וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיקמבה מוטומבו בישראל: "כל שחקן שמגיע מאפריקה ל-NBA הוא חלק מההצלחה שלי"

27.11.2018 / 15:15

הסנטר האגדי בן ה-52 הגיע לישראל לטקס חנוכת ליגת הג'וניור NBA הישראלית ואמר: "שיחקתי 18 שנה בליגה הטובה בעולם בזכות המסירות שלי למשחק"

דיקמבה מוטומבו במהלך ביקורו בישראל/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

"לפני שקריירת ה-NBA שלי החלה, היה לי את המזל לבלות שבוע עם ביל ראסל", מספר דיקמבה מוטומבו, ודמעות ממלאות את עיניו. "הוא בא אליי לוושינגטון, ואמר לי: 'בני, ראיתי אותך משחק בקולג', ואתה יכול לשלוט בליגה. אל תיתן לאף אחד להגיד לך שאתה לא מסוגל. אם תצליח לחסום זריקות ולקחת ריבאונדים, תוכל לשבור את כל השיאים'. הייתי בהלם. עניתי לו 'סליחה, אדוני, אתה זכית ב-11 אליפויות ואתה אומר לי שאני יכול לשבור את השיאים שלך?'".

18 עונות ב-NBA, חברות בהיכל התהילה של הכדורסל העולמי, מקום שני בחסימות בכל הזמנים, שמונה הופעות באולסטאר, ארבע בחירות לשחקן ההגנה של העונה, שני מועדונים שהפרישו את הגופייה שלו ו-218 סנטימטרים של כריזמה הופיעו היום (שלישי) בירושלים. דיקמבה מוטומבו, מגדולי השומרים בתולדות משחק הכדורסל, היה אורח הכבוד בטקס חנוכת ליגת הג'וניור NBA הישראלית שתופעל במרכז הספורט החדש על שם סילבן אדמס בימק"א.

מוטומבו (52) הוא הרבה יותר מכדורסלן. הוא, שנולד בקונגו, הפך לפורץ דרך עבור הכדורסלנים האפריקנים בארה"ב, והעובדה שכמה מהשחקנים המרכזיים כיום בליגה מגיעים מהיבשת השחורה - בהם ג'ואל אמביד, סרג' איבקה ואנונובי וסיאקם - נזקפת בוודאי גם לזכותו. הוא דובר תשע שפות, והיום התנסה לראשונה גם בשפה עשירית, עברית. למוטומבו שישה ילדים, ארבעה מהם מאומצים, והוא ידוע בפעילות ההומניטרית והפילנתרופית שלו למען הקהילה במולדתו.

"כל שחקן שמגיע מאפריקה ל-NBA הוא חלק מההצלחה שלי, ולא רק שלי", אומר מוטומבו. "אני חייב את עצם ההגעה שלי לליגה, להאקים אולג'ואן, שפתח בפני כולנו את הדלת, ואחריו הגיע אחי המנוח מנוט בול. אני כל כך שמח לראות לא מעט שחקנים אפריקאים שמשחקים בליגה, ועושים את זה מצוין. זה ממלא אותי גאווה".

על חייו כיום מספר מוטומבו: "אני טס היום יותר משטסתי בימיי כשחקן. לפעמים אני לא יודע איפה אני נמצא בכלל, והילדים תמיד שואלים 'אבא, לאן אתה נוסע הפעם'. החיים טובים. אשתי ואני מנהלים את בית החולים שהקמנו בקונגו, ועזרנו ליותר מחצי מיליון אנשים. אנחנו מסופקים מהתרומה שלנו לאנושות".

עוד בנושא

קווין דוראנט הפגיז 49 נקודות בניצחון על אורלנדו
שכח מהסערה: המספרים המדהימים של דוראנט
אסף רביץ על פתיחת העונה המדאיגה של בוסטון

דיקמבה מוטומבו בישראל. דנה בר סימן טוב,
גוזר את הסרט. דיקמבה מוטומבו היום בירושלים (צילום: דנה בר סימן טוב)/דנה בר סימן טוב

בליגת הג'וניור NBA יופיעו כ-450 נערים ונערות מ-30 קבוצות של יהודים וערבים ברחבי ירושלים, ויעברו יחד תוכנית הכשרה ייחודית. אדמס, הפילנתרופ היהודי-קנדי שהביא השנה לישראל את הג'ירו ד'איטליה, עומד מאחורי הקמת הקומפלקס הספורטיבי המתפרש על פני כ-11 אלף מ"ר וכולל בין היתר בריכת שחייה חצי אולימפית, מגרש כדורסל, חדר כושר, חדרי טיפולים וסטודיו.

במפגש קצר שקיים עם ילדים וילדות ממחלקות הנוער בירושלים, אמר להם מוטומבו: "התמזל מזלי לשחק 18 שנים ב-NBA בזכות המסירות שלי למשחק. לכל אחד מכם יש חלום, ואם תגיעו יום אחד ל-NBA, ל-WNBA או לליגת הפיתוח, אל תיתנו לאף אחד לקחת לכם אותו. אבל אם לא תתאמנו ותעבדו קשה, לא תוכלו להשתלב גם בקבוצות כדורסל בירושלים".

מוטומבו סיפר כי "אשתי ואני חלמנו במשך הרבה שנים להגיע לירושלים", וסיכם את ביקורו במרכז בעצה לשחקנים מתחילים: "אתה חייב להיות מסור וללמוד את המשחק. אתה לא יכול סתם להגיד 'אני רוצה להיות דיקמבה מוטומבו או האקים אולג'ואן הבא'. אתה צריך ללמוד מאלה שהיו לפניך. כילד, צפיתי בהמון משחקים של פטריק יואינג, האקים, ראסל, ולא האמנתי איך הם מצליחים לעשות את הדברים האלה. יצא לי להיפגש איתם, וביקשתי מהם עצות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דיקמבה מוטומבו בישראל. דנה בר סימן טוב,
עם סילבן אדאמס. דיקמבה מוטומבו (צילום: דנה בר סימן טוב)/דנה בר סימן טוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully