וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע בום? מכבי תל אביב עדיין מאמינה שהפלייאוף אפשרי

29.11.2018 / 8:09

האמונה באפשרות לעשות קאמבק בדרך לפלייאוף, הדקות של הישראלים, ה"מבחן" של הצוות המקצועי מול הגודל של באיירן מינכן והחזרה של פארגו. אחרי שישה הפסדי יורוליג רצופים, מכבי תל אביב דרוכה לקראת עוד משחק קריטי

one

1.

מכבי תל אביב תעלה הערב (חמישי) למשחק נגד באיירן מינכן (21:05, ספורט 5) בידיעה שכל תוצאה מלבד ניצחון לא באה בחשבון. במכבי סיפרו אמש כי זו הפעם השלישית העונה כי הם מגיעים למשחק מהסוג הזה, והפעם הראשונה שהוא קורה בבית - אחרי המשחקים נגד בודוצ'נוסט וגראן קנאריה. למרות המצב הקשה מאוד ביורוליג, מסביב למועדון לא מפחדים לומר כי העונה רחוקה מלהסתיים, ואם יידעו לנצח את המשחק הערב, הם יכולים עוד לתפוס את הרכבת לפלייאוף.

החיוכים על הפנים של השחקנים לא סיפרו במאום על הלחץ שיש כדי להשיג ניצחון ביתי ראשון העונה והרצון לקטוע רצף של שישה הפסדים. יש שאמרו אמש כי חלק מהשחקנים לא באמת לוקח קשה את המצב, כמו ההנהלה והאוהדים, אך אחרים טענו שהעובדה שאין דיכאון אצל השחקנים יכול לעזור מאוד בניסיון הקאמבק.

"כל משחק הוא חשוב, אבל אנחנו ניקח את זה משחק אחרי משחק", אמר ג'וני אוברייאנט לקראת המשחק, "חפרנו לעצמנו בור, אבל המאמן נותן לכולם התחלה חדשה ואנרגיות חדשות. אנחנו רק רוצים להמשיך להשתפר. כל משחק בשבילנו הוא משחק שחייבים לנצח, אנחנו יכולים לנצח כל משחק. באיירן עשתה כמה ניצחונות יפים, אבל גם כמה הפסדים קשים. ניקח את זה משחק אחרי משחק, ונתייחס לכל משחק כאילו זה משחק שחייבים לנצח".

על העובדה שהקבוצה עדיין לא ניצחה בבית אמר אובריאנט: "אני רוצה לנצח פה מאוד, אנשים באים לתמוך בנו בכל יום, גם בהנהלה. שמעון, וכל שאר הבעלים, באים לתמוך בנו, הם דואגים לנו יפה מאוד, אנחנו צריכים להשאיר את הכל על המגרש. כשעוברים מה-NBA לכאן, רואים את ההבדל הגדול בתשוקה בקהל, אנחנו רק רוצים להתחיל לנצח".

שבוע האימונים המלא הראשון תחת יאניס ספרופולוס הוגדר כטוב מאוד, ובמכבי מעריכים כי לא מעט אלמנטים שהמאמן הכניס במהלך השבוע יבואו לידי ביטוי על הפרקט כבר הערב. לפי אנשי הקבוצה כפי שהבטיח מספר פעמים מאז שהגיע, המאמן מתכוון להשתמש לא מעט בשחקנים הישראלים בסגל, בעיקר ביובל זוסמן.

עוד בנושא:

יאניס ספרופולוס: "השחקנים לא מרוצים ורוצים להוציא את הקבוצה מהמצב"
יאניס ספרופולוס עושה סדר במכבי תל אביב: "לכל שחקן יש תפקיד"

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. יוסי ציפקיס
יקבל יותר דקות אצל ספרופולוס? יובל זוסמן/יוסי ציפקיס

2.

באיירן מינכן הגיעה לישראל בשעות הצהריים וערכה אחרי מכבי את האימון המסכם ביד אליהו. המאמן דיאן רדוניץ', שניצח בעבר את הצהובים, נהנה מסגל מלא לחלוטין זה משחק שני ברציפות, ובגרמניה סיפרו בימים האחרונים כי זאת ההזדמנות הגדולה של באיירן לרשום ניצחון חוץ במגרש קשה ולעשות צעד קדימה במאבק על הכניסה לפלייאוף.

אחד היתרונות הבולטים של באיירן על הצהובים הוא הגודל של שחקניהם. הרכז, סטפן יוביץ', מתקרב ל-2 מטר, וכל שאר שחקני החמישייה ורוב שחקני הספסל חוצים את הרף הזה, כשרק מאודו לו שעולה מהספסל מוריד את ממוצע הגובה. כשמסתכלים על הגארדים הצהובים - סקוטי ווילבקין, קנדריק ריי וג'ון דיברתולומיאו, רואים בעיה משמעותית.

"אין ספק שזה מיס מאצ'", אמר אתמול ספרופולוס, "עדיף שלא נדבר על הדרך שבה נטפל בזה". בקבוצה סיפרו כי המאמן היווני עבד לא מעט במהלך השבוע על הדרך לעצור את יתרון הפיזיות של באיירן ושוחח עם השחקנים על המשמעות של להיות אגרסיבי דווקא מול קבוצה כזאת. "זה מבחן אמיתי ליכולת הטקטית של הצוות המקצועי ולרצון של השחקנים", אמרו במכבי.

שחקן מפתח שהצהובים סימנו כי יש להוציא מהמשחק הוא דווין בוקר. הסנטר של הגרמנים הוא אחד השחקנים המתקדמים באירופה בשנים האחרונות, אך במשחקים בהם מסתבך בבעיית עבירות, נתקעת באיירן עם לאון רדוסביץ' כגבוה משמעותי, מה שייתן לצהובים הזדמנות אמיתית לנצח. התוכנית של הצהובים היא לתקוף את בוקר הגנתית מתחילת המשחק. "אני לומד את בוקר, הוא מתחרה ממש טוב וצריך כל הזמן לשים עליו גוף. שני שחקנים טובים, אבל יש לנו גם שחקנים טובים", אמר אובריאנט ביחס לגבוה הגרמני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מכבי תל אביב, ג'רמי פארגו. ברני ארדוב
קרוב מאוד לחזרה לפרקט. ג'רמי פארגו מאחור/ברני ארדוב

3.

אתמול בשעות הבוקר הודיעו במכבי תל אביב כי ג'רמי פארגו יגיע לישראל בימים הקרובים כדי להבדק על ידי הרופאים של הקבוצה ולהשלים את השיקום שלו מפציעת הגב שהשביתה אותו מפעילות מתחילת אוקטובר. פארגו צפוי לנחות בישראל עד אמצע השבוע הבא, כשבקבוצה מקווים מאוד שעד החצי השני של דצמבר הוא יוכל לעלות על הפרקט, אך ידעו זאת סופית אחרי שייבדק על ידי רופאי הקבוצה.

"ג'רמי הוא שחקן מאוד משמעותי בשבילנו ואני יודע את זה מהרגע שחתמתי בקבוצה", התייחס אמש ספרופולוס לגארד הוותיק. בינתיים ינסה קנדריק ריי, שכזכור לא נרשם למשחקי הליגה של הצהובים, להרשים שוב ולא לאבד את מקומו ברוטציה, "אני מרגיש יותר ביטחון במשחקים האחרונים ומקבל יותר הזמדנויות", אמר ריי אמש. במכבי הודו כי בפציעת גב כמו של פארגו הם יצטרכו להיות זהירים מאוד, ולכן התוכנית המקורית להשאיל את ריי מוקפאת, לפחות עד השלב שהגארד שישוב יוכיח כי הפציעה לחלוטין מאחוריו.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. יוסי ציפקיס
הביא שינוי, בקרוב גם התוצאות יגיעו? ספרופולוס/יוסי ציפקיס

הפתיחה הקשה של מכבי ת"א ביורוליג, הפתיחה המשוגעת ב-NBA: הפודיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully