וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת המשחק שתשנה את הכדורגל? טיאגו מוטה ברעיון מהפכני

שחקן העבר ומאמן קבוצת הנוער של פ.ס.ז' מציג שיטה חדשה, 2:7:2, בה השוער משמש כקשר: "אני רוצה לייצר מהפכה התקפית"

עריכת וידאו: מתן חדד

פעם בכמה שנים מופיעה דמות שמשפיעה על עולם הכדורגל, על הדרך בה משחקים ומסתכלים על המשחק, איך חושבים כדורגל. בשנות ה-70 זה היה יוהן קרויף, אחר כך הגיע אריגו סאקי ובשנים האחרונות זה כמובן פפ גווארדיולה. האם אנחנו עומדים בפני עוד מהפכה? ייתכן שכן כשהפעם הכיוון ממנו יוצאת הבשורה הוא מפתיע: טיאגו מוטה.

הקשר ממוצא ברזילאי ששיחק עבור נבחרת איטליה, פרש בשנה שעברה ממשחק בתום שש עונות במדי פריס סן ז'רמן. מוטה נותר במועדון מעיר האורות ומונה למאמן קבוצת הנוער (עד גיל 19) של פריס. כעת, הוא מגבש ראת הפילוסופיה שלו לגבי המשחק.

עוד בנושא
אלסאן פלאה מכוון גבוה: מתכנן "לטלטל את ההיררכיה" בנבחרת צרפת
דיווח: פריס סן ז'רמן עשויה להיענש במשחק ללא קהל נגד ליברפול
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

ככה זה בערך אמור להיראות

בראיון מיוחד שנתן, מוטה בן ה-36 אמר כמה דברים מעניינים: "אני רוצה לייצר מהפכה במשחק, לשלוט בו באמצעות לחץ גבוה, הרבה תנועה - עם או בלי הכדור". עד כאן שום דבר מיוחד, נכון?

אלא שהקשר רוצה להשתמש בשוער כקשר. והוא הסביר: "הרעיון הוא לשחק כמה שיותר התקפי. אני רוצה שלשחקן שמחזיק בכדור יהיו מיד יותר משלוש אפשרויות מסירה ועוד שני שחקנים נוספים שנמצאים קרוב אליו כדי לעזור. אני לא אוהב את המספרים במערכים הנוכחיים, כי אפשר לשחק הגנתי מאוד עם 3:3:4 או התקפי עם 2:3:5".

המערך שמוטה מכוון אליו הוא 2:7:2, כאשר השוער הוא חלק מחוליית הקישור. "איך שאני רואה את זה, החלוץ הוא שחקן ההגנה הראשון והשוער הוא שחקן ההתקפה הראשון. החלוצים הם הראשונים ללחוץ, ואילו השוער הוא זה שפותח כל התקפה".

הרעיון המהפכני והמסקרן של מוטה עשוי ליצור עניין רב בשל ייחודיותו, אבל לא בטוח שינחל הצלחה גדולה במגרש. בכל אופן, מוטה לא מהסס לגלות ש"המטרה הסופית שלי היא לאמן את קבוצת הבוגרים של פריס סן ז'רמן". תומס טוכל צריך להתחיל לחשוש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully