וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני מכבי תל אביב מתלהבים מיאניס ספרופולוס: יותר אינטנסיבי ושיטתי

30.11.2018 / 7:24

טיוס מודה ש"מרגישים יותר בנוח עם השיטה שלו", ווילבקין טוען ש"איתו משחקים הרבה יותר אינטנסיבי". וגם: הטלטלה של קנדריק ריי והשבוע המבלבל שעומד בפתח

יוסי ציפקיס

1. השחקנים מודים: מרגישים יותר טוב עם ספרופולוס

אחרי תשעה חודשים עקרים, השיגה אמש (חמישי) מכבי תל אביב ניצחון ביתי ראשון כשהביסה בבית 71:95 את באיירן מינכן. הצהובים שלטו במשחק מהפתיחה והובילו ביתרון דו ספרתי מהרבע הראשון, יתרון שלא נשמט ולא היה בסכנה לרגע.

בסיום המשחק נראו שחקני מכבי שמחים מאוד, וכך גם אנשי ההנהלה באזור חדר ההלבשה שסיפרו כי התגעגעו לתחושה ולאווירה שהייתה בהיכל.

"הניצחון הזה כל כך חשוב, היינו צריכים את זה ואני מאמין שאנחנו בדרך לרצף ניצחונות", אמר אלכס טיוס שרשם משחק טוב עם 13 נקודות ו-5 ריבאונדים, "אנחנו מרגישים יותר בנוח עם השיטה של המאמן, וזה יעזור לנו בעתיד". אנג'לו קלויארו הוסיף: "אנחנו משחקים טוב יותר, זה ברור, זה עוזר לשחק מול הקהל שיש לנו כי הוא מדהים. התקשינו קצת בתחילת העונה, אבל הם נשארו איתנו, הם דוחפים אותנו, אנחנו רוצים לנצח בשבילנו אבל גם בשבילם".

סקוטי ווילבקין המשיך את מסורת הניצחונות שלו על הקבוצה הגרמנית וסיים עם 10 נקודות ו-5 אסיסטים. "השקענו הרבה מאוד עבודה באימונים, ולמרות שהמשחקים לא הלכו לכיוון שלנו, אנחנו עשינו צעד אחרי צעד לעבר המטרה, והתוצאה הגיעה עכשיו", אמר ווילבקין. הגארד סיפר על החילוף המוקדם שלו בקנדריק ריי שהפתיע לא מעט אנשים בהיכל: "אני ביקשתי להתחלף. עם המאמן החדש אנחנו משחקים הרבה יותר אינטנסיבי, והכושר הגופני שלי עדיין לא מספיק טוב כדי שאוכל לשחק באינטנסיביות כזאת לאורך הרבה דקות, כי פספסתי הרבה משחקים ואימונים בגלל הפציעה בבוהן".

גם יובל זוסמן נהנה מהנוכחות של ספרופולוס. אמש קיבל הצעיר 17 דקות מהמאמן היווני, קלע בהן 9 נקודות והוסיף 4 ריבאונדים. היום הוא כבר ישחק עם נבחרת ישראל מול סרביה. "אנחנו שמחים על הניצחון, אפשר לחגוג היום, מחר אני עם הנבחרת, אבל כל הקבוצה כבר צריכה להתרכז במשחק הבא", אמר זוסמן. "הרגשנו את התמיכה של הקהל, היה אדיר לשמוע אותם ככה, שמח שהבאנו להם את הניצחון ומקווה שהמצב שלנו ביורוליג ישתפר ממשחק למשחק".

עוד בנושא

ניצחון בית ראשון מאז פברואר: מכבי תל אביב הביסה את באיירן
הקלה במכבי ת"א אחרי הניצחון: "ננסה לצאת מהבור שנכנסנו אליו"
היגינס וקלייבורן הובילו את צסק"א מוסקבה לניצחון חוץ על ריאל מדריד

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
השחקנים כבר קונים אותו. ספרופולוס/יוסי ציפקיס

2. המסר של ספרופולוס בסיום

לרוב אחרי ניצחונות מאמנים לא נוהגים לשוחח ארוכות עם השחקנים בחדר ההלבשה, אולם ספרופולוס חרג מהכללים ובסיום המשחק ערך אסיפה ממושכת. המנטרה עליה חזר שוב ושוב: הניצחון הזה הוא רק הצעד הראשון.

"זה צעד בכיוון הנכון, אבל אנחנו אפילו לא קרובים להיות מרוצים. אנחנו חייבים להמשיך לעבוד ולהיות אפילו טובים יותר", אמר אנג'לו קלויארו בחדר ההלבשה, "עכשיו אנחנו צריכים לדאוג למשחק הבא ולא להסתכל הרבה מעבר לזה. אי אפשר להסתכל 10 או 20 משחקים קדימה, כי זה יותר מדי, נצטרך לדאוג לשבוע הבא ולחשוב איך אנחנו משתפרים ומנצחים".

גם דיאנדרה קיין, שרשם עוד משחק מאוזן עם 8 נקודות, 5 אסיסטים ו-4 ריבאונדים נשמע די רציני: "לרגע לא הסתכלנו על הטבלה ודאגנו. זה היה משחק שהיינו חייבים לנצח, זה נותן לנו את הצ'אנס ללכת לכיוון הנכון. שיחקנו חזק מאוד מההתחלה, נשארנו בפוקוס, זה מה שהוביל לניצחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יובל זוסמן, דיאנדרה קיין מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
גם זוסמן מרוויח מההגעה של ספרופולוס/יוסי ציפקיס

3. ריי מרוויח את מקומו בסגל, יישאר גם אחרי חזרת פארגו?

לפני המשחק אמר ספרופולוס כי הקבוצה התכוננה ליתרון הפיזי של באיירן מינכן. בהתאם לכך, ג'ון דיברתולומאו קטן הקומה סופסל במשך כל המשחק. לעומתו, קנדריק ריי קיבל הזדמנות משמעותית, סייע לבריחה של הצהובים, וחזר לספסל אחרי טעות שגרמה לספרופולוס לקחת אותו לשיחה צפופה.

"קנדריק הוא שחקן שמתאים מאוד לפילוסופיה שלי, הוא לוחץ מאוד על הכדור, הוא אתלט גדול, ואני רוצה את האנרגיות שלו על המגרש", אמר המאמן על הגארד והוסיף על השיחה ביניהם: "הוא צריך לשלוט בעצמו קצת יותר ולקרוא את המשחק טוב יותר, זה יהפוך אותו לשחקן טוב יותר".

מאז פתיחת העונה שרר חוסר ודאות בנוגע למעמדו של ריי בקבוצה. התכנון של הצהובים היה להשאילו לקראת פתיחת העונה, אלא שהפציעה של ג'רמי פארגו טרפה את הקלפים. ההגעה של רמון סשנס הייתה אמורה שוב לשלוח את ריי החוצה, אבל סשנס כבר מזמן לא כאן, וריי תפס את עמדת הרכז המחליף ועושה עבודה לא רעה. כעת פארגו אמור לחזור, ונראה שמעמדו של ריי שוב יעמוד למבחן. כך או כך הוא לא צפוי לעזוב, לפחות לא עד שפארגו ייכנס לעניינים.

"הוא במצב לא נוח, אין פה בכלל ספק", הודו במכבי, "יחסית לשחקן שנמצא במצבו הוא מגיב מצוין, מחכה להזדמנות שלו ומנסה לתת את הכל. ברמה ההגנתית הוא מה שאנחנו צריכים, ויש לו תכונות התקפיות טובות. עוד שנה או שנתיים, הוא יכול להיות שחקן מוביל ביורוליג, אבל הוא צריך לפתח את הקליעה שלו".

קנדריק ריי, מכבי תל אביב, מול מאודו לו, באיירן מינכן. יוסי ציפקיס
יישאר עד סוף העונה? קנדריק ריי/יוסי ציפקיס

4. דאגה מההכנות לדרושאפקה: "בקושי יש לנו עשרה שחקנים"

מכבי תל אביב תקבל כעת לא מעט חמצן עד משחק היורוליג הבא בעוד שבוע נגד דרושאפקה. השחקנים יקבלו מעט מנוחה, אבל לטענת דיאנדרה קיין, זה לא מה שהם צריכים: "אנחנו לא צריכים מנוחה. יש לנו שחקנים בנבחרת, אנחנו רוצים להמשיך לעבוד, יש לנו דברים לתקן".

ההכנות של הצהובים למשחק בטורקיה יהיו מעט משונות. ארבעת שחקני הנבחרת - יובל זוסמן, ג'ייק כהן, נמרוד לוי וג'ון דיברתולומאו - חברו כבר לשאר שחקני הסגל, וביום ראשון הם ימריאו עם הנבחרת למשחק החוץ בגאורגיה. הם ישובו לישראל רק ביום שלישי וישתתפו במקרה הטוב בשני אימונים לפני שייצאו שוב לאיסטנבול, בפעם השנייה תוך שבועיים.

"על הנייר יש לנו הרבה זמן להתכונן, אבל בפועל אנחנו בסגל חסר מאוד, בקושי יש לנו עשרה שחקנים", סיפרו במכבי, "נקווה שנוכל לעבור את השבוע הזה בשלום ולהמשיך את המומנטום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully