וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: אלי גוטמן עשוי להתמנות כבר היום, "זו לא התרופה היחידה"

6.11.2018 / 7:42

יעקב שחר קיווה למשוך עד אחרי חדרה, אך ההפסד לבית"ר הגביר את הלחץ. במועדון יודעים: "בהמשך יהיה גם צורך בהחלפת שחקנים". וגם: שיתוף הפעולה העתידי בין אלי טביב והירוקים?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. אלי גוטמן ימונה כבר היום?

ההפסד אמש (שני) לבית"ר ירושלים תוך כדי יכולת מאוד חלשה במחצית השנייה, עשוי לגרום ליעקב שחר לקבל עוד היום את ההחלטה על זהות המאמן הבא של מכבי חיפה. שחר עוד קיווה למשוך את הנושא עד אחרי המשחק מול הפועל חדרה במחזור הקרוב, אך האופן בו נראו שחקניו בחלק השני של המשחק לצד ההכרה בכך שרוב מאס הוא לא הפתרון, עשויים להוביל למינוי מאמן חדש מוקדם מהצפוי. מבין שני המועמדים הישראלים המובילים, רוני לוי ואלי גוטמן, האחרון זוכה ליתרון מסוים אצל נשיא מכבי חיפה גם בשל העובדה כי מעולם לא קיבל את ההזדמנות בה הוא כל כך חושק. גוטמן היה במכבי חיפה בתפקיד העוזר בתחילת דרכו אצל שלמה שרף ושחר יכול לסגור לו את המעגל.

"אני אשמור לעצמי את מה שאני חושב", שח אמש גוטמן למודי בר און ששאל אותו האם הוא רוצה לאמן את מכבי חיפה. גוטמן לא חשף בטלוויזיה את צפונות לבו, אך בסביבתו טענו אמש כי זו המשרה היחידה היום, למעט אימון מכבי תל אביב, שתגרום לו לעזוב את חליפת הפרשן אליה הוא נכנס בצורה מאוד מרשימה ושאותה הוא מאוד אוהב. שחר שמע אמש את הקולות והוא יודע שיש לו מחויבות לקהל הלקוחות שלו שרוצה שינוי ומייחל לאדם חדש שיכניס סדר במועדון, אך הוא ידע זאת גם לפני שבועיים, ולא מיהר לזעזע.

"יענקל'ה יודע שצריך לעשות את השינוי והוא יודע שצריך למנות מאמן אמיתי, רק שיש לו גם את הקצב שלו", אמרו אמש גורמים במכבי חיפה, אולם גם הם מקווים שהנשיא הוותיק יפשיל עוד קצת את השרוולים, שגם כך מופשלים באחרונה, ויקבל החלטות מכריעות שאולי יצליחו להציל משהו מהעונה הזו.

עוד בנושא:

רוב מאס: "אמרתי לשחקנים לא לעשות עבירות טיפשיות. כואב להפסיד בגלל טעות של שחקן בודד"
מאור בוזגלו על השער מול מכבי חיפה: "זה היה מכתוב, כמו שדמיינתי". קלינגר על הניצחון: "כמו אוויר לנשימה"

2. מאס אמר את האמת: זו לא רק בעיה של מאמן

רוב מאס, דמות שחוסה עד כה בצל של אחרים, ישב מול התקשורת בסוף המשחק ואמר למעשה הכל במשפט אחד: "משכתי את קריירת השחקן שלי הרבה זמן כי הרבה יותר קל לשחק מאשר להיות מאמן". בקול רדיופוני נעים ניסה מאס להלך בין האשמה כלפי השחקנים (מוחמד עוואד) שעשו פאול טפשי שהביא לשער השוויון של מאור בוזגלו לבין אמפתיה כלפיהם. בסופו של דבר הודה ההולנדי שכדי להצליח במכבי חיפה צריך שחקנים איכותיים יותר ובעיקר חזקים יותר מנטלית. "ברור שיש לחץ גדול במועדון הזה", אמר מאס שעשוי להצטרף בקרוב אל ההולנדים האחרים ולסיים את הסאגה שלו עם מדינת ישראל.

עוד באותו נושא

מאור בוזגלו על השער מול מכבי חיפה: "זה היה מכתוב, כמו שדמיינתי". קלינגר על הניצחון: "כמו אוויר לנשימה"

לכתבה המלאה
מאמן זמני מכבי חיפה רוב מאס. ברני ארדוב
"ברור שיש לחץ גדול במועדון הזה". מאס/ברני ארדוב

3. שון וייסמן כמשל

שון וייסמן היה הבולט מבין שחקני מכבי חיפה אתמול. במחצית הראשונה הטובה של הקבוצה, וייסמן נראה טוב וגם כבש שער נפלא לרשת של דודו גורש. אבל החלוץ הצעיר הוא הסיפור של מכבי חיפה הנוכחית. שחקן טוב שהוכיח את עצמו גם במכבי נתניה בליגה הלאומית, אבל לא הבחור שיכול להוביל מועדון כל כך לחוץ כמו מכבי חיפה. לצדו שיחק גם נטע לביא סביר ביותר, אך כשבית"ר ירושלים השוותה ובעיקר כשעלתה ליתרון, לא היו לשני הבחורים האלה וגם לא לשלומי אזולאי הקפטן את העוצמות לחזור למשחק, כי במכבי חיפה אתה צריך את השחקנים הישראלים הכי טובים. אלה שלא רק באים לידי ביטוי בכדרור טוב או בבעיטה חזקה, אלא בעיקר חזקים מנטלית. "לא בטוח שהחלפת מאמן תהיה התרופה היחידה", הודו אמש במועדון. "בהמשך יהיה גם צורך בהחלפת שחקנים, אבל הבעיה היא שאין את מי להביא".

שחקני מכבי חיפה נטע לביא, שון וייסמן מאוכזבים. ברני ארדוב
ברגעי האמת, הם לא האנשים שיוציאו את העגלה מהבוץ. וייסמן ולביא/ברני ארדוב

4. האירוח של טביב מסמל את שיתוף הפעולה עם שחר?

אלי טביב הגיע אמש לחיפה וישב לא רחוק מיעקב שחר. שחר היה צריך את העין של טביב בכל הקשור לבחירת שחקנים זרים ועם ההפתעות שטביב חולל בכדורגל הישראלי, עוד עשוי להירקם כאן קשר כלשהו בעתיד שיפתיע רבים מלבד את טביב עצמו. בסביבתו של בעלי בית"ר ירושלים היוצא הזכירו אתמול את הדברים של טביב לפיהם הוא סיים עם הכדורגל הישראלי, אלא אם מישהו ייקח אותו כג'נרל מנג'ר. השיחה הארוכה שניהל עם שחר אולי תפתח את הפתח לשיתוף פעולה. עד כמה שזה הזוי, כבר ראינו כמעט הכל בכדורגל הישראלי.

אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. שלומי גבאי
כבר ראינו דברים הזויים מזה. טביב/שלומי גבאי

5. הלב של משה רן שמח ובכה גם יחד

הדבר החיובי היחיד שהיה אתמול במשחק עבור מכבי חיפה, קרה לפני שריקת הפתיחה. קריאת היציע הצפוני על שם אבי רן היא מעשה מבורך, מכובד ונוגע ללב. הרבה סבל יש ביציע הזה מאז שהוא נפתח. עכשיו תהיה ליושבים בו עוד יותר גאווה. הדמעות של משה רן מאז 1987 היו יכולות למלא את הכינרת שלקחה לו את הילד. גם אוהדי מכבי חיפה בוכים הרבה זמן. זו תקופה נוראית עבורם ואין מה שינחם.

טקס לזכרו של אבי רן ז"ל עם משה רן, יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. ברני ארדוב
רגע מרגש. משה רן לצד שחר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully