וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החומה נסדקה, אבל נותרה בצורה: המשבר הראשון של דיוויד בלאט באולימפיאקוס

19.11.2018 / 12:00

המאמן הישראלי הפסיד בפעם השנייה בתוך עשרה ימים לפנאתינייקוס וספג ביקורת על השימוש המועט בספאנוליס, אולם ביוון מבהירים כי אין חשש למעמדו. עיתונאי מקומי: "ספרופולוס ספג אש במצבים דומים". בלאט נחלץ להגנת וויליאמס-גוס: "גם קלאתיס עבר משברים בתחילת הדרך"

one

התקשורת היוונית סיקרה אתמול (ראשון) בהרחבה את מינויו של יאניס ספרופולוס למאמן מכבי תל אביב, אבל גם בגזרה של מחליפו באולימפיאקוס - דיוויד בלאט - לא שקט. אם שלושת ההפסדים הרצופים ביורוליג לא הספיקו, אמש רשמו האדומים הפסד שני בתוך עשרה ימים בדרבי לפנאתינייקוס, והמאמן הישראלי החל לספוג חיצי ביקורת ראשוניים מהתקשורת ומהקהל.

עיקר הטרוניות כלפי בלאט נשמעו בתום ההפסד הביתי הדרמטי לפנרבחצ'ה ביום חמישי (73:72), כשבחר לעלות לדקות המכריעות - ובעיקר להתקפה האחרונה - ללא ואסיליס ספאנוליס. הקפטן המיתולוגי כבר בן 36 וסובל מירידה חדה ביכולתו; הוא פוגע העונה ב-28 אחוזים לשלוש, ובשני הדרבים באואקה נתקע על 5 מ-21 מהשדה, אבל היוונים התקשו להשלים עם העובדה שהמאמן הותיר אותו על הספסל בפוזשן שיכול היה להביא ניצחון על ז'ליקו אוברדוביץ' וקבוצתו.

עוד בנושא:

דיוויד בלאט בצרות: אולימפיאקוס נכנעה לפנאתינייקוס בדרבי 79:70
בחולון מאושרים: "אנחנו ווינרים וזה מה שחשוב"

דיוויד בלאט אולימפיאקוס.
שני הפסדים רצופים לפנאתינייקוס זה לא דבר של מה בכך. דיוויד בלאט מתוסכל
אוהדי אולימפיאקוס מתקשים להשלים עם התוצאות השליליות נגד פנאתינייקוס, וברשתות החברתיות היו כאלה שפרקו את תסכולם, אבל בלאט זוכה עדיין להערכה עצומה בתוך הקבוצה - ומעמדו אינו מתערער ולא צפוי להתערער בתקופה הקרובה, גם אם התוצאות לא ישתפרו

למעשה, הישראלי שינה העונה את ה-DNA של אולימפיאקוס: בעשור הנוכחי, תחת ספרופולוס ועוד לפניו תחת יורגוס ברצוקאס ודושאן איבקוביץ', נבנתה הקבוצה סביב ספאנוליס ויורגוס פרינטזיס לצד שחקנים משלימים יוונים, כשהזרים משמשים גיבוי; בלאט בנה את הסגל סביב לא מעט זרים חדשים שהפכו לנותני הטון. "אני רוצה תמיד לקחת את הזריקה המכרעת", אמר נייג'ל וויליאמס-גוס לאחר ההפסד לפנרבחצ'ה ועורר לא מעט תמיהה, לאור העובדה שספאנוליס ייחשב למנהיג הקבוצה עד יומו האחרון על הפרקט.

הדרבי אתמול בליגה התנהל לפי מיטב המסורת היוונית: קרב חפירות איטי, אגרסיבי ואמוציונלי, שלא התעלה לרמה מקצועית גבוהה. פאו ניצחה 70:79, והבעלים שלה דימיטריס ינאקופולוס לא החמיץ את ההזדמנות לקנטר את היריבה המושבעת. בסיום הוא "הצטנע" כביכול ואמר ש"זו בכלל לא הצלחה בעיניי. אולימפיאקוס הניפה דגל לבן מאז תחילת העונה, והתוצאה הזאת הייתה צפויה". דודו, תנאסיס ינאקופולוס, שמר על ארשת רצינית יותר וטען: "אני גאה בקבוצה, כי ניצחנו את היריבה העיקרית שלנו פעמיים בעשרה ימים. תמיד קשה לשחק נגד אולימפיאקוס".

אוהדי אולימפיאקוס מתקשים להשלים עם התוצאות השליליות נגד פנאתינייקוס, וברשתות החברתיות היו כאלה שפרקו את תסכולם, אבל בלאט זוכה עדיין להערכה עצומה בתוך הקבוצה - ומעמדו אינו מתערער ולא צפוי להתערער בתקופה הקרובה, גם אם התוצאות לא ישתפרו. משפחת אגלופולוס, שהמועדון בבעלותה, מפטרת מאמנים רק במקרי קיצון - והעובדה היא שב-14 השנים האחרונות בוצע שינוי על הקווים במהלך העונה רק פעמיים: כשפיני גרשון וברצוקאס פוטרו ב-2008 וב-2014.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קית' לנגפורד פנאתינייקס מעל וסיליס ספאנוליס אולימפיאקוס.
תמונה סמלית למצב. לנגפורד מעל ספאנוליס

שינויים בסגל, לעומת זאת, יתבצעו ככל הנראה בקרוב מאוד. באולימפיאקוס בנו על וויליאמס-גוס כרכז המוביל, אבל הבינו במהרה שהאמריקאי הצעיר יתפקד טוב יותר כמוציא לפועל ולא כמנהל משחק, ובלאט שיכנע את מעסיקיו להחתים גארד נוסף. לא מעט שמות הועלו כמועמדים בימים האחרונים, והמעניינים שבהם הם ג'ורדן תיאודור, ששייך לאולימפיה מילאנו אולם נותר מחוץ לסגל שלה, וג'ורדן לויד, שכיכב אשתקד אצל שרון דרוקר בהפועל אילת.

בלאט עצמו שמר על פאסון במסיבת העיתונאים שלאחר ההפסד. כשקלט בין היושבים בקהל את מאמן א.א.ק אתונה, לוקה באנקי, הוא פנה אליו ואמר "אני מקווה שאתה לא מתכוון להקשות עליי בשאלות". הוא יצא להגנתו של וויליאמס-גוס, ושאב השראה דווקא מהיריבה העירונית: "נייג'ל הוא רוקי. אתם זוכרים כמה ניק קלאתיס שיחק בעונה הראשונה שלו בפאו? הקבוצה הייתה בנויה סביבו, הוא ניצח בעצמו משחקים? הוא עבר הרבה משברים, והיום הוא אחד מחמשת השחקנים הטובים ביורוליג. צריך להשתמש בדוגמה הזאת כדי ללמוד איך להתגבר על קשיים".

דיוויד בלאט עם ואסיליס ספאנוליס. Action Images, אתר רשמי
עלה לרגעי ההכרעה מול פנרבחצ'ה ללא ספאנוליס. דיוויד בלאט עם הכוכב/אתר רשמי, Action Images

"בלאט סופג ביקורת כי הוא עושה דברים אחרת מקודמיו, ובשבועות האחרונים זה לא ממש מצליח ואולימפיאקוס הפסידה בארבעה מחמשת המשחקים האחרונים ביורוליג", מנתח עיתונאי יווני שמסקר את הקבוצה מקרוב, ושביקש להישאר בעילום שם. "זה טבעי וזה מוצדק, אבל אי אפשר להשוות את זה בכלל לביקורת שהוטחה במצבים דומים בספרופולוס ובברצוקאס. הם, בסיטואציות כאלה, כבר היו סופגים אש. דיוויד מקבל קרדיט עצום, וזה לא השתנה. עצם העובדה שהוא שיכנע את הבעלים כבר בנובמבר להוציא עוד כסף כדי להחתים שחקן אינה מובנת מאליה. אפילו איבקוביץ', בעונת הזכייה ביורוליג ב-2012, הצליח לחזק את הסגל רק בסוף דצמבר".

בינתיים, לשתי היווניות אין זמן רב לשקוע באירועי הדרבי. אולימפיאקוס, נטולת אקסל טופאן הפצוע, תתארח מחר אצל באיירן מינכן ותארח ביום חמישי את ריאל מדריד במסגרת המחזור הכפול ביורוליג; פנאתינייקוס, שנראית גם היא לחוצה ומתוחה, תארח ביום רביעי את ברצלונה ותתארח כעבור 48 שעות אצל באסקוניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully