וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינגר כבר לא מספר לעצמו סיפורים: מאחורי הקלעים בבית"ר ירושלים

22.11.2018 / 8:33

המאמן שמר על אווירה חיובית עד שמאס בהתנהלות של השחקנים והתפוצץ. חדר ההלבשה מתפורר, שחקנים עלולים להיחתך לפני ינואר ובמועדון בטוחים: "החומר האנושי כאן לא מתאים לשאיפות"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס
"קלינגר מבין שאם הוא לא חותך דברים עכשיו, אין לו סיכוי להצליח בבית"ר ירושלים. שחקנים כאן עלולים להפיל אותו"

אף אחד בבית"ר ירושלים לא הופתע מהאסיפה הסוערת של ניר קלינגר בסיום מחנה האימון של הקבוצה בשפיים נגד בית"ר תל אביב רמלה (1:1). המשחק היה רק המשך למה שקלינגר מרגיש מהיום שהגיע למועדון וכעת החליט להוציא את זה. המשפט שאולי מסכם את כל האסיפה היה "זה לא יעבור, אני רוצה להצליח ומי שלא יקפוץ על הסירה ויהיה מקצוען, יעוף".

אם דברים לא ישתנו, השלב הבא של המאמן יהיה הוצאת שחקנים מהסגל, אולי אפילו שחרורים לפני ינואר. "קלינגר מבין שאם הוא לא חותך דברים עכשיו, אין לו סיכוי להצליח", אמרו במועדון, "שחקנים כאן עלולים להפיל אותו, יש כאן חומר אנושי שלא מתאים למה שהוא רוצה לעשות בבית"ר ירושלים".

אם אחרי שני המשחקים הראשונים קלינגר ניסה לשדר אופטימיות כלפי חוץ, מאחורי הקלעים הוא החל להבין כמה הבעיות בבית"ר ירושלים עמוקות. לאחר ההפסד להפועל באר שבע הוא גער באור אינברום שנכנס כמחליף ולא עזר לשמואל שיימן בצד שמאל, אך לאחר כמה ימים, כשניתח את המשחק, הבין שאינברום הוא קצה הקרחון. לא במקרה בערב הראשון של המחנה קלינגר הראה לשחקנים את הנתונים מתחילת העונה. חילוצי כדור, איבודי כדור, ספרינטים, קרבות מגע, כמעט בכל הפרמטרים בית"ר ממוקמת בתחתית. כך נראית קבוצה לא מחויבת.

עוד בנושא:

בית"ר ירושלים תבחן את האפשרות להחזיר את חסוס רואדה
"אבא היה גיבור בישראל, אולי אהיה גיבור באמריקה": דניאל שאלוי במסע לצמרת
בית"ר ירושלים: אולנארה לדין משמעתי, קלינגר "מקבל גב לשינויים בינואר"

מאמן בית"ר ירושלים ניר קלינגר. ברני ארדוב
החליף מנגינה. קלינגר/ברני ארדוב
"למרות כל הכישרון שלו, אולנארה הגיע לישראל בגיל 24 ולא במקרה. אם הוא לא ייקח את עצמו בידיים הוא ימשיך לנדוד גם בינואר"

במחצית הראשונה של משחק האימון אתמול, קלינגר דווקא ראה דברים טובים. בהרכב הופיעו בעיקר שחקנים בכירים והמאמן אמר באסיפה ש"יש כאן שחקנים שאני נפעם ומתפעם מהם מקצועית ואישיותית". אבל קלינגר יודע שיש לו 7-8 כאלה לצאת איתם למלחמה ולא יותר. המאמן רתח אתמול בעיקר בעקבות המחצית השנייה, בה המחליפים לא גילו משמעת טקטית וכדבריו נראו "חסרי חשק". בבית"ר הסבירו: "כשניר עובד כל הזמן על טקטיקה, חילוצי כדור ועזרה בהגנה - ושחקנים עולים למחצית השנייה כאילו הכל אותו דבר - אז אפשר להשתגע. טוב שניר ראה את זה בלייב והבין שהוא צריך להתחיל ולזעזע".

קלינגר שומע את הביקורות בזמן הקצר שהוא מאמן את בית"ר ומגן על שחקניו. כבר אמרו לו שנכון יהיה לחתוך את טל בן חיים, ערן לוי, ארון אולנארה ועוד שחקן או שניים, אך הוא נתן להם גב. היום הוא כבר מצטער על הקרדיט לחלק מהם. לאולנארה קלינגר נתן את המקום בהרכב גם כשהוא עדיין לא נכנס לכושר, אבל הניגרי פיתח גינונים של כוכב. בבית"ר לא אוהבים את הגישה של השחקן עם הנהג הפרטי שמלווה אותו, האדישות שהוא מפגין, ההגעות לאימונים ברגע האחרון. "ראינו את הקריירה של אולנארה עד עכשיו. למרות כל הכישרון שלו, הוא הגיע לישראל בגיל 24 ולא במקרה. אם הוא לא ייקח את עצמו בידיים הוא ימשיך לנדוד גם בינואר".

עוד באותו נושא

ניר קלינגר זעם על שחקני בית"ר: "מי שלא יעשה שינוי, לא ישחק"

לכתבה המלאה
ארון אולנארה שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
התנהלות מרתיחה. אולנארה/ברני ארדוב

עם כל הכבוד לטקטיקה ומחויבות, לבית"ר ירושלים יש בעיה אפילו גדולה יותר בחדר ההלבשה. קלינגר הוא מנהיג מטבעו, אך לא הוא ולא שחקנים שביקשו מהם לקחת אחריות יכולים להוביל חדר הלבשה כזה. שחקנים בקבוצה הסבירו השבוע: "כולם פה נפוחים ועסוקים בעצמם. אם לא יתחילו לזעזע ולחתוך בבשר החי, אנחנו ניקבר בתחתית. נכון להיום אין פה קבוצה ואנחנו גם לא קרובים לזה".

קלינגר ואוחנה אמורים להתחיל את ההכנות לינואר כבר בשבוע הבא, אך אם לא ישתנו דברים ומהר, ייתכן שחלק מהשחקנים ירגישו את השינוי עוד לפני ינואר. גורם בקבוצה אמר: "אנחנו לא עיוורים אבל מנסים לעשות דברים בחכמה. יש עוד שמונה משחקים עד פתיחת חלון ההעברות. נגיע לחלון לאחר המחזור ה-18 ועד ששחקנים שנצרף בינואר ייכנסו לעניינים, כבר תיגמר הליגה הסדירה, אנחנו לא יכולים לבנות על זה כרגע. אם בחודש וחצי הקרובים לא נביא תוצאות אנחנו עלולים להסתבך קשות בתחתית. יש לנו דצמבר מטורף ולחלק מהשחקנים שנמצאים פה יש צ'אנס לשנות את המסלול שלהם. אבל אם צריך לחתוך מישהו מיידית כדי לזעזע, נעשה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully