וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים ממחישים: התלות האדירה של גולדן סטייט בסטפן קרי

מסתבר שדריימונד גרין צדק: האלופה פורחת גם כשקרי מוקף בשחקנים משלימים, והולכת לאיבוד כשדוראנט מנסה לנווט את הספינה

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס מאוכזב. AP
תחזור, תחזור. קרי לא מאמין למראה עיניו/AP

בקיץ הקרוב תיאלץ גולדן סטייט להתמודד עם שאלה גורלית: על מי מהכוכבים בקבוצה אפשר לוותר, לאור ההנחה הסבירה שלא יהיה אפשר לשאת בדרישות הכספיות של אחד מבין קווין דוראנט, קליי תומפסון או דריימונד גרין? ההתרחשויות האחרונות בין גרין לדוראנט רק מגבירים את סימני השאלה, אבל אם להסתמך על המספרים, נראה שהווריירס יהיו בסדר גמור כל עוד סטף קרי יהיה בריא.

אמש (חמישי) פרסם העיתונאי טום הברסטרו כתבה נרחבת ב-NBC הסוקרת את התלות האדירה - כך מסתבר - של האלופה בקרי. במשחקים האחרונים גם מבחן העין מוכיח את הטענה הזו, שכן גולדן סטייט לא מפסיקה להפסיד בזמן שקרי פצוע, אולם המספרים ממחישים זאת בצורה אפילו טובה יותר.

כך, למשל, מאז עונת 2014/15 - העונה בה החלה השושלת, למעשה - מאזנה של גולדן סטייט במשחקים ללא סטף קרי עומד על 23 הפסדים ו-22 ניצחונות (העונה: 4:2). כמותית, במשחקים בהם קרי נעדר גולדן סטייט הובסה בהפרש מצטבר של 53 נקודות.

עוד בנושא

אמש: אוקלהומה סיטי הנחילה לגולדן סטייט הפסד רביעי רצוף
השפל הגדול בעידן סטיב קר: שחקני הווריירס מחפשים תירוצים
ההימור של גולדן סטייט בעימות בין דריימונד גרין לקווין דוראנט

קליי תומפסון, קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס. AP
קרי מסתדר היטב גם בלי שניהם. תומפסון ודוראנט/AP

אבל זהו רק קצה הקרחון. התלות בקווין דוראנט, למשל, כמעט לא קיימת. מאז הצטרף KD לווריירס בקיץ 2016, רשמה האלופה 672 דקות בלעדיו ועם שלושת הכוכבים האחרים על הפרקט. בהרכב שכזה, עמד מדד הפלוס/מינוס של הקבוצה פר 100 פוזשנים על פלוס 14.8.

גם אם מוציאים את קליי תומפסון מהמשוואה, ההשפעה מינורית לחלוטין. בהרכב שכולל את קרי ודריימונד גרין אבל לא את תומפסון ודוראנט, רשמו הווריירס פלוס 13.9 נקודות בממוצע.

המספרים אף מרמזים על כך שקרי לא זקוק לאף כוכב לידו כדי להפוך את גולדן סטייט לדורסנית. ב-216 דקות בהן קרי שיחק לצד שחקנים משלימים, ללא דוראנט, תומפסון וגרין, הביסו הווריירס את היריבות בהפרש ממוצע של 14.3 נקודות (!) וההתקפה שלהם קלעה 116.6 נקודות פר 100 פוזשנים - מספר שהיה תופס את המקום הראשון בדירוג ההתקפי המשוקלל של ה-NBA העונה.

מה קורה כשקרי לא נמצא על המגרש? בדקות שדוראנט, תומפסון וגרין משחקים יחדיו וקרי בחוץ, הווריירס צונחים לממוצע של פלוס 4.9 נקודות בלבד, רחוק מאוד מהדומיננטיות שמאפיינת אותם בדקות עם קרי.

לשם השוואה, כשקווין דוראנט נמצא על המגרש ככוכב בודד, ללא קרי, תומפסון וגרין, הפלוס/מינוס של הווריירס שלילי (מינוס 0.5 ב-417 דקות). גם כשמדובר בדריימונד גרין ככוכב בודד, התוצאה שלילית (מינוס 2 ב-209 דקות). כשמדובר בקליי תומפסון, ההפרש חיובי (פלוס 4.3 ב-402 דקות) אבל רחוק מאוד מהדומיננטיות עם קרי (פלוס 14.3 ב-216 דקות).

עוד הוכחה לחשיבות של קרי לעומת זו של דוראנט? במשחקים בהם קרי שיחק ודוראנט נעדר בשלוש השנים האחרונות, המאזן של הווריירס עומד על 24 ניצחונות לעומת שלושה הפסדים בלבד, וההפרש המצטבר לטובת האלופה עומד על 353 (13.1 בממוצע).

עוד באותו נושא

הולכים על שתיים: המשבר של הכוכבים הצעירים בשנתם השנייה ב-NBA

לכתבה המלאה
שחקני גולדן סטייט ווריירס קווין דוראנט, דריימונד גרין. AP
אז מי מהם צודק? גרין ודוראנט/AP

ב-2016, כשדוראנט נעדר לתקופה ממושכת בשל פציעה, גולדן סטייט השיגה 13 ניצחונות רצופים. הרצף הזה עדיין נמשך, אגב: במשחקים עם קרי ובלי דוראנט עומדת האלופה על 21 ניצחונות רצופים - 16 מהם בהפרש דו ספרתי.

"זה לא אומר שדוראנט לא חשוב לגולדן סטייט. זה לא אומר שהווריירס לא צריכים לרצות שיישאר. אבל יש מספיק הוכחות לכך שעבור גולדן סטייט דוראנט הוא לוקסוס, לא הכרח", כתב הברסטרו. "אם דוראנט יחליט לעזוב בקיץ, הווריירס יכולים לסמוך על העובדה שאפשר יהיה להחזיר את הזמן לאחור ולשוב לימים בהם דוראנט עדיין לא היה חלק מהשושלת. כשדריימונד גרין אמר 'אנחנו לא צריכים אותך, תעזוב', היתה בכך אמת. הווריירס ניצחו בלי דוראנט. הם לא צריכים אותו. הם צריכים את סטף קרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully