וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק תחנה בדרך למשבר הבא עם מכבי תל אביב: נבחרת ישראל במשחק קריטי בגאורגיה

3.12.2018 / 8:08

הבלאגן של סוף השבוע היה רק הפתיח למה שיקרה אם נבחרת ישראל תנצח בגאורגיה (17:00, ספורט 5). וגם: השחקן המפתיע ביותר בסגל של קטש לא צריך את שרעבי, החיסרון של שנגאליה והיריבה הנחושה

קובי אליהו

1

נבחרת ישראל תעלה היום (שני) בטביליסי למשחק שיכול לקרב אותה באופן משמעותי לעלייה לאליפות העולם, כשתתארח אצל גאורגיה (17:00, שידור ישיר בספורט 5). ניצחון של הנבחרת של עודד קטש, והבחורים בכחול לבן רחוקים שני משחקים מסין 2019. הפסד - והם יצטרכו עזרה מנבחרות אחרות בדרך.

הנבחרת ערכה אתמול את האימון המסכם באולם בו ייערך המשחק באווירה טובה. בצוות המקצועי הכינו את השחקנים למשחק מסוג שונה לזה שהיה נגד גאורגיה לפני שלושה חודשים, מאחר ששני השחקנים המובילים של גאורגיה במשחק ההוא - טוקו שנגליה ומאט ג'נינג, לא משחקים הפעם. עיקר תשומת הלב מגיעה על הגארד ת'אד מקפדן שמשחק בטנריפה, ועל שחקני הפנים גיורגי שרמדיני וגוגה ביטדזה, כשגם הקלע דודה סנדזה נחשב לנשק מסוכן.

"שנגליה הוא שחקן גדול, אני בטוח שהוא יחסר להם, אבל עדיין יש להם הרבה מאוד דברים שהם יכולים לעשות גם בלעדיו. נצטרך להיות בפוקוס, לא משנה מה", אמר ג'ייק כהן לקראת המשחק, "כחלק מהתחרות הזאת אתה משחק מול שחקנים גדולים מכמה קבוצות בזמן קצר. זה יהיה אתגר גדול בשבילנו, אני מחכה לזה. זה מאמץ קבוצתי, אף אחד לא עוצר שחקן לבד, צריך חמישה שחקנים. אנחנו משתפרים בכל יום, בגלל זה אני נהנה פה כל כך, יש פה חבר'ה שצעירים שמתקדמים, אנחנו משתפרים במשחק הקבוצתי וזה מרגש".

הקפטן גיא פניני, שקיבל הרבה מאוד מחמאות על המשחק המצוין שלו נגד סרביה הוסיף: "צריך להמשיך בדרך שלנו, כמו שנבחרת ישראל צריכה לשחק, לבוא צנועים עם רגליים על הקרקע. גם אחרי ניצחון כזה גדול לדעת שבלי הקרבה ולתת מאה אחוז על המגרש לא נשיג תוצאות, ככה צריכים לבוא מחר, עם גישה הכי חיובית ולוחמנית כמו שהנבחרת תמיד מביאה, רק ככה נביא ניצחון. במגרש חוץ צריך להיות הרבה שקול ואחראי, להגיב בהתאם לריצות של הקבוצה היריבה. בטוח שיהיה להם ריצות ומונטום נצטרך להגיב כמו שצריך".

עוד בנושא:

עודד קטש: "אחרי הווידאו, השחקנים יבינו עד כמה גאורגיה איכותית"
ועדת שרעבי הגישה את המלצותיה: שישה ישראלים כחול לבן בטופס המשחק
בשורה לנבחרת ישראל: טוקו שנגליה ומאט ג'נינג יחסרו לגאורגיה בשני

ג'ייק כהן, נבחרת ישראל, מול מירוסלאב ראדוליצה, נבחרת סרביה. קובי אליהו
מכבי תל אביב תשחרר אותו גם למשחק מול סרביה? ג'ייק כהן/קובי אליהו

2

זה היה סוף שבוע מהמבלבלים שידע הכדורסל הישראלי. במשך שעה אחת, מסיום המשחק ועד ההודעה על דרישת מכבי תל אביב לשחרר שניים משחקניה מהנסיעה לגאורגיה, חובבי הכדורסל זקפו את ראשם. מרגע הידיעה על הבלאגן הגדול סביב הנושא, איש לא חש בנוח. אלא שהתוצאה - לרשות עודד קטש עומד סגל מלא, היא חשובה וטובה.

המשבר הבא בפתח. הניצחון על סרביה הבטיח כי גם החלון הבא, שייערך בחודש פברואר, יהיה משמעותי עבור נבחרת ישראל, ללא שום קשר לתוצאת המשחק היום. המשחק הראשון בו ייערך ביום חמישי נגד גרמניה, ככל הנראה בדרייב אין. הגרמנים כבר עלו לשלב הבא, וספק אם יבואו עם מוטיבציה מיוחדת או סוללת כוכבים, אבל גם לקטש תהיה בעיה. באותו היום תשחק מכבי תל אביב במילאנו, והפעם אין ספק שלא יוכל לקבל את השחקנים שירצה.

בחלון הראשון במוקדמות אליפות העולם, לפני יותר משנה, הגיעו באיגוד הכדורסל לסיכום מול מכבי תל אביב על שחרורו של ג'ייק כהן שהיה הנציג היחיד של הצהובים. מאז עברו הרבה דברים בין הצדדים, וספק אם נראה מחווה של רצון טוב. באיגוד לא רצו להקדים לדבר על הנושא, אך ההערכות מגורמים שונים, היא שהעובדה שבכל משחק יורוליג לפחות שחקן אחד של הקבוצה לא מתלבש, תהווה את הפיתרון. ייתכן מאוד שבנבחרת ידעו רק באמצע השבוע מי לא ייצא עם הקבוצה למילאנו, וישאר לסגל למשחק הראשון. למשחק השני נגד סרביה, שייערך ביום ראשון בבלגרד, כבר צפוי סגל מלא.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עודד קטש מאמן נבחרת ישראל עם צוותו. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
משחק חשוב מאוד בגאורגיה. עודד קטש/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

3

בזמן שנבחרת ישראל התמקמה במלון המריוט בטביליסי, הציג מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי את המלצות הוועדה שהוא עמד בראשותה. "אנחנו רוצים לצמצם את הפער שבין ההישגים של נבחרת העתודה לבין ההישגים של הנבחרת הבוגרת", אמר שרעבי במסיבת העיתונאים, כאילו תהליך ההצערה של נבחרת ישראל לא התרחש ללא המלצותיו.

אחד השחקנים שצמחו גם ללא חוקי שרעבי אלא בחוק הרוסי הוא נתנאל ארצי. אמנם הפורוורד של גלבוע/גליל לא יתלבש היום למשחק נגד גאורגיה, אבל אם תשאלו את אנשי נבחרת ישראל, מדובר ככל הנראה במצטיין באימונים. ארצי נקרא לסגל בעיקר בתור שחקן אימונים, ועקף לא מעט שחקנים בדרך, עד שכמעט נכנס לסגל הסופי למשחק הערב.

למי שלא עקב - הפורוורד בן ה-21 עומד העונה על ממוצע יפה של 7 נקודות ו-2 ריבאונדים בכמעט 20 דקות בגלבוע/גליל. הוא קלע העונה יותר נקודות ממה שקלע בשלוש עונות מבוזבזות בבוגרים של מכבי חיפה ומכבי אשדוד, בהם ראה בעיקר שאריות. אז נכון שוועדת שרעבי תהפוך את ארצי לאטרקטיבי יותר ממתאזרחים מאשר המצב הקיים, אבל כשהם מבטיחים מקום רק לישראלי אחד על המגרש, ולפחות חמישה זרים בסגל, העתיד לא נראה באמת ורוד לשחקן הכשרוני כמו גם לחבריו בליגה הלאומית שחולמים על הזדמנות אמיתית בליגת העל.

תמיר בלאט נבחרת ישראל, טוקו שנגליה נבחרת גאורגיה. ברני ארדוב
הפעם הוא לא עומד לרשות גאורגיה. ואלו חדשות נהדרות ישראל. שנגליה נאבק בבלאט/ברני ארדוב

4

אצל הנבחרת המארחת לא מדברים על עלייה לאליפות העולם. "אנחנו צריכים שסרביה תפסיד באסטוניה או בבית לישראל כדי שיהיה לנו סיכוי, ובמקביל לנצח ביוון", אמרו אמש בנבחרת הגאורגית, "זה יהיה קצת יומרני מצידנו, אנחנו איבדנו את הסיכוי הריאלי שלנו כשהפסדנו פעמיים לגאורגיה וגרמניה בסיבוב המוקדמות הראשון".

אלא שהעדר סיכוי אמיתי, והחיסרון של שנגליה וג'נינג לא מהווה תירוץ לשחקנים המקומיים, והם מדברים על ניצחון מול הקהל הביתי שלהם - "יש לנו רצון להמשיך את ההתקדמות שלנו מהמשחקים האחרונים", אמר איליאס זורוס לקראת המשחק, "ישראל היא נבחרת טובה, ולא היה לנו הרבה זמן להתכונן, אבל בבית אנחנו יכולים לנצח".

גיא פניני, נבחרת ישראל, מול סטפן פנו, נבחרת סרביה. קובי אליהו
הנבחרת צריכה עוד הצגה שלו. גיא פניני/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully