וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת "Football Leaks": סרחיו ראמוס נכשל פעמיים בבדיקות סמים

טלטלה בעולם הכדורגל: החשיפה טוענת שבלם ריאל מדריד נכשל בשתי בדיקות, ואף קיבל חיפוי וגיבוי מאופ"א לאחר התנצלות של המועדון. ההשלכות עלולות להיות קטלניות: שלילת תואר והשעייה לקפטן

עריכת וידאו: מתן חדד

החשיפה החדשה של "Football Leaks" עלולה לטלטל את עולם הכדורגל העולמי: הפעם מי שנמצא במוקד הוא קפטן ריאל מדריד ואחד הכוכבים הגדולים בעולם, סרחיו ראמוס, שעל פי הטענה נכשל בבדיקת סמים פעמיים - פעם אחת אחרי גמר ליגת האלופות נגד יובנטוס ב-2017, ובשנייה במשחק ליגה נגד מלאגה באפריל האחרון.

הדיווח טוען שאופ"א קיבלה 'התנצלות' מצד הבלאנקוס, שהסבירו את המקרה ולאחר מכן הסיפור נשכח. במדריד טענו שהחומר האסור שנמצא בדמו של ראמוס ניתן לו בטעות, ושהרופא הבכיר של המועדון לקח עליה אחריות. בנוסף, נטען גם שראמוס אף התחמק מבדיקה נוספת, שהייתה אמורה להתקיים בגמר ליגת האלופות של העונה שעברה נגד ליברפול.

ההשלכות, אם הסיפור נכון, עלולות להיות קטסטרופליות: שחקנים מסוימים הורחקו לשנה רק מכיוון שסירבו לעבור בדיקה, לכן, אם יימצא שהסיפור באמת נכון, עונש ההשעייה של ראמוס עלול להיות ממושך וריאל מדריד אף עלולה לאבד את תואר ליגת האלופות בו זכתה ב-2017.

עוד בנושא:

בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם
מרקו מחפש את עצמו: מרקו אסנסיו לא מנצל את ההזדמנות בריאל מדריד
מוריניו וקסיאס שוב במלחמה: התשובה העוקצנית של "המיוחד"

סרחיו ראמוס שחקן נבחרת ספרד מאוכזב. רויטרס
מסתבך? סרחיו ראמוס/רויטרס

עוד נטען כי אנשי הרפואה של ריאל מדריד ערכו לקבוצה בדיקת סמים באימון בפברואר 2017. על פי חשיפת "Football Leaks", מדובר בעבירה חמורה: על פי החוקים, אסור לאופ"א לאפשר לאנשי מועדון לערוך בדיקת סמים לשחקניו שלו והשחקנים מוכרחים לעבור בדיקה על ידי גורמים חיצוניים שאינם קשורים למועדון. אופ"א הגיבה לכך וטענה כי מבחינתה התוצאות היו אמינות. בהמשך החשיפה נטען כי רק שני שחקנים, כריסטיאנו רונאלדו וטוני קרוס, באמת עברו בדיקת סמים ושהשאר עברו בדיקות דם רגילות.

החומר שנמצא בדמו של ראמוס אחרי הגמר ב-2017 נקרא "דקסמטזון", חומר שמותר לשימוש כל עוד השחקן והמועדון מודיעים לאופ"א על שימושו. דקסמטזון היא תרופה השייכת לקבוצת הקורטיקוסטרואידים, תכשיר גלוקוקורטיקוסטרואיד, המשמש לטיפול והקלה במקרים של דלקות בגוף, נפיחות, גרד, אלרגיות חריפות, בעיות עור ודלקות פרקים. הבעיה אשר גורמת לחשדות היא שריאל אמרה לאופ"א שהחומר שניתן לראמוס נקרא "Celestone Chronodose", חומר אחר בעל השפעות אחרות לחלוטין, ולכן, ישנו חשד כבד סביב המקרה.

מקרי העבר לא ישאירו לראמוס מקום לאופטימיות: פיפ"א הרחיקה ב-2013 למשך תשעה חודשים את ג'רמיין הו, כדורגלן ג'מייקני אשר עבר בדיקה ודקסמטזון נמצא בדמו. בנוסף, לי צ'ונג וואי, שחקן בדמינטון, השתמש אף הוא בחומר והורחק לתשעה חודשים.

הבלאנקוס הגיבו בהודעה רשמית: "סרחיו ראמוס מעולם לא הפר את חוקי אופ"א בנוגע לשימוש בחומרים אסורים. אופ"א ביקשה מאיתנו מידע, לאחר שהיא קיבלה אותו התיק נסגר באופן מיידי בדומה למקרים אחרים דומים בהם התיק נסגר במהרה. המועדון לא יתבטא בכל נושא הקשור לפרסום הזה לפני שיקבלו ראיות בעלות משמעות אמיתית".

עוד באותו נושא

מרקו מחפש את עצמו: מרקו אסנסיו לא מנצל את ההזדמנות בריאל מדריד

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully