואם לא היינו מייצרים מצבים, הייתי יותר מודאג. צריך לשפר דברים ולדאוג לאיזון יותר טוב. הבעיה היא שאנחנו עושים טעות באיזשהו שלב ואנחנו משלמים עליה".

עוד בנושא

באר שבע שוב איבדה יתרון וסיימה ב-1:1 ביתי עם סכנין
אוהדי באר שבע שרקו בוז בטרנר, ברק בסיום: "יש אצלנו פאניקה"
מכבי ת"א בפער 14 על ב"ש: "3 שנים בלי אליפות זה יותר מדי זמן"

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
השבוע הכי קשה שלו כמאמן הפועל באר שבע. ברק בכר/יוסי ציפקיס

2. בכר מבטיח שיפתור את המשבר: "אני לא חסר אונים"

זה היה אולי השבוע הכי קשה של ברק בכר כמאמן הפועל באר שבע. דצמבר 2018 האיום של המאמן שידע כמעט רק הצלחות מאז הגיע מקרית שמונה. והנה בכר נמצא בסיטואציה חדשה ולא מוכרת, אבל כזו שתעצב אותו כמאמן ותדע להפוך אותו ליותר טוב, אם אכן יעמוד במשימה ויוציא את הפועל באר שבע מהבוץ לחצי עונה טובה הרבה יותר. אמש בסיום המשחק הוא שלל כל אפשרות שזה גדול עליו. "לעולם לא אהיה חסר אונים", קבע. "אני יכול להיות מאוכזב, אבל לא חסר אונים. יש פה שחקנים שרוצים ואנחנו דואגים לתת להם את כל התנאים. אני כן רואה גישה טובה באימונים אבל יש חלקים בהם אנחנו נראים פחות טוב ועל זה צריך לעבוד. יש הרגשה בכל משחק שאנחנו באים ושולטים אבל אנחנו תמיד יורדים לאחור ומזמינים את היריב לתקוף. אנחנו לא נישבר. יש לי עם מי לצאת למלחמה ולמרות הפסימיות, אני לגמרי אופטימי מעתיד המועדון. אי אפשר להרים ידיים ולהגיד מה שיהיה, יהיה. אני ראש המערכת המקצועית ובסוף אוציא אותה מזה".

עוד באותו נושא

אוהדי באר שבע שרקו בוז, ברק בכר מודה: "יש אצלנו פאניקה"

לכתבה המלאה
נייג'ל האסלביינק, ג'ון אוגו שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים. יוסי ציפקיס
המשבר מקצועי בלבד?/יוסי ציפקיס

3. מה קרה לחדר ההלבשה של הפועל באר שבע?

בחדר ההלבשה בטרנר היה מאוד שקט בסיום המשחק. אחד השחקנים תיאר זאת אמש כך: "אי אפשר היה להכיר את החדר שלנו בטרנר. החדר הזה שידע בשלוש העונות האחרונות רגעי אושר אינסופיים, הפך למקום כואב ומעיק". בכר, שמכיר בעובדה שהקבוצה שלו במשבר מקצועי, סירב לקבל את התזה של חלק מהתקשורת לפיה, הבעיה העיקרית של הפועל באר שבע נמצאת בתוך חדר ההלבשה בו כביכול אין אהבה גדולה בין השחקנים. "חדר ההלבשה שלנו בסדר גמור", התעקש בכר. "כשאתה עושה תוצאות פחות טובות יחפשו מה לא בסדר. יש פה חדר הלבשה טוב בו שחקנים מכבדים אחד את השני. הבעיה היא מקצועית ומנטלית. לא בחדר ההלבשה. אנחנו עובדים באמצעות וידאו, מנסים לתרגל. גם בעניין הספיגות היה שיפור היום. כמובן ששער השוויון גורם לכולם לחשוב שהדברים לא טובים".

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע (מימין) עם איתן עזריה. ברני ארדוב
"מנטלי זה עניין של כולם". איתן עזריה עם ברק בכר/ברני ארדוב

4. ומה חלקו של איתן עזריה?

בכל האליפויות של הפועל באר שבע, קיבל איתן עזריה הרבה קרדיט. המאמן המנטלי של המועדון זכה להרבה שבחים בעבודה שעשה לצד בכר. אמש הגן עליו המאמן וטען כי זה לא יהיה נכון לשלוח את כל החצים לעברו. "איתן עובד לא פחות קשה מכל השנים האחרונות", אמר בכר על עוזרו. "מנטלי זה עניין של כולם. זה מתחיל בצוות למעלה וגם בשחקנים. כל אחד בצוות הוא גם מנטלי. מנטלי זה דבר גדול ולא ספציפי לאדם כזה או אחר. כולם צריכים לקחת אחריות על הצד המנטלי".

ישראל זגורי שחקן בני סכנין, בן ביטון שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
"מי שאומר שאנחנו לא עדיפים במגרש, לא מבין כדורגל". בן ביטון/יוסי ציפקיס

5. בן ביטון: "אנחנו לא מרוכזים. כבר לא קילרים"

בן ביטון ידוע בהפועל באר שבע כאחד שיודע לנתח היטב מה הסיבות לכל דבר. המגן הימני שפך אתמול הכל בלי פילטרים: "אני מאמין שהפועל באר שבע צריכה להסתכל על עצמה ולהבין שהדברים לא הולכים כמו שצריך", ירה. "צריך להסתכל רק על המשחק הקרוב ולחשוב מה צריך לשפר כדי לחזור למסלול הנכון. דברים לא הולכים לנו. אנחנו רוצים ונלחמים. נותנים 200 אחוז. מי שאומר שאנחנו לא עדיפים במגרש, לא מבין כדורגל. בכל המשחקים בשבוע האחרון ייצרנו כמות מצבים מטורפת אבל דברים בורחים לנו מבין הידיים. אי אפשר לשקר. אולי זה ריכוז. צריך להבין איפה אנחנו מועדים. הכי חסר להפועל באר שבע ריכוז לאורך 90 דקות. בדקות מסויימות אנחנו מרגישים בנוח ואנחנו לא מספיק קילרים לגמור את המשחק. אנחנו נותנים את התקווה הזו לקבוצות כדי לחזור מולנו ועל זה אנחנו משלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully