וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי רוטנשטיינר: "אני אוהב את המנטליות שאני רואה בנבחרת הזו"

לא מתרגש מהמפלה ("אפשר לשנות את זה"), לא מתלהב מההגנה ("השער השני היה נאיבי"), כן מעודד מהרצוג ("יש שיפור עצום"). המנהל הטכני מסכם קמפיין, ורואה אור בקצה המנהרה

צילום וידאו: אורן יוסיפוביץ , עריכת וידאו: ניר חן

וילי רוטנשטיינר צפה במסך המחשב שלו וחיסל חטיף סניקרס כדי להמתיק את המזוכיזם. "ראיתי את הגולים, בעיקר את אלה שספגנו", הוא מספר בראיון לעיתונאים שליוו את נבחרת ישראל לגלזגו, דקות לפני ההמראה בחזרה לתל אביב. "אני חושב שבשלב המוקדמות התסריט האופטימלי היה להבקיע שני שערים בממוצע למשחק, ולספוג פחות מאחד", הוא אומר. "עשינו את זה, עד היום. גם פה הבקענו שני שערים, אבל הבעיה היתה כמובן שספגנו שלושה. לכבוש שני שערי חוץ זה דבר טוב מאוד, אבל לספוג שלושה - אין ספק שזו הסיבה להפסד", סיפק מנהל העל האוסטרי את המתמטיקה הפשוטה והקלישאתית אבל מה לעשות, גם נכונה. "השער השני היה שער נאיבי. כדור ארוך, לא היתה סיבה לצאת ללחץ הזה, אבל אי אפשר לעבור משחק כדורגל בלי טעויות - המטרה שלנו היא לא לעשות את אותן הטעויות בעתיד".

מנהל טכני נבחרת ישראל, ווילי רוטנשטיינר. ברני ארדוב
רואה אור בקצה המנהרה. וילי רוטנשטיינר/ברני ארדוב
"השער השני היה שער נאיבי. כדור ארוך, לא היתה סיבה לצאת ללחץ הזה"

הגעת לכאן לטווח הארוך, אבל מה יקרה מחר? מה התוכנית המיידית?

"היום אני מאוכזב כי היינו קרובים מאוד להגיע לפלייאוף יורו 2020. מבחינת ההתפתחות של הנבחרת מספטמבר עד נובמבר - אני מאוד מרוצה. גם מהגישה של לא לוותר, של לתת את הכול, להילחם עד הסוף - אני מרוצה. אני חושב שיש לנו את השחקנים הטובים ביותר, אולי בעתיד נוכל לאסוף עוד שחקן או שניים שיחזקו את הנבחרת הזו. אני מאוכזב במיוחד כי הישג הערב היה נותן מוטיבציה גדולה ומיידית לכדורגל הישראלי. השחקנים עבדו קשה מאוד על כך, אבל בכדורגל אתה לא תמיד מקבל את מה שמגיע לך על העבודה שלך. עכשיו נמשיך לעבוד במסלול הרגיל, בדצמבר נדע יותר", רמז להגרלת בתי מוקדמות היורו.

עוד בנושא

ישראל הפסידה 3:2 בסקוטלנד וסיימה שנייה בבית שלה בליגת האומות
אנדי הרצוג בסיום: "זה יישב לי בראש הרבה זמן, יכול היה להיות סיום מושלם"
למרות ההפסד: הסיכויים המצוינים של ישראל להגיע לפלייאוף ליגת האומות
שרן ייני מודה אחרי ההפסד: "עם כל הכבוד למדינת ישראל, אנחנו עדיין לא שם"
בסקוטלנד חוגגים, מקליש עונה למבקרים: "אחרי ההפסד בחיפה קיבלתי סטירה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקן נבחרת ישראל, עומרי בן הרוש. AP
גם המנהל הטכני לא מסתתר מהבעיות בהגנה. בן הרוש/AP
"אני אוהב את המנטליות שאני רואה בנבחרת הזו. השחקנים נלחמים, עושים הכול, אבל הפעם זה לא הספיק"

יש הרבה דברים חיוביים בקמפיין הזה, אבל ההגנה הזו - זה כנראה מה שיש לך גם להמשך, לפחות בעתיד הקרוב. אתה רואה דרך לשפר את הקיים, משהו שימנע מהנבחרת לספוג שלושה שערים במשחק המכריע הבא?

"כשאתה מנתח את השער הראשון - הרבה קבוצות איכותיות, כשהן ביתרון של שער, יעברו למצב קומפקטי, מאורגן, יילכו לאחור ואז יחפשו את המתפרצות. אם אתה מבקיע את השני זה משחק שונה לגמרי. אבל ברגע הזה נשארנו עמוק והאחד על אחד שלנו לא היה מספיק טוב. היינו ומאורגנים, ועדיין, היה להם יותר מדי מקום ושטח לשחק בו. זה לא עניין של שחקן כזה או אחר, זה פשוט היה עניין קבוצתי".

המשחק הזה היה שיעור באיך לא לעלות שלב.

"אני חושב שנורמלי במשחקי נבחרות שהקבוצה הביתית היא זאת שתכתיב את קצב המשחק. כי אתה לא יכול לשלוט ב-100 אחוזים פוזשן במשחק חוץ. נורמלי שכאשר אתה מוביל 0:1, תזוז קצת אחורה, תציג הגנה יציבה וסגורה. היו לנו מצבים להתקפות מתפרצות ובסופו של דבר אם היינו מבקיעים את השני, זה היה מכריע את המשחק. ההגנה שלנו לא הייתה צריכה לעבוד יותר מדי ואז בא השער הראשון, ופתאום השני. אבל 10-5 דקות לפני כן ראינו שהם הופכים להיות יותר ויותר מסוכנים, ולא עצרנו את זה".

זו כבר מסורת ישראלית - מפלות ברגע האמת. אפשר בכלל לשנות את זה?

"בהחלט אפשר לשנות את זה. אני אוהב את המנטליות שאני רואה בנבחרת הזו. השחקנים נלחמים, עושים הכול, אבל הפעם זה לא הספיק, ואין נקודות וזה מאכזב מאוד. הפן החיובי הוא שכולם בעלי מוטיבציה להשתפר, ולתת הכול עבור המדינה ועבור הנבחרת".

שחקן נבחרת ישראל, ערן זהבי. רויטרס
"זהבי היה גדול, נפלא, נפלא"/רויטרס
"כשאתה רואה את כיאל משחק כאן, כובש את הגול הראשון, ואתה רואה איך הוא משחק בברייטון, ומגיע חזק וטוב לנבחרת, אתה מבין איזה יתרון זה עבורינו"

היית צריך להגיש תוכנית עבודה לחמש השנים הקרובות. האם משהו השתנה בעקבות מה שראית עד כה?

"לא, לא".

מה אנחנו עושים טוב ומה אנחנו עושים רע, כאומת כדורגל?

"שאלה מאתגרת. כשאנחנו מדברים על הנבחרת הבוגרת, כולם יכולים לראות את זה - ברמה הזו אתה צריך שחקנים שיכולים להכריע משחקים. בעיניי, ערן זהבי היה נהדר היום. נהדר. גול נפלא, נפלא, ובישול. מצד שני, צריך לקבל יותר מהשחקנים היצירתיים, ובהגנה - היו לנו יותר מדי טעויות. זה הדבר הכי חשוב ברמה הזו. אם יש לך שתיים-שלוש טעויות שגורמות לשערים בכל משחק, אתה לא יכול לנצח בחו"ל".

אתה חושב שאפשר לאמן את החומר הקיים לשיפור?

"כן, אני חושב שיש שיפור עצום מהכינוס הראשון, וזו גם עבודה של הקבוצות, לצד הנבחרת הלאומית. כדוגמה אתן את בירם כיאל. כשאתה רואה אותו משחק כאן, כובש את הגול הראשון, ואתה רואה איך הוא משחק בברייטון, ומגיע חזק וטוב לנבחרת, אתה מבין איזה יתרון זה עבורינו. אם שחקנים ישתפרו בחודשים הקרובים בקבוצות שלהם, יהיה לנו טוב במרץ".

אנדי הרצוג, מאמן נבחרת ישראל, במשחק מול סקוטלנד. רויטרס
ממנו הוא מאוד מרוצה. הרצוג/רויטרס

בחודש מרץ ערן זהבי יהיה ארבעה חודשים בלי משחק. זו בעיה?

"הסיטואציה של כל שחקן במרץ חשובה, זה יכול להיות גם חיובי וגם שלילי, אבל אני אופטימי ומקווה שבמרץ השחקנים הטובים ביותר יהיו לרשותינו".

הקמפיין הזה שינה במובן מסוים את דעתך לגבי המינוי של הרצוג?

"אנדי הגיע ומיד אחרי כמה שבועות החל באימונים ובקמפיין. החלק הראשון היה קשה, בחלק השני ראינו שיפור. בחלק השלישי יש כבר באמת שוני גדול. הוא עושה עבודה נהדרת, אני רואה את זה, גם אם לא הושגה התוצאה הרצויה. אני מרגיש בטוח לחלוטין בבחירה שלי באנדי כמאמן. הוא איש חרוץ שעובד קשה תמיד ועבורי זו לא הפתעה. נבחרת לא יכולה לשחק ככה כאן ב-25 הדקות הראשונות מבלי להיות מוכנה".

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully