וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש עונה למכבי תל אביב: "לא סיכמתי איתם דבר וחצי דבר"

30.11.2018 / 21:46

הצהובים דרשו לשחרר חלק משחקניהם לפני ההמראה לגאורגיה וטענו כי סיכמו זאת עם מאמן הנבחרת, שהכחיש: "אין לי סמכות לשחרר שחקנית מסיבות שאינן מקצועיות". על הניצחון על סרביה אמר: "משחק מדהים"

קובי אליהו

נבחרת ישראל רשמה היום (שישי) את אחד הניצחונות הגדולים ביותר שלה בשנים האחרונות, אחרי שגברה 74:83 על נבחרת סרביה החזקה בדרייב אין, ושמרה על סיכוי סביר להעפיל למונדובאסקט. אז נכון, סרביה התייצבה למשחק בסגל חסר מאוד ללא שלל כוכבים, אולם החבורה של עודד קטש הראתה שיש על מה לבנות בעתיד, ובעיקר שיש לה עדיין ווינר אחד גדול - גיא פניני, שקלע 18 נקודות וחמש שלשות, כולן ברגעי מפתח, והיה הגורם המרכזי לניצחון.

הדרמה האמיתית החלה לאחר השריקה האחרונה. בסיום הניצחון על נבחרת סרביה פנה יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי לאנשי איגוד הכדורסל בבקשה לשחרר חלק משחקני הקבוצה מהנסיעה לגאורגיה. באיגוד הופתעו מאוד מהבקשה וכרגע לא מוכנים לשחרר את ארבעת הנציגים של הצהובים (ג'ון דיברתולומאו, ג'ייק כהן, יובל זוסמן ונמרוד לוי), והבהירו זאת גם ליו"ר וגם לשחקנים עצמם. הסיכום המוקדם בין הצדדים דיבר על כך ששחקני מכבי תל אביב יצטרפו לנבחרת לאחר המשחק נגד באיירן מינכן, וישובו לאחר המשחק נגד גאורגיה.

בעלי מכבי תל אביב שמעון מזרחי. דני מרון
מכבי תל אביב לא מוותרת. מזרחי/דני מרון

במכבי תל אביב פרסמו הודעת תגובה ובה נכתב: "חשיבותה של נבחרת ישראל למכבי תל אביב היא גדולה ביותר ובוודאי ליושב ראש המועדון שמעון מזרחי. מתוך כך, מכבי שיחררה את כל ארבעת השחקנים שביקשו אנשי הנבחרת למשחק היום מול סרביה וזאת בניגוד למרבית קבוצות היורוליג, שלא שיחררו שחקנים למשחקי הנבחרות הלאומיות. כך גם נאלצה נבחרת סרביה, אותה ניצחה היום נבחרת ישראל, לשחק ללא שחקנים שמשחקים ביורוליג.

"להלן פירוט התנהלות העניינים בין מכבי והאיגוד: כבר לפני כעשרה ימים התנהלו שיחות בין מנהלי הנבחרת ומאמנה לבין ראשי מכבי תל אביב לגבי הגעת שחקני מכבי לחלון המשחקים הנוכחי, הכולל את המשחק הביתי נגד סרביה ומשחק החוץ של נבחרת ישראל בגיאורגיה.

הסיכומים שהושגו הם שארבעת שחקני מכבי תל אביב יתאמנו ביום שני ושלישי בשבוע זה עם הנבחרת ויחזרו לאימוני מכבי לקראת המשחק החשוב שנערך ביום חמישי נגד באיירן מינכן. עוד סוכם כי כ-16 שעות בלבד לאחר המשחק מול באיירן יתייצבו הארבעה ביום שישי לשורות הנבחרת למשחק הביתי נגד סרביה. המאמן עודד קטש התחייב ביום ראשון האחרון לומר למכבי מיהם השניים מתוך הארבעה אותם ירצה למשחק השני - כפי שסוכם. עד היום הוא לא אמר מי השניים. מכבי תל אביב ממתינה לשמוע מי השניים שנבחרו על ידי אנשי המקצוע בנבחרת, לצאת לגאורגיה - כאמור, לפי הסיכום.

"תמוה שמטעם האיגוד יוצאות הדלפות חסרות שחר שמטרתן להכפיש ולסלף את העובדות, ולא למציאת פתרון הולם. איך הופתעו היום באיגוד? הרי מדובר בסיכום שנערך לפני עשרה ימים כבר. לחלוטין לא אחרי המשחק. כזכור לכולם, מכבי מתכוננת למשחק חוץ חשוב מאוד מול דרושפאקה ולא יכולה להישאר עם שמונה שחקנים בלבד בהכנה למשחק".

קטש התייחס לדברים וטען מצידו כי "הופתעתי לשמוע את ההודעה כאילו סיכמתי להודיע על שחרור מי משחקני מכבי תל אביב. בשיחה היחידה שלי עם שמעון מזרחי, שהתקיימה עוד לפני כינוס הנבחרת, הסברתי באופן הברור ביותר, שאין לי סמכות לשחרר שחקנים מסיבות שאינן מקצועיות וכי זה לא יהיה רציני מצידי לקבל החלטות מקצועיות טרום כינוס הנבחרת. לא סיכמתי דבר וחצי דבר וגם לא נמסר לי על סיכום של מישהו אחר באיגוד".

עוד באותו נושא

מוקדמות אליפות העולם: ישראל ניצחה את סרביה 74:83

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ישראל עודד קטש. קובי אליהו
מאושר מהניצחון, פחות ממה שקרה אחריו. קטש/קובי אליהו

ועכשיו, בחזרה לכדורסל ולניצחון המרשים. עודד קטש אמר בסיום: "אני מאוד שמח, זה ניצחון מרגש, לראות את מה שהשחקנים נותנים. הם נתנו מעצמם המון, לא הלכתי לרוטציה הכי ארוכה שלי כי המשחק היה צמוד כל הזמן, אבל האנרגיות החיוביות והמלחמה, אני הכי מרוצה מהרוח. ומגיא פניני אחד. זה מרגיש שאנחנו משתפרים. שחקנים צעירים מגיעים ומשחקים עם הרבה ביטחון, אני שמח בשביל הכדורסל הישראלי. זה היה מאוד חשוב, אני אוהב איך ששיחקנו, זה היה משחק מדהים, לשחק מול קהל פנטסטי. היה ממש כיף. יובל זוסמן היה פשוט אדיר, הוא תענוג".

על גיא פניני: "גיא עושה את זה גם כשהוא לא קפטן, תמיד יש לו רגעים של התעלות. רק השנה הוא כבר עם שלושה סלי ניצחון, והיה יפה לראות שכולם מחפשים אותו, אצל אלה שלא התלבשו, אצל אלה שלא שיחקו. אמרתי לשחקנים לפני שהייתי צריך לקבוע את ה-12 הסופיים שלכולם יהיה את החלק שלהם. אנחנו נבחרת צעירה ולכולם יהיה זמן".

על הציפיות שלו מהקמפיין: "אנחנו אוספים חוויות טובות. אני חייב להודות שהכדורסל הרבה יותר טוב ממה שציפיתי. הם מרגשים והם מוכיחים את עצמם, הם מוכיחים יכולת. גם בחלון הקודם הראינו יכולת רק שזה לא התחבר לנו לניצחון. סרביה הגיעה עם סגל חסר אבל איכותי, וכל פעם שניסינו לברוח הם חזרו".

על הסיכוי להעפיל לשלב הבא: "הסיכוי היה ונשאר בחיים. כל עוד יש משחק, אנחנו משחקים בשביל לנצח. יש לנו משחק בגאורגיה שהוא לא פחות קשה. יש לנו חובה להמשיך גם לבנות וגם לייצג את הכדורסל שלנו על הצד הטוב ביותר".

שחקני נבחרת ישראל תמיר בלאט, יובל זוסמן חוגגים. קובי אליהו
מקבל מחמאות ממאמנו. זוסמן עם בלאט/קובי אליהו

גיא פניני, שחגג 150 הופעות ועבר את בוזי ינאי מקום השמיני בכל הזמנים, הוסיף: "חיכיתי כמובן שכדור אחד ייכנס, לא אני השתלטתי על המשחק, אלא הגארדים שלנו. הם קיבלו את ההחלטות הנכונות, קראו את המצבים, היו לי את המבטים הפנויים ואני שמח שזה נכנס, אני לא יכול לעשות כלום בלי הגארדים שלנו. היו הרבה ניצחונות גדולים לנבחרת. זה מגיע לחבר'ה הצעירים, לנצח נבחרת כמו סרביה זה צעד בקריירה שלהם וגם שלי, זה ייתן להם פוש ביטחון. אני מרגיש כאילו אני מתחיל את הקריירה עכשיו, יש חבר'ה חדשים וסיפורים חדשים בחדר הלבשה. אי אפשר לשחק טוב בלי ליהנות".

מנגד, אמר המאמן הסרבי סשה דגרוג'ביץ': "ישראל שיחקה נגד גרמניה בחוץ והובילה ב-20 הפרש בחוץ, הם יודעים איך לשחק, עם מאמן ברמה גבוהה ורמת כישרון גבוהה בגארדים. הם שיחקו עם הניסיון, פניני היה שחקן המפתח בסוף, בסיום המשחק לא היה לנו מושג איך לסיים. אין שום משחק בטוח בשבילנו, אנחנו יודעים מה חסר לנו, בלי שחקני NBA או יורוליג ועם הפציעות שיש לנו, הנבחרת שפתחה את המוקדמות והנבחרת עכשיו היא נבחרת שונה לחלוטין. קשה מאוד לחבר ככה נבחרת. תמיר בלאט משחק מצוין, הוא מריץ את הנבחרת טוב מאוד, יש לו קליעה מצוינת שזה חשוב מאוד במשחק המודרני. יש לו את היכולות האלה, חסר לו קצת פיזיות, אבל הוא יודע איך להריץ את המשחק והוא לא מפחד לקחת את האחריות".

גיא פניני, נבחרת ישראל, מול סטפן פנו, נבחרת סרביה. קובי אליהו
כאילו מתחיל את הקריירה מחדש. פניני/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully