וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "עוד כמה הפסדים, והסבלנות לספאחיה תהיה קצרה"

9.11.2018 / 7:38

לא רק הקהל איבד סבלנות כלפי המאמן. הביקורת בהנהלת מכבי תל אביב נגד המאמן גוברת. גורם: "הצעקות של ספאחיה משפיעות לרעה על תפקוד השחקנים, יש כאלו שאומרים שהם לא ימשיכו איתו"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. תלונות השחקנים נגד ספאחיה

מכבי תל אביב ממשיכה להביך את עצמה: לאחר שהפסידה לגלבוע גליל, ספגו הצהובים הפסד נוסף ביורוליג אמש (חמישי), הפעם 87:66 ביתי מול ריאל מדריד ונמצאים במאזן 5:1 מפתיחת העונה. חדר ההלבשה של מכבי נראה בהתאם: שפוף, שקט ועצוב . פני השחקנים וההנהלה הסגירו את התחושות הקשות, שוב פנים מודאגות של הנהלה, רוטינות שהיוו חלק נכבד ממכבי בשנים האחרונות. אולם, נראה כי המצב נפיץ יותר. גורם בחדר ההלבשה העיד: "יש לא מעט שחקנים שמגיבים לא טוב להתנהלות של נבן, ואפילו אומרים ביניהם שאם ספאחיה ימשיך בעונה הבאה הם לא ירצו להמשיך. יש כאלו שלא , אבל הצעקות והגערות של ספאחיה משפיע על התפקוד של שחקנים לרעה".

ומה אמרו השחקנים לאחר ההפסד? סקוטי וילבקין שמתקשה לחזור ליכולת הטובה שלו אחרי הפציעה סיכם: "לא הפסד קל, אף פעם לא רוצים להפסיד ככה, האם הפציעה משפיעה עליי? הזריקות שאני מחטיא לא קשורות לפציעה. אני לוקח אחריות על המשחק שלי. אני רציתי להיות על המגרש. הערב החסרנו את טארק ויש פציעות".

אנג'לו קלויארו הוסיף: "היה משחק קשה, ברבע הראשון נלחמנו בהגנה וגם ברבע השני השגנו עצירות פשוט לא הצלחנו לקלוע. היינו משהו כמו 1 מ- 15 והם הצליחו לברוח, לא הצלחנו לחזור ומול אלופת היורוליג חייבים להיות במשחק שיא ולא היינו".

עוד בנושא:

אוהדי מכבי תל אביב שרקו בוז לספאחיה: "התחלנו את העונה הכי גרוע שאפשר"
השפלה: מכבי תל אביב הובסה בביתה מול ריאל מדריד ונקלעה למאזן 5:1

נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
הקבוצה שלו ממשיכה להיראות רע מאוד. נבן ספאחיה/דני מרון

2. גיבוי. זמני

אם בשבועות האחרונים הביקורת בהנהלה על ספאחיה גברה, חלק מהבעלים יצאו מההיכל קרוב לחצות. בקבוצה מצהירים כי הקבוצה סובלת מפציעות, אולם נראה כי מה שמונע את פיטורי המאמן, הוא שוק המאמנים החלש ובמקביל, החוזה המובטח הגבוה אותו הוא מחזיק, לעת עתה. "עוד כמה הפסדים, וגם אם יש פציעות, הסבלנות לסאפחיה תהיה קצרה. זה לא כמו בשנה שעברה", אומר גורם במועדון. "יש פציעות בקבוצה, וזה מה שנבן חוזר ואומר בקבוצה. כמו גם טענות לשחקנים, אבל בהנהלה מאוד לא מרוצים. המאזן הנורא ביורוליג, הפסד הגביע בתחילת העונה, ולא מעט מהטענות שנשמעו בהנהלה נגד ספאחיה, נשמעות שוב".

סבלנות קצרה אף יותר היתה לאוהדי מכבי תל אביב, שבמהלך המחצית השנייה החלו לצעוק לספאחיה להתפטר, גם בסיום נשמעו בהיכל שריקות בוז רמות, אך חלק מהאוהדים בחרו גם לעודד את הקבוצה.

על כך הגיב במאמן במסיבת העיתונאים: "אני חושב דווקא שהיו קריאות עידוד לקבוצה. אני לא שמעתי את זה. אני מנסה להבין מה קורה לקבוצה , כמאמן אני מתרכז חדר ההלבשה ומה קורה בקבוצה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו. ברני ארדוב
הקהל בעדו. ג'ון דיברתולומאו/ברני ארדוב

3. אמצעי ניגוח

במקביל לקריאות הקהל לספאחיה להתפטר, אוהדי הקבוצה מצאו דרך יצירתית להביע את מורת רוחם מהמאמן, והחלו לקרוא קריאות עידוד רמות לג'ון דיברתולמאו, שנראה שהביעו תמיכתם בו בעיקר כאמצעי ניגוח במאמן. כזכור: בהפסד לגלבוע גליל ביקר ספאחיה נמרצות את ההגנה של דיברתולומאו. על קריאות הקהל אמר ספאחיה: "לא שמעתי קריאות על כך. מכבי הפסידו את המשחק ולקהל יש זכות להגיד מה שהם רוצים. אין קשר בין המשחק מול גליל והמשחק הזה".

ומה דיברתולמיאו עצמו אמר על תחושותיו לאחר הביקורת שהטיח בו המאמן? "לא היה שבוע רגשי יתר על המידה. הוא המאמן, אני השחקן. אני מצפה ממנו לתקן אותי כשאני טועה. הקריאות מהקהל אליי? אני חושב שהקהל תומך בכל הקבוצה הם ניסו להרים אותנו יותר מפעם אחת ולא הצלחנו לנצל את האנרגיות שלהם. ננסה להיות טובים הרבה יותר במשחק הבא". על המשחק הוסיף השחקן: "נצא מזה בעבודה קשה התקפית והגנתית. אנחנו פה יחד. מצליחים ונכשלים יחד".

שחקן מכבי תל אביב רמון סשנס. דני מרון
מתחיל להבין לאן הוא הגיע. רמון סשנס/דני מרון

4. רמון בתוך סיר לחץ

מי שנקלע לעין הסערה והגיע היישר לסיר הלחץ במכבי תל אביב הוא רמון סשנס. הרכש הטרי הגדיר את מכבי עת נחת בשדה התעופה כ"מועדון היסטורי", אך חוזה בינתיים במועדון מציב בעיקר שיאים היסטוריים. עגומים. כשרק שלשה של קלויארו מנעה את הפסד השיא באירופה. לאחר המשחק ישב השחקן כשקרח עוטף את ברכיו ואמר: "ננסה להשתפר בעתיד. זה שלב מוקדם בעונה, כולנו מקצוענים ואני מרגיש שנוכל להשתפר".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
לא חזר טוב מהפציעה. ווילבקין/דני מרון

5. ארלאוקאס: "קבוצה צריכה המשכיות"

מי שהגיע למשחק ושוחח עם אנשי הנהלת מכבי תל אביב הוא ג'ו ארלאוקאס. ארלאוקאס אמר בשיחה עם וואלה! ספורט: "זה מצב קשה, יש פציעות אבל ליגת היורוליג לא נעצרת וזה לא קל . זה פגע מאוד במכבי, גם ריאל מדריד סבלה מפציעות בעונה שעברה ונאלצה להילחם. יש למכבי לו"ז מאוד לא קל. יש עוד זמן לפצות על ההתחלה הזאת, אבל הם חייבים להתחיל בכך עכשיו".

אתה מופתע מהמצב של מכבי בשנים האחרונות?

"יש מחזורים בעולם הכדורסל, גם ריאל מדריד סבלה מכמה שנים קשות ואז הם ניסו לבנות קבוצה .ריאל נחלצה מזה ונשארה יציבה ועקבית וזה גם מה שמכבי צריכה לעשות, שתהיה המשכיות ועקביות. זה המפתח להצלחת קבוצה".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully