וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נראית כמו אינברום: בית"ר שוב הפציעה, השאלה אם תשמור על יציבות

6.11.2018 / 8:31

עד כה, הקבוצה מהבירה מתנהגת העונה כמו הקשר שלה: רוב הזמן חלשה עד בינונית, ואז מפציעה. קלינגר מסביר את הבינגו בחילופים ומתמוגג: "לא חוויתי אוהדים כאלה". מאור בוזגלו: "תסריט מהאגדות"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. קלינגר מרגיש בבית

כמה לחץ השתחרר בבית"ר ירושלים לאחר הניצחון 1:2 על מכבי חיפה אמש (שני). המחצית הראשונה הרעה יוחסה בעיקר לשיטה ולשלושת הבלמים אך מימד הלחץ היה גדול מהכל. אחד השחקנים אפילו הסביר זאת בסיום ואמר: "יש את התחושה שהשינויים בחצי השני עשו הכל אבל בחצי הראשון הלחץ הרג אותנו, הרגליים של שחקנים היו כבדות, לא הצלחנו לשחק. בגול של בוזגלו הכל השתחרר והרגשנו שאנחנו שווים ניצחון במשחק הזה. מה שהיה טוב במחצית זה שידענו שיותר גרוע מזה לא יכול להיות".

ניר קלינגר חשב שהקבוצה מגיעה מוכנה. הוא תרגל בשלושה אימונים את השיטה השונה, הימר על שחקנים חדשים בהרכב הפותח אך מהר מאוד הבין שזה לא זה והיה קרוב לבצע חילוף עוד בחצי הראשון. בסיום כבר היה מחויך והתיישב במקום אליו הוא רגיל באצטדיון בחיפה. "זה המקום הקבוע שלי", אמר. "התחושה היא שהקבוצה שלי היתה עובדתית במצב רע מאוד בטבלה, עשינו הכנה בעיקר מנטלית ומקצועית שלא עבדה במחצית הראשונה אבל מה שמשמח אותי זה השיפור בחצי השני ושלוש הנקודות".

על שיטת שלושת הבלמים אמר המאמן: "זה לא עניין של שלושה בלמים או קו ארבע בהגנה אלא איך אתה מבצע את השיטה. זה לא עבד והגבנו. הסיבה העיקרית שניסינו לבנות את זה היא לעצור את הרצף של הספיגות, הקבוצה ספגה 19 שערים בשמונה משחקים וזה מטורף. רצינו לחזק את הביטחון של שחקני הגנה אבל אם להגיד את האמת, חוץ מהגול, דודו גורש לא התאמץ במחצית הראשונה".

קלינגר הצטנע בנוגע לחילופים, שכמו בהפועל חיפה, עבדו לו גם אמש, ואמר: "הכל פוקסים. אני לא מחליף שחקן ובטוח שהוא יבקיע, זאת דינמיקה וסמנטיקה של המשחק, לקרוא אותו. לפעמים כשאתה מכניס שחקן רענן עם איכויות של כדורגל אז זה מגדיל את הסיכוי להבקעה. אין שיטה לחילופים, לא לומדים את זה. פשוט מדקה 30 כבר רצו לי שינויים בראש אבל היה 0:0 ורציתי לחכות למחצית. מאור ידע כבר במהלך המחצית הראשונה שהוא ייכנס, היינו רעים מאוד בחצי הראשון והיה ברור שצריך להסיק מסקנות. בכלל, מאור יכול היה לסיים עם צמד אם אינברום היה נותן לו כדור מדויק בסוף".

לבסוף, סיכם המאמן את השבוע הראשון שלו בבירה: "אימנתי במכבי תל אביב אבל הווייב והקרבה של האוהדים זה משהו שאני עדיין לא חוויתי, זה מדהים וחשוב וכיף גדול, אבל מצד שני זה רק ניצחון אחד. בשבוע הבא נגד באר שבע זה משחק עונה, משחק שיכול מצד אחד לעשות את הסוויץ' והקפיצה קדימה או מנגד נצטרך להמשיך ולגרד נקודות. אני מסרב לצאת מגדרי".

עוד בנושא:

מכבי חיפה: אלי גוטמן עשוי להתמנות כבר היום, "זו לא התרופה היחידה"
מאור בוזגלו על השער מול מכבי חיפה: "זה היה מכתוב, כמו שדמיינתי". קלינגר על הניצחון: "כמו אוויר לנשימה"
רוב מאס: "אמרתי לשחקנים לא לעשות עבירות טיפשיות. כואב להפסיד בגלל טעות של שחקן בודד"
ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה 1:2 את מכבי חיפה

מאמן בית"ר ירושלים ניר קלינגר. ברני ארדוב
התרגש מהאווירה. קלינגר/ברני ארדוב

2. מאור בוזגלו מאושר

"פעם שעברה כשהייתי פה חתמתי במכבי חיפה", אמר מאור בוזגלו כשנכנס לחדר התקשורת באצטדיון בחיפה. הקשר סיפר כי חזה פחות או יותר במדויק שיבקיע מול האקסית: "אם תשאלו את אשתי, דיברתי איתה לפני שבוע ואמרתי לה שבדקה ה-70, בעיטה חופשית, רשת עליונה וצד שמאל אני מבקיע". לפני בעיטת העונשין שלח בוזגלו מספר שחקנים שיעמדו בחומה ויפרקו אותה בזמן שיבעט. "עד שמאור בעט כבר לא נשארה חומה", אמרו בקבוצה. "היינו רוב שם, הוא יכול היה לבעוט איך שהוא רוצה".

בוזגלו הוסיף ואמר: "זה תסריט מהאגדות, להבקיע ככה מול קבוצה שכביכול שיקמה אותי. זה לא דבר מובן מאליו מה שמכבי חיפה עשתה למעני, כרגע אני במקום אחר. בפנטזיה הכי גדולה שלי לא חשבתי שיתאפשר לי להגיע לבית"ר, מועדון עם כל כך הרבה עוצמות שגם בסיטואציה לא הכי טובה הקהל מגיע בכמויות ובעוצמות ודוחף, זה מאחד את כולם. יש את התחושה שברגע שזה יצליח ויתחבר יהיה קשה מאוד לעצור אותנו אך כרגע אני אקח מהמשחק את שלוש הנקודות ושחזרנו מפיגור. ברור לי שבלי המשכיות לא עשינו שום דבר".

עוד באותו נושא

מכבי חיפה: אלי גוטמן עשוי להתמנות כבר היום, "זו לא התרופה היחידה"

לכתבה המלאה

3. אור אינברום כמשל

במחזור הבא תפגוש בית"ר את הפועל באר שבע. עד עתה הקבוצה מהבירה נראית העונה כמו אור אינברום, שהגיע רק למשחקים נגד הפועל חיפה, סכנין ואתמול, וגם זה רק למחצית אחת. גם לאחר משחק החוץ עם הפועל חיפה, היתה בבית"ר תחושת אופטימיות שהתפוצצה לה בפנים ולכן היא צריכה להיות מאוד זהירה עכשיו. אם הצהובים-שחורים לא ישתפרו משמעותית וייצרו המשכיות, לא יהיה להם הרבה מה למכור העונה, שכן לא בכל יום היא תיתקל בנאיביות קיצונית כמו זאת של מכבי חיפה - ללא ספק התרופה הכי טובה של בית"ר, מדי עונה.

וקלינגר? הוא עבר שבוע לא פשוט ויעבור אחד דומה גם השבוע. המאמן ישבור את הראש איך לשחק מול האלופה. על אף היכולת הטובה של מיקי סירושטיין בקישור נראה כי קלינגר יצטרך להחליט האם להחזיר אותו לשחק כבלם והציב במקומו קשר טבעי. אותם הדברים נכונים לגבי החלק הקדמי, שם היה נראה שערן לוי וארון אולנארה מתקשים לשחק יחד ואילו מאור בוזגלו אט אט מתקרב להרכב. המאמן יתרגל הרבה מאוד דברים באימונים השבוע וישנה תוך כדי עד שמשהו ייראה לו ראוי. עד באר שבע הוא יחליט מה הכי מתאים לו, ואם זה לא יעבוד - אולי הוא יילך פעם נוספת על הקלף של להחליף במחצית. בינתיים זה עובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully