וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות של פיב"א: הפועל ירושלים גברה על באמברג 85:88 ועלתה למקום הראשון בבית ג'

האדומים פיגרו במשך שלושה רבעים, אבל ידעו להעלות את הקצב ברבע האחרון ולשרוד מותחן, כדי לנצח בגרמניה ולעלות למקום הראשון בבית. אואנס (17 נק' ו-9 ריב'), ופלדין (18 נק' ו-6 אס') כיכבו. קטש בסיום: "ניצחון גדול עבורנו"

ג'יימס פלדין שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
בכושר נהדר. פלדין/ברני ארדוב

הפועל ירושלים המשיכה הערב (רביעי) את הכושר המצוין בו היא נמצאת ועלתה למקום הראשון בבית ג' בליגת האלופות של פיב"א, אחרי ניצחון חוץ גדול על באמברג, 85:88. האדומים, ששיחקו הערב בלבן, רדפו אחרי הגרמנים בהדרכת איינרס בגאצקיס במשך שלושה רבעים, אולם ידעו להעלות את הקצב ברבע האחרון והמכריע, רצו 0:11 בתחילתו, כדי לעלות ליתרון ומשם לא להביט לאחור. ג'וש אואנס רשם משחק גדול וכמעט חף מטעויות עם 17 נקודות ואפס החטאות מהשדה. תמיר בלאט, הישראלי היחיד שמקבל קרדיט מעודד קטש באירופה, גם רשם הופעה טובה והוא המשיך להצדיק את האמון בו, כאשר ברגעים ארוכים הוא היה האיש הבולט של הירושלמים. בצד השני, טייריס רייס, או שמא זיכרון קלוש מהרכז שהוביל את מכבי תל אביב לאליפות אירופה ב-2014, סיפק משחק נוראי ושורה סטטיסטית איומה, שהסתיימו בהחטאה על הבאזר שסיפרה את סיפור המשחק כולו.

עודד קטש אמר בסיום המשחק: "ניצחון גדול עבורנו נגד קבוצה קשוחה, מוכשרת ומאומנת. במחצית הראשונה לא הצלחנו להוציא לפועל את תכנית המשחק, והיה לנו מזל לרדת רק בפיגור של שתי נקודות. עלינו לרבע השלישי עם אנרגיה ואגרסיביות שהגיעו לשיא ברבע האחרון. השתפרנו בעיקר בהגנה במחצית השניה. לקח לי זמן להבין איזה הרכב יכול להאט את באמברג ולהשתלט על המשחק, עלינו עם הרכב גבוה ועשינו הגנת חילופים, זה עזר לנו מאוד. פלדין היה מצוין בסיום וזה מה שעשה את ההבדל. האווירה בבאמברג נהדרת, וכיף לצאת מכאן עם ניצחון".

ג'וש אואנס, הטוב בשורות האדומים, אמר: "רצינו לשחק את ההגנה שלנו ולשמור על העקרונות שלנו. ידענו שמדובר בקבוצה חזקה ומוכשרת ואני שמח שהצלחנו בסוף לצאת עם ניצחון. חשוב לנו להמשיך את הצמיחה שלנו ולהשתפר. אנחנו פוגשים קבוצות איכותיות, חזקות ואנחנו שמחים שאנחנו מצליחים להוציא לפועל את התוכניות שלנו נגדן".

קלעו להפועל ירושלים: ג'יימס פלדין 18 נקודות ו-6 אסיסטים, ג'וש אואנס 17 (6 מ-6 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, ג'ייקובן בראון 13, טיישון תומאס 12, אמארה סטודמאייר 11, תמיר בלאט 10 ו-6 אסיסטים, כריס ג'ונסון 4, דשון באטלר 3. שותף אך לא קלע: יוגב אוחיון (04:42)

קלעו לבאמברג: אוגוסטין רוביט 26 נקודות (11 מ-11 מהעונשין) ו-8 ריבאונדים, סטיבן ילובאץ 20, פטריק הקמן 8, טייריס רייס 8 (3 מ-14 מהשדה), ניקוס זיסיס 6 ו-5 אסיסטים, קליף אלכסנדר, מאוריס סטאקי, אליאס האריס 5 כ"א, ארנולדס קולבוקה 2. שותף אך לא קלע: דניאל שמידט (07:24)

עוד בנושא:

חמישי ביורוליג: מפגש לוהט בין אולימפיאקוס של בלאט לפנרבחצ'ה
רמון סשנס: "היורוליג מפעל טוב, אבל המטרה שלי היא לחזור ל-NBA"
ליגת האלופות: הפועל חולון הביסה 74:94 את בון הגרמנית

מהלך המשחק

רבע 1

האדומים עלו בחמישייה עם תמיר בלאט, ג'יימס פלדין, דשון באטלר, ג'וש אואנס וכריס ג'ונסון. הגרמנים מנגד עלו עם פטריק הקמן, ניקוס זיסיס, מאוריס סטאקי, אוגוסטין רוביו וסטיבן יאלובץ. המארחת קלעה באחוזים טובים מחוץ לקשת בדקות הפתיחה, ירושלים חדרה לטבעת ולאחר ארבע דקות של כדורסל זה 13:13. ההגנה של ירושלים הייתה חדירה ברבע הראשון, אבל יכולת טובה של פלדין ובלאט שמרה אותה קרוב, 24:27 בסיום הרבע.

רבע 2

בלאט לקח את המשחק על הגב שלו, רייס בצד השני, וזה 29:32 למארחת. הקצב מהרבע הראשון נרגע, הקבוצה של קטש הידקה את ההגנה, רצה 0:7 ועלתה ליתרון, 32:36. המארחת לקחה חזרה את ההובלה וזה 41:43 לגרמנים במחצית.

רבע 3

ג'ייקובן בראון עלה בעמדת הרכז בתחילת המחצית השניה ולקח את העניינים לידיים, אסיסט שלו לתומאס קבע פיגור אדום מינימלי, 50:53. רוביט ממשיך לבלוט בשורות הגרמנים, שתי נקודות שלו מריבאונד התקפה העלו את היתרון של באמברג ל-58:63. הפער נותר עד לסיום הרבע, 62:67 למארחת.

רבע 4

סטודמאייר עלה בטירוף לרבע המכריע, דאנק מהדהד שלו צימק את ההפרש לנקודה, 69:70. האדומים לא נרגעו, הטבעה של אואנס חתמה ריצת 0:11 וזה 70:76 למארחת. דקה לסיום, בראון מצא את אואנס, הפורוורד מצא את תומאס שהטביע וקבע 83:88 לירושלים. רייס החטיא שלשה על הבאזר וזה נגמר בניצחון גדול של ירושלים, 85:88.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully