וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל תפגוש את פולין ואוסטריה במוקדמות יורו 2020

אנדי הרצוג יפגוש את מולדתו ואת הנבחרת של לבנדובסקי. עוד בבית ז': סלובניה, מקדוניה ולטביה. דאבור: "שמעתי 'יששש' משחקני הנבחרת האוסטרית ברגע ההגרלה", רוטנשטיינר: "פולין ואוסטריה פייבוריטיות". הכירו את היריבות

אתר רשמי

נבחרת ישראל תשחק נגד נבחרות פולין, אוסטריה, סלובניה, מקדוניה ולטביה בבית ז' במוקדמות יורו 2020. היום נערכה בדבלין הגרלת שלב המוקדמות, שם ייצגו את ישראל מאמן הנבחרת אנדי הרצוג לו זה יהיה דרבי אישי וכן יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ והמנכ"ל רתם קמר. שתי הראשונות בכל בית מוקדמות יעפילו לטורניר שבניגוד לעבר, יתקיים בפורמט מעט שונה.

יש לזכור שגם אם לא תצליח להעפיל ליורו דרך המוקדמות, הנבחרת עשויה לקבל בסופו של דבר כרטיס לשלב הפלייאוף שיתקיים במרץ 2020 בשיטת פיינל פור. על מנת לעשות זאת, ישראל תצטרך לקוות שלא יותר משתי נבחרות שמדורגות מתחתיה בדירוג ליגת האומות (ישראל מדורגת במקום ה-30) יצליחו לחולל הפתעה ולהעפיל מהמוקדמות. אם לשפוט על פי הבתים שהתקבלו, אין לכך סיכוי גבוה ולכן סיכויה של הנבחרת להיות בשלב הפלייאוף, בלי קשר לביצועיה בקמפיין המוקדמות, גבוהים ביותר.

עוד בנושא:

גרמניה והולנד הוגרלו לאותו בית מוקדמות
הרצוג, עכשיו אתה מבין? על האכזבה של ישראל בסקוטלנד
וילי רוטנשטיינר: "אני אוהב את המנטליות שאני רואה בנבחרת הזו"

תגובות השחקנים

אריאל הרוש: "כל הגרלה היא קשה. כל הנבחרות חזקות מאוד. נצטרך להתרכז בעצמנו ולהמשיך את היכולת מהקמפיין האחרון ואז יהיה לנו סיכוי. בעבר גם נבחרות בדרגים מתחתינו - ניצחו אותנו או הקשו עלינו מאוד ולכן אנחנו לא יכולים לזלזל באף נבחרת. אני חושב שיהיה מעניין, נצטרך את הקהל איתנו ואז אפשר לחלום. נעבוד קשה ונקווה שהפעם נצליח לעשות את זה".

מונס דאבור: "אני חושב שזו הגרלה טובה אבל בטח גם קשה. נצטרך להמשיך להשתפר כמו במשחקים הקודמים ולהאמין יותר בעצמנו. אני בדיוק מתכונן למשחק ליגה ושמעתי 'יששש' במלון מהשחקנים של הקבוצה שלנו שמשחקים בנבחרת האוסטרית ברגע ההגרלה. הם שמחים מההגרלה, ואני מקווה שאנחנו נהיה אלה שנשמח בסוף".

בירם כיאל: "קשה, אפשרי! הנבחרת הגרילה היום נבחרות שאפשר לנצח, אבל צריך לעבוד קשה מאוד בשביל זה. הבית הישראלי מתאפיין בפערים קטנים יחסית בין הבכירות לחלשות יותר. אני מאמין בנבחרת שלנו ובחבר'ה ובטוח שהצוות המקצועי יכין את השחקנים לתחילת הקמפיין בצורה הטובה ביותר. אני קורא לקהל לעמוד מאחורי הנבחרת במשחקיה בארץ ובמשחקי החוץ, החשיבות של האוהדים עצומה".

ביברס נאתכו: "בית לא פשוט בכלל עם שתי נבחרות חזקות מאוד כמו פולין ואוסטריה. סלובניה היא אתגר לא פשוט ואת מקדוניה אנחנו מכירים מהקמפיין הקודם. אני לא מציע לאף אחד לציין את לטביה כנבחרת חלשה. יהיה בית מאוד מעניין בגלל שהוא מאוד מאוזן. נצטרך להתעלות, וזה אפשרי, כדי לחלום על העפלה".

ערן זהבי: "זאת הגרלה שמעניקה לנו סיכוי אמיתי לממש את הפוטנציאל. אין כאן אף משחק אבוד, אבל גם לא כזה שאפשר להקל בו ראש. נהיה חייבים להמשיך ולהעצים את הדברים החיוביים בנבחרת במהלך ליגת האומות, שם להרגשתי התחולל שינוי משמעותי בנבחרת שלנו. משחקי הבית חייבים להפוך לחגיגת כדורגל ועם קהל שדוחף קדימה את הנבחרת, יורו 2020 הוא אפשרות ממשית בשבילנו".

עוד באותו נושא

עוד לא אבדה תקוותנו: כך ישראל תעפיל לפלייאוף יורו 2020

לכתבה המלאה
אריאל הרוש, שוער נבחרת ישראל. רויטרס
רוצה את הקהל עם הנבחרת. אריאל הרוש/רויטרס

המנהל המקצועי של הנבחרת, ווילי רוטנשטיינר: "אני חושב שפולין ואוסטריה הן הפייבוריטיות, כאשר שאר הבית הוא מאוד מאוזן. אני מרוצה, ואנחנו נתחיל החל מעכשיו את ההכנה לקראת הקמפיין הקרוב".

יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ: "הגרלה מאתגרת מאוד עם ניחוח היסטורי במפגש בין הרצוג ורוטנשטיינר לאוסטריה. אני משוכנע שאם נדע להמשיך את המומנטום החיובי מליגת האומות, נחזק עוד מספר דברים ונהנה מתמיכת הקהל, זה עשוי להיות קמפיין צמוד מההתחלה ועד לסיום. היו יכולים להיות בתים קשים יותר, חייבים להיות הגונים, אבל אסור לרגע אחד לחשוב שנשיג משהו בקלות. צניעות, הקרבה, כדורגל חיובי ואחדות בנבחרת וביציעים צריכים להיות הבסיס לתקווה אמיתית. בתקופה הקרובה נקבל את סדר המשחקים, נחשוב על האצטדיונים בהם נארח וניערך באופן המקצועי הטוב ביותר לקמפיין. אני אופטימי ומאמין שנוכל לעשות דברים מרשימים".

ייז'י בז'צ'ק, מאמן נבחרת פולין ושחקן העבר של מכבי חיפה: "אני חוזר למקום שבו שיחקתי כמקצוען. הזמן בישראל היה נפלא, מכבי חיפה מועדון נהדר. זה בית שוויוני והכל יכול לקרות. אין קבוצה פייבוריטית וזה יהיה צמוד".

פרנקו פודה, מאמן נבחרת אוסטריה: "זה בית מאוד מרגש ומאוזן. אבל אמרתי לפני ההגרלה שניקח את זה צעד צעד, ונתכונן לכל משחק ומשחק. הכל אפשרי אבל אם אנחנו רוצים להעפיל צריך לתפוס את המקום הראשון או השני, והיום אי אפשר להקל ראש באף יריבה".

התאריכים

משחקי המוקדמות יחלו במרץ 2019 ויסתיימו שמונה חודשים מאוחר יותר, בנובמבר 2019. המשמעות: יהיו מחזורים כפולים במרץ, יוני, ספטמבר, אוקטובר ונובמבר.

הפלייאוף

עם סיום המוקדמות, 12 הנבחרות הבכירות שלא הצליחו להשיג את הכרטיס לאליפות אירופה, תקבלנה הזדמנות שנייה דרך פלייאוף ליגת האומות שייערך במרץ 2020. שם יחולקו למעשה ארבעת הכרטיסים האחרונים לקראת היורו עצמו.

יש לזכור שגם אם לא תצליח להעפיל ליורו דרך המוקדמות, הנבחרת עשויה לקבל בסופו של דבר כרטיס לשלב הפלייאוף שיתקיים במרץ 2020 בשיטת פיינל פור. על מנת לעשות זאת, ישראל תצטרך לקוות שלא יותר משתי נבחרות שמדורגות מתחתיה בדירוג ליגת האומות (ישראל מדורגת במקום ה-30) יצליחו לחולל הפתעה ולהעפיל מהמוקדמות. אם לשפוט על פי הבתים שהתקבלו, אין לכך סיכוי גבוה ולכן סיכויה של הנבחרת להיות בשלב הפלייאוף, בלי קשר לביצועיה בקמפיין המוקדמות, גבוהים ביותר.

יורו 2020

הפורמט של יורו 2020 יהיה שונה מכל מה שהכרנו בעבר ויארחו אותו 12 ערים מ-12 מדינות שונות, כאשר חצאי הגמר והגמר יתקיימו בוומבלי (למטה פירוט הערים והשלבים). הטורניר ייערך בין 12 ביוני ל-12 ביולי 2020.

ערים מארחות יורו 2020. צילום מסך
ערים מארחות יורו 2020/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully