וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת שרעבי הגישה את המלצותיה: שישה ישראלים כחול לבן בטופס המשחק

2.12.2018 / 15:08

אחרי חצי שנה של דיונים, הגיש מנכ"ל משרד הספורט את המלצותיו לשינוי מעמד הישראלים בליגה - מתאזרחים שלא שיחקו בנבחרת יוכרו כזרים: "ההמלצה הזאת תשנה את המצב בכדורסל הישראלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפרדים מהחוק הרוסי. יוסי שרעבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי הציג היום (ראשון) את המלצות הוועדה שעמד ברשותה לשיפור מעמד השחקן הישראלי וליגת העל. הוועדה החלה את דיוניה לפני כחצי שנה, והייתה אמורה להגיש את ההמלצות לפני ארבעה חודשים, אך הדיונים התעכבו והתארכו באופן בלתי צפוי.

בבסיס ההמלצות של שרעבי שינוי מהותי בשיטת הזרים והמתאזרחים בליגת העל. כל קבוצה בליגת העל תהיה מחויבת להחזיק בסגל לפחות שישה שחקנים כחול לבן, או באנגלית Home Grown. המשמעות היא כי הקבוצות יוכלו להחזיק עד שישה זרים ומתאזרחים, כשרק מתאזרחים ששיחקו מעל ארבע הופעות בנבחרות ישראל השונות יוכרו כשחקני Home Grown. בנוסף, קבוצות שיבחרו להחזיק שבעה שחקנים כחול לבן יזכו במענק מיוחד של כ-250 אלף שקלים.

החוק הרוסי יסיים את תפקידו בתום העונה הנוכחית, וכל קבוצה תהיה מחויבת להחזיק שחקן אחד שגדל במחלקות הנוער על המגרש בכל עת. המשמעות של החלטתו של שרעבי היא צמצום גדול של מספר המתאזרחים בליגת העל, והגדלת הכוח הישראלי, מה שאמור להוביל בסופו של דבר לחיזוק נבחרות ישראל.

"אנחנו בחרנו לעשות את מסיבת העיתונאים הזאת כדי להציג סטטוס של וועדת שרעבי, שהוקמה כדי לסייע ולקדם את מעמדו של השחקן הישראלי בליגת העל", אמר שרעבי במסיבת העיתונאים, "להגיע להסכמות זה לא עניין קל, המחלוקות גדולות והיה לא קל במהלך הדיונים לקיים שיח מאפשר בין הצדדים. אנחנו מציעים להגדיר מהו שחקן ישראלי כחול לבן. בכל רגע נתון על המגרש יהיה שחקן כחול לבן. יהיה רוב ברור ומוחלט לשחקנים כחול לבן בטופס, לפחות שבעה שחקנים צריכים להיות שחקנים כחול לבן. קבוצות יוכלו לרשום בין שישה או שבעה שחקנים, ואנחנו מצפים שהקבוצות ירשמו שבעה שחקנים כחול לבן, ואז הם יקבלו את הבונוס הכספי, 250 אלף שקל".

"הגדרנו לעצמנו יעד - לפחות 80 דקות ישחקו שחקנים כחול לבן, החוק הרוסי מנסה להבטיח לישראלים 80 דקות, אבל מדובר בשחקנים בעלי אזרחות ישראלית ולאו דווקא שחקנים כחול לבן", המשיך מנכ"ל משרד הספורט, "יש מתאם מוחלט בין כמות המתאזרחים בקבוצה לבין כמות הדקות שמקבלים השחקן הישראלי כחול לבן. בבאר שבע או אשדוד יש הרבה מתאזרחים, והישראלים כחול לבן מקבלים פחות דקות. זה ישנה את כל צורת החשיבה של מי שמנהל את הכדורסל הישראלי, הקבוצות יצטרכו לבנות על שחקני הנוער. את הפער שבין ההישגים של נבחרת העתודה להישגים של נבחרת הלאומית אנחנו רוצים לצמצם".

כעת, מנהלת ליגת העל וארגון השחקנים יצטרכו להחליט האם הם מקבלים את ההמלצות או לא. אם אחד הגופים ידחה את ההחלטות, בעונת 2019/20 ישחקו בליגת העל לפי החוקים שהוסכמו במגעים במאי השנה - עד חמישה זרים בסגל של כל אחת מהקבוצות, עם ישראלי אחד על המגרש בכל עת, ללא הגבלה על מספר המתאזרחים, קנס כספי לקבוצה שתבחר לרשום חמישה זרים בטופס ומענק לקבוצה שתבחר לרשום במהלך כל העונה שלושה זרים בטופס.

"ההמלצה הזאת תשנה את המצב בכדורסל הישראלי. גם איגוד הכדורסל, גם ארגון השחקנים וגם מנהלת הליגה מכירות את ההצעה, היא מונחת על השולחן שלהם, ככל שהם יסכימו, אנחנו מביאים בשורה. ההסכם הנוכחי הוא רע, ההצעה הזאת טובה יותר, ההסכם הזה רע גם לנבחרת הלאומית. המנהלת חייבת לתמוך בהצעה הזאת, כי היא מקבלת פיתרון", סיכם שרעבי.

מהמנהלת נמסר: "מנהלת הליגה ויושב הראש שמואל פרנקל מודים למר יוסי שרעבי, צוות משרדו וחברי ועדת שרעבי על עבודתם המקיפה. המנהלת תביא את מסקנות הוועדה לדיון בישיבת הדירקטוריון הקרובה. המנהלת מבקשת להודות במיוחד לשרת הספורט הגב' מירי רגב שלקחה על עצמה את המשימה של הבטחת עתיד הכדורסל הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully