וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתם קבוצה קטנה: המרחק העצום בין מכבי תל אביב לצמרת היורוליג

9.11.2018 / 9:48

דווקא משחק בהרכב חסר מול ריאל מדריד חשף את הפערים התהומיים בין הצהובים לצמרת היבשת. גם בהרכב מלא, הצהובים הם קבוצת תחתית, אבל התנהלותם השאננה לא מעידה שהפנימו זאת

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אחד המשפטים המטופשים ביותר בעולם הספורט הוא "השחקנים צריכים להבין שאנחנו קבוצת תחתית". כלומר, אם אין די בכך שאנחנו לא טובים בכדורגל (בדרך כלל הענף שבו נשמעת אותה אמירה), עלינו להיכנס לפאניקה מוחלטת כדי שנספוג כרטיסים אדומים מיותרים והרגליים ירעדו עוד יותר מול השער. בדרך כלל, עסקן, מאמן או שחקן שאומר זאת מחפה על כך שאין לו כלים מקצועיים לאבחן את בעיותיה של קבוצתו. הכי קל לפתור את המצוקה באמצעות משפט שקרא פעם בעיתון.

עם זאת, נדמה שבמקרה של מכבי תל אביב דרושה הפנמה קולקטיבית, גם בהנהלת הקבוצה: מאז היורוליג עברה לשיטת ליגה, מדובר בקבוצת תחתית. היא הייתה כזו לפני שנתיים, היא סיימה בחלק התחתון בעונה שעברה, וגם לפני שלוש עונות - בעונה האחרונה של 24 הקבוצות - למעשה ירדה ליגה ליורוקאפ. אולי אלו המשאבים, אולי זו ההנהלה, אולי אלו המאמנים, או זו קבלת ההחלטות הכושלת - ואולי זהו שילוב של כל הגורמים שהוזכרו. בשורה התחתונה, מכבי תל אביב היא קבוצת יורוליג לא טובה באופן עקבי.

דווקא המשחק בהרכב חסר מול ריאל מדריד העמוקה ממחיש את הפערים בין מכבי לפסגת היבשת. נכון, טאריק בלאק הוא שחקן הפנים הטוב והעקבי ביותר של מכבי. אמת, וילבקין היה אמור להיות הלב של הקבוצה, והוא טרם חזר לעצמו. וזו בדיוק הנקודה: קבוצות יורוליג אמיתיות בנויות לרוחב, אותו מושג שהיה פה מושא ללעג לפני כמה שנים. מתוך הבנה שהעונות ארוכות ומתישות, שמשחקים שניים ולעיתים שלושה משחקים מדי שבוע, שהסיכוי לפציעות גבוה, ושבאינטנסיביות והפיזיות של משחק יורוליג - שעולה על משחק עונה רגילה ב-NBA - קשה לבלות על הפרקט יותר מ-25 דקות.

מכבי, שתמיד נלחמת את המלחמה של העונה שעברה, שמה את כל הצ'יפים על וילבקין ובלאק, אבל מאחוריהם פשוט אין די שחקנים איכותיים. ולא, אי אפשר לתלות זאת בישראלים ובחוקים הדרקוניים של ליגת העל. אובריאנט, קיין, קאלויארו, ריי - ארבעתם שחקנים שספק אם קבוצת יורוליג שאיננה דרושפאקה, בודוצ'נוסט או גראן קנריה הייתה מחתימה. החתמות כמו וילבקין ובלאק ממריצות את רוכשי המנויים ויוצרות הייפ בוואקום הישראלי, שבו יש עניין מינימלי - מעבר לקהילת עכברים מצומצמת בטוויטר - במתרחש בשאר היבשת. גם בהרכב מלא, מכבי של העונה טובה רק משלוש הקבוצות שהוזכרו ואולי גם מבאיירן מינכן. וזהו בערך.


עוד בנושא:

מכבי תל אביב: "עוד כמה הפסדים, והסבלנות לספאחיה תהיה קצרה"
אוהדי מכבי תל אביב שרקו בוז לספאחיה: "התחלנו הכי גרוע שאפשר"
צסק"א מוסקבה מושלמת, באיירן מינכן התעללה בדרושאפקה

מאמן מכבי תל אביב נבן ספאחיה. דני מרון
לא האיש שיוציא את המקסימום מהסגל המוגבל. ספאחיה/דני מרון

בינתיים, בשאר היבשת יש קבוצות כמו ריאל מדריד, שהיא בסך הכל מודל משוכלל יותר ויקר יותר של האופן שבו נהוג לבנות קבוצת יורוליג. לא הסתדר ברבע הראשון עם יוי, קוזר, טיילור, רנדולף וטבארס? אז ברבע השני נכניס את קמפאצו, פרננדז, קרול, רייס ואיון, נתקע שלשות מקילומטר בלי הרבה מאמץ ונגמור את המשחק. פעם לעגו כאן לחילופים השיטתיים של פבלו לאסו, אבל כיום מתברר שזו בסך הכל שיטת התעללות כמעט סדיסטית ביריבות. פערי האיכות בין צמרת היורוליג לתחתית כמעט לא הוגנים. אולי הנוכחות של וילבקין בכושר מלא ושל בלאק הייתה הופכת את התחרות למכובדת יותר, אבל גם בהרכב מלא מכבי תל אביב לא מסוגלת כרגע לנצח את ריאל מדריד ולשחזר את אותו משחק בית פלאי מהעונה שעברה, שבעיקר תרם לאשליה שנבנה אצלה משהו נכון ורציני.

השאלה היא מה מכבי תל אביב יכולה לעשות עם הידיעה שהיא קבוצת תחתית. אז ככה: בהנחה שהתקציב לא יעלה, היא יכולה להפנים שמרווח הטעות שלה הוא אפסי, ולוודא שהאנשים המקצועיים ביותר יעבדו אצלה, בכל העמדות - בעיקר בעמדות הג'נרל מנג'ר והמאמן. עליה לדעת שלא תפספס אף שחקן איכותי בכל נקודה בגלובוס ושהאיש על הקווים יוציא את המקסימום מהכישרון המוגבל שעומד לרשותו. כבר די ברור שנבן ספאחיה הוא לא האיש הזה, כפי שניתן היה לראות שוב נגד ריאל.

לא ברור למה מכבי, גם בסגל מוגבל וחסר, לא סוגרת לריבאונד; לא ברור למה דיאנדרה קיין לוקח כל כך הרבה זריקות מטווחים שמהם הוא לא מסוגל לקלוע; לא ברור למה ג'וני אובריאנט לא מחויב לשחק בתוך המסגרת הקבוצתית - או לשבת על הספסל כעונש; לא ברור למה אלכס טיוס מקבל את הכדור חמישה מטרים מהסל באופן עקבי, כשהיתרונות שלו נמצאים במרחק סנטימטר מהטבעת;וברמת המאקרו, לא ברור למה אנשי מכבי טוענים ששוק המאמנים חלש, כשעד לפני שבוע היה זמין עבורם אנדראה טרינקיירי הנהדר, שחתם בפרטיזן בלגרד הקטנה. קבוצות קטנות וחכמות לא מפספסות הזדמנויות להחתים מאמנים כאלה. מכבי, לפחות כרגע, היא סתם קבוצה קטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully