וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן מונה למאמן מכבי חיפה: "כבוד לאמן במועדון גדול כזה"

8.11.2018 / 15:20

המאמן בן ה-60 ששימש כפרשן בערוץ הספורט חוזר לעמוד על הקווים. איתי מרדכי ישמש כעוזרו, גיורא אנטמן יהיה מאמן השוערים, רוב מאס וארנו ואן זוואם יעזבו. קראמר ייחתך בינואר, בן שהר וחנן ממן בראש רשימת הרכש הישראלי

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: רן צימט

מכבי חיפה הודיעה היום (חמישי) על מינוי של אלי גוטמן לתפקיד המאמן, שיחליף בתפקיד את פרד רוטן, אחרי שרוב מאס שימש כמאמן הזמני בהפסד לבית"ר ירושלים (2:1). "כבוד גדול הוא לי לאמן במועדון גדול כמו מכבי חיפה. זה יום מיוחד ומרגש עבורי, אני חוזר לקבוצה לאחר 26 שנה. מצפים לנו אתגרים גדולים. מודה על האמון", אמר גוטמן לאתר הרשמי של מכבי חיפה.

כזכור, מאז עזיבתם של רוטן והמנהל הספורטיבי מו אלאך ניהלו הירוקים משא ומתן עם גוטמן, כשרוני לוי ואלון חזן הוזכרו כמועמדים למקרה שהמגעים עם מאמן נבחרת ישראל לשעבר לא יצלחו, ויעקב שחר אף שקל להשאיר את מאס בתפקידו עד אחרי המשחק מול הפועל חדרה בשבת (20:30) כדי למנות מאמן חדש רק עם היציאה לפגרת הנבחרות, אך בעקבות ההפסד לבית"ר הוא ביצע את השינוי מוקדם יותר.

מהמועדון נמסר שבעקבות המינוי, עוזר המאמן רוב מאס ומאמן השוערים ארנו ואן זוואם יסיימו את תפקידם. מי שימשיך לשמש כעוזר מאמן הוא איתי מרדכי, כשמאמן השוערים יהיה גיורא אנטמן. "חזרתי הביתה. אין מאושר ממני"', אמר אנטמן. "אני מכיר מצוין את המקום הזה ואוהב אותו. אעשה הכל כדי שמכבי תחזור למקומה הטבעי בכדורגל הישראלי".

בגזרת השחקנים, מיכיל קראמר צפוי להיחתך בינואר, כשבראש רשימת שחקני הרכש הישראלים שגוטמן רוצה לראות במכבי חיפה נמצאים בן שהר וחנן ממן, אם הפועל באר שבע תסכים לשחרר אותם.

עוד בנושא

הסיבות לכך שיעקב שחר בחר באלי גוטמן למאמן מכבי חיפה
הפרק החמישי של 'קוף על הגב' על הבחירות של אוהדי מכבי חיפה
אם יזכה באליפות, חוזהו של ולאדן איביץ' יוארך לעונה שלישית

אלי גוטמן מאמן מכבי חיפה. אתר רשמי
חוזר לקווים/אתר רשמי
אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה

גוטמן בן ה-60 שימש כעוזרו של שלמה שרף במכבי חיפה בתחילת שנות התשעים ואף היה שותף לזכייה בדאבל ב-1991. לאחר מכן אימן את צפרירים חולון, מכבי הרצליה, הפועל בית שאן, הפועל באר שבע, הפועל חיפה (שתי קדנציות), בית"ר ירושלים, הפועל פתח תקוה, מכבי נתניה, פארלימני, א.א.ל לימסול והפועל תל אביב (שתי קדנציות). בין 2011 ל-2015 אימן את נבחרת ישראל, וב-2016 חזר להפועל תל אביב כמנהל מקצועי, הפך במהרה שוב למאמן, ובספטמבר של אותה שנה חזר לתפקידו כמנהל מקצועי, ומאז לא עמד על הקווים. בעונה שעברה החל לשמש כפרשן ערוץ הספורט.

כמאמן ראשי גוטמן זכה בשתי אליפויות (1999 עם הפועל חיפה ו-2010 עם הפועל תל אביב) ובשלושה גביעים (1997 עם הפועל באר שבע ו-2010 ו-2011 עם הפועל תל אביב). בנוסף, המאמן הוותיק הוליך את הפועל תל אביב להופעה היסטורית בשלב הבתים של ליגת האלופות.

גוטמן אמר לאחר המינוי: "אני מאושר, יום מרגש, לאמן שוב בעיר נעוריי. פגשתי את השחקנים, אני מוכן לאתגר ומגיע בשיא המרץ. אנחנו יודעים שהצבא הירוק מאחורינו. כל האנרגיות שלנו מוכוונות למשחק מול הפועל חדרה בשבת".

אלי גוטמן עם שלמה שרף, עופר מזרחי ב-1991. האתר הרשמי של מכבי חיפה, אתר רשמי
גוטמן/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully