וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס אנטטוקומפו זועם על מריו הזוניה: "בפעם הבאה אבעט לו בביצים"

כוכב מילווקי הבטיח לנקום בגארד הניקס אחרי שחגג דאנק עם דריכה עליו. וגם: קשה להאמין, אבל גולדן סטייט הפכה לקבוצה מאותגרת שלשות

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס מאוכזב. AP
ניפגש בעוד פחות מחודש. ויהיה חם. יאניס אנטטוקומפו/AP

גולדן סטייט הפסידה, בוסטון הרשימה, גם טורונטו ויוסטון ניצחו, אבל הסיפור הגדול של משחקי הלילה (בין שבת לראשון) ב-NBA הוא יאניס אנטטוקומפו. הגריק פריק נראה עצבני במיוחד אחרי הפסד מילווקי לניקס, 136:134 אחרי ההארכה. הסיבה: מהלך של שחקן הניקס מריו הזוניה ברבע הראשון, שהטביע מעל אנטטוקומפו ובדרך חזרה להגנה, בזמן שהיווני שכוב על הרצפה, דילג מעליו בזלזול - במהלך שהזכיר את הדריכה המפורסמת של אלן אייברסון על טיירון לו בגמר הפלייאוף ב-2001.

"בפעם הבאה אבעט לו בביצים", הצהיר אנטטוקומפו העצבני אחרי המשחק, בו שוב נשא את הבאקס על כתפיו עם 33 נקודות, 19 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 3 חטיפות ושתי חסימות, אך נכנע בתוספת הזמן.

בשניות שאחרי המהלך המשפיל אוהדי הניקס לגלגו על אנטטוקומפו ועודדו את הזוניה, שהדאנק היה הסל היחיד שלו במשחק. כך או כך, הנקמה עשויה להגיע מהר מאוד: בעוד פחות מחודש ייפגשו הבאקס והניקס פעמיים בהפרש של יומיים, וכנראה שהגארד הקרואטי ייצטרך לשמור על משנה זהירות.

"בכנות, אם אתה פחדן זה לא בשבילך. אני לא רוצה להיות חסר כבוד לאף אחד, אבל אם אתה מרגיש פחד, ה-NBA הוא לא המקום שלך", התרברב הזוניה בסיום, עוד לפני שהתוודע לאיום של אנטטוקומפו. "אם אתה פחדן, ניו יורק זה לא המקום שלך והקבוצה הזו לא מתאימה לך".

עוד בנושא

הלילה: גולדן סטייט הפסידה בקאמבק של קרי, בוסטון ניצחה במינסוטה
סן אנטוניו השוקעת מתגעגעת לפארקר וג'ינובילי, פופוביץ' לקח אחריות

סטף קרי חזר אחרי שלושה שבועות בחוץ, אבל זה לא מנע מגולדן סטייט לספוג הפסד שני רצוף ותשיעי העונה, 111:102 על דטרויט. קרי אמנם קלע 27 נקודות, אבל האפקט שלו על הקבוצה לא הורגש והאלופה סיימה עם 6 שלשות בלבד מ-26 נסיונות. מדובר בהמשך ישיר לסגנון המשחק של האלופה, שהולכת ומסתמכת פחות ופחות על זריקות מחוץ לקשת בניגוד למגמה הרווחת ב-NBA.

הווריירס זורקים העונה 29.6 שלשות למשחק, מקום 20 בליגה. לשם השוואה, בעונת 2015/16 אותה סיימו עם המאזן הטוב בהיסטוריה וקבעו שיא של 73 ניצחונות, הם זרקו 31.2 שלשות למשחק, שהספיקו כדי לתפוס את המקום הראשון בקטגוריה הזו ב-NBA. העונה, כשכולן זורקות וקולעות יותר מבחוץ, המספר הזה היה מספיק כדי לתפוס רק את המקום ה-16.

בסך הכל, ב-24 המשחקים שלהם מפתיחת העונה זרקו הווריירס 110 שלשות פחות מהיריבות. כשהנתון הזה הוצג בפני סטיב קר, הוא פצח במונולוג מפתיע. "כן, אכפת לי מהנתון הזה. לא אהבתי את ההתקפה שלנו היום, ולמען האמת אני חייב לעשות עבודה טובה יותר. אני חושב שאני יכול להגדיר את המשחק הזה כאחד הגרועים ביותר בקריירה שלי כמאמן".

עוד באותו נושא

הנעלם: מרקל פולץ והמקרה המסתורי של ספורטאים בחרדה משתקת

לכתבה המלאה

קר הוסיף ואמר ש"בכל התקפה היו לנו שלושה שחקנים באזור הצבע, ולמען האמת כבר די נמאס לי מזה. בכל פעם שאנחנו חודרים לסל, הצבע צפוף. יש לנו כמה מהקלעים הכי טובים בהיסטוריה בחמישייה, אבל מצד שני להרבה שחקנים שעולים מהספסל אין קליעה מהשלוש. אני חייב למצוא קומבינציות שיאפשרו לנו לרווח את המשחק. ברור שעד עכשיו אנחנו לא עושים את זה מספיק טוב".

גם קווין דוראנט, ש"נרגע" אחרי ההצגות הגדולות בשבוע החולף והסתפק ב-28 נקודות, הודה ש"אנחנו חייבים למצוא דרך לקלוע יותר שלשות. הריווח שלנו לפעמים קצת מבולגן, וזו אשמת המנהיגים של הקבוצה. אני לא חושב שהמאמן יכול לתקן את זה, זה אנחנו המנהיגים צריכים לעשות".

קליי תומפסון הסכים ש"זו לא אשמתו של סטיב, אלא שלנו. לא היינו מספיק דרוכים הלילה. אני נותן קרדיט לדטרויט על הניצחון הזה, אבל לא הקשינו עליהם בכלל הלילה. הם היו נינוחים מדי".

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
גולדן סטייט כבר לא נושאת הדגל של מהפכת השלשות. רחוק מאוד מכך. סטף קרי/רויטרס

האם גורדון הייוורד סוף סוף חוזר לעצמו? הסווינגמן, שחזר מפציעה קשה בתחילת העונה אבל התקשה להציג את היכולות שלו מהעבר, רשם הלילה את משחקו הטוב ביותר העונה עם 30 נקודות, 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים בניצחון 109:118 במינסוטה. כעת בראד סטיבנס - שהוריד אותו לאחרונה לספסל - צריך להכריע אם להחזירו לחמישייה או לא.

"לא היה לו קל, אבל כל מה שהוא עשה זה נשך שפתיים, היה חבר נהדר לקבוצה ועבד קשה", שיבח המאמן. "השנה לא התחילה כמו שהוא רצה. הוא לא בחמישייה. אבל אני חושב שהוא מודל לחיקוי עבור הקבוצה שלנו, הוא ממחיש מה מצופה מאיתנו. ונקווה שאפשר לבנות על אותה יכולת גם הלאה".

"לאט לאט הדברים מסתדרים", הודה הייוורד עצמו. "הביטחון שלי חוזר לאט לאט, למרות שאני עדיין לא היכן שאני רוצה להיות. אם אמשיך להיות מהוסס ופאסיבי בהתקפה זה לא יהיה טוב לקבוצה, והיום זה כבר נראה הרבה יותר טוב".

גורדון הייוורד, בוסטון סלטיקס חוגג. AP
יפלס את דרכו בחזרה לחמישייה? גורדון הייוורד חוגג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully