וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרסו את החגיגה: על מלחמת הגרסאות בין מכבי תל אביב לאיגוד הכדורסל

1.12.2018 / 7:56

במקום לחגוג את הניצחון הגדול על סרביה, התעסקו באיגוד הכדורסל ובנבחרת בדרישת מכבי תל אביב לשחרר שניים משחקניה מהמשחק נגד גאורגיה. למרות ההישג: בנבחרת עדיין לא חולמים על אליפות העולם

קובי אליהו

1

נבחרת ישראל רשמה אמש (שישי) את אחד הניצחונות הגדולים שלה בשנים האחרונות כשגברה בדרייב אין 74:83 על נבחרת סרביה והשאירה את חלום העלייה לאליפות העולם פתוח לחלוטין. הנבחרת תלויה בעצמה, ויודעת שבזכות הניצחון הזה גם לחלון הבא בפברואר תהיה משמעות, ללא קשר לתוצאה במשחק החוץ בגאורגיה ביום שני הקרוב. אלא שבמקום לחגוג את הניצחון, ההתעסקות סביב נבחרת ישראל מרגע סיום המשחק נגעה לדרישה של מכבי תל אביב לשחרר שניים משחקניה מהנסיעה לגאורגיה. בסיום המשחק ניגש יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, מלווה במנהל הקבוצה עמי ביטון, למנהל נבחרת ישראל מוטי דניאל ויו"ר הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל עמוס פרישמן, וביקש לדעת מי שני השחקנים שישוחררו. השניים הבהירו כי כל השחקנים יוצאים לגאורגיה, מה שהוליד מלחמת גרסאות.

איגוד הכדורסל הגיע להסדר עם מכבי תל אביב לגבי שחרור ג'ייק כהן, ג'ון דיברתולומאו, יובל זוסמן ונמרוד לוי למשחק אמש נגד סרביה, ולגבי לוח האימונים. המגעים בין הצדדים החלו לפני מספר שבועות, ועל כך שני הצדדים מסכימים. המחלוקת מגיעה לגבי מה שהתרחש בסוף השבוע שעבר.

לטענת מכבי תל אביב, במסגרת ההסדר הוחלט שעודד קטש יודיע כבר ביום ראשון שעבר מי יהיו שני השחקנים של הצהובים שישארו בארץ ולא יצאו לגאורגיה. באיגוד הכדורסל טענו כי שמעון מזרחי אכן יצר עמם קשר וביקש לשחרר שני שחקנים, אך באיגוד הודיעו לו שהדבר לא אפשרי, וכשמזרחי התעקש הודיעו כי יחזרו אליו, ולא עשו זאת.

באיגוד, וכן מאמן הנבחרת עודד קטש, זועמים על הודעת מכבי תל אביב לפיה בנבחרת התחייבו לשחרר שני שחקנים, והודיעו כי כל הארבעה יצאו לגאורגיה. במכבי, שם הסבירו כי הצהובים היו היחידים מבין קבוצות היורוליג ששחררו שחקנים למשחקי הנבחרת אמש, מתלבטים כיצד להגיב ומסבירים כי הקבוצה לא תוכל לערוך אימונים עד יום שלישי לקראת דרושפאקה בגלל סגל של שמונה שחקנים, שכן סקוטי ווילבקין חובר לנבחרת טורקיה לקראת משחקה ביום ראשון. ההערכה היא כי כל הארבעה יופיעו הערב לאימון הנבחרת, אך ייתכנו עדיין התפתחויות בנושא.

עוד בנושא:

עודד קטש עונה למכבי תל אביב: "לא סיכמתי איתם דבר וחצי דבר"
מוקדמות אליפות העולם: ישראל ניצחה את סרביה 74:83

גיא פניני, נבחרת ישראל, מול סטפן פנו, נבחרת סרביה. קובי אליהו
בכושר שיא, בגיל 35. גיא פניני/קובי אליהו

2

בחזרה לחגיגה. לפני שהחלו להתעסק במי ייצא או לא ייצא לגאורגיה, שחקני נבחרת ישראל היו מאושרים מעצם הניצחון על סרביה. אמנם לא מדובר בשחקני הסגל הראשון הסרבי, שרובו משחק ב-NBA וביורוליג, אבל עדיין מדובר בשחקנים איכותיים שמשחקים בליגות הבכירות והמפעלים הבכירים באירופה. כוכב הניצחון היה גיא פניני שסיים את המשחק עם 18 נקודות, כולל 3 שלשות ברבע האחרון שהפכו את המשחק עבור הנבחרת, והשחקנים חגגו ופרגנו לקפטן הזמני בן ה-35.

"גיא אדיר, אני לא יודע מה קרה לו העונה הזאת, כל הקריירה הוא היה ככה, הוא ווינר שאין דברים כאלה, אתה רוצה אותו תמיד איתך", אמר עידן זלמנסון ששמר לאורך דקות רבות על מירוסלב רדוליצה הגדול, "רדוליצה שחקן גדול מאוד וחזק, היה ברמות הכי גבוהות, ידעתי שלהיות אגרסיבי איתו זה המפתח, הוא סחט מאיתנו הרבה עבירות, אבל הסתדרנו איתו טוב מאוד. ניצחון גדול, מאמץ אדיר, תוכנית משחק מצוינת של השחקנים, ונשאר עכשיו רק לסיים את החלון הזה כמו שצריך בגאורגיה. יש התרגשות, ברגע שלא תהיה התרגשות זה לא יהיה טוב, אבל בחלון שעבר הראינו כדורסל טוב מאוד וזה לא התבטא בצורה של ניצחונות לצערי, התחלנו עכשיו ברגל ימין ורק שנסיים ככה".

גם ליובל זוסמן היה משחק טוב מאוד, אחרי שהשלים 19 דקות נגד באיירן מינכן עם ניצחון ביום חמישי, הוסיף כמעט 33 דקות אתמול עם 10 נקודות, 4 חטיפות, 3 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, "ניסינו להילחם בהם כמה שיכולנו, הם שחקנים יותר גדולים מאיתנו, יותר חזקים מאיתנו, ניסינו לשחק כדורסל יותר חכם ושמח שניצחנו. הרבע האחרון היה הרבע משמעותי, ברבע האחרון הזזנו את הכדורסל יותר טוב מבשאר חלקי המשחק, הכדורים נכנסו, היינו עם אנרגיות, הזנו אחד את השני, זה מה שהשפיע".

ג'ייק כהן סיכם ואמר: "זה מרגיש ממש טוב, היו לי יומיים טובים מאוד, ניצחון אתמול, ניצחון היום, זאת סיטואציה קשה מאוד לעבור ממשחק אחד למשחק אחר תוך 15 שעות, אבל היה מאמץ טוב מאוד שלנו היום, שיחקנו מול נבחרת טובה, כל מי שנכנס למגרש נתן מאמץ גדול מאוד, ניצחון קבוצתי גדול".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תמיר בלאט נבחרת ישראל, טוקו שנגליה נבחרת גאורגיה. ברני ארדוב
בנבחרת מקווים שלא יצטרכו לפגוש אותו שוב. טוקו שנגליה נאבק בתמיר בלאט/ברני ארדוב

3

בנבחרת כעת תלויים בעצמם כדי לעלות לאליפות העולם בסין. שלושה ניצחונות עד לסיום המוקדמות, וישראל תשוב לטורניר לראשונה מאז שנת 1986. גם הפסד בגאורגיה, שעדיין חזק בתמונה לעלייה, לא יחסל את סיכויי ישראל, אלא שהנבחרת של עודד קטש תצטרך במקרה הזה כמה דברים שיקרו, ביניהם שני הפסדים של גאורגיה ושל גרמניה.

בנבחרת עדיין לא יודעים מי יעמוד לרשותו של איליאס זורוס, מאמן נבחרת גאורגיה, כשייתכן שטוקו שנגאליה ומאט ג'נינג ישחקו נגד ישראל בטביליסי (17:00), אך הדבר אינו ודאי.

"אנחנו צריכים להסתכל משחק אחרי משחק, הפסדנו כבר לגאורגיה שהיא נבחרת מעולה, נהיה שמחים היום, ממחר מתכוננים לגאורגיה, לא צריך להסתכל יותר מדי קדימה, כל משחק הוא לעצמו", אבל יובל זוסמן וג'ייק כהן הוסיף: "אנחנו לא נחשוב יותר מדי קדימה, נתרכז במשחק הבא שזה גאורגיה, אי אפשר לחלום יותר מדי, במיוחד שאתה משחק מול נבחרות באיכות כזאת".

שחקני נבחרת ישראל תמיר בלאט, עידן זלמנסון חוגגים. קובי אליהו
יחגגו ככה גם מול גאורגיה? עידן זלמנסון ותמיר בלאט/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully