וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר בקרואטיה: "וויצ'יץ' וספאחיה חשודים במעורבות בפרשת זיוף ומרמה"

עיתון קרואטי פרסם טענות של ישראלי שהורשע ונכלא בספליט בשל זיוף צ'קים בסך 15 מיליון דולר לפיהן מנהל ומאמן מכבי תל אביב היו אמורים לקבל 5 אחוזים מהסכום. וויצ'יץ' בתגובה: "לא יודע למה הכלילו אותי בסיפור הזה". ספאחיה: "שמעתי כל מיני שטויות בחיי, אבל זה השיא"

one

תחקיר של העיתון הקרואטי "סלובודנה דלמציה" שמתפרסם היום (שני) חושף שנבן ספאחיה וניקולה וויצ'יץ' מעורבים לכאורה בפרשה של זיוף צ'קים שהמוקד שלה בספליט. על פי התחקיר, ישראלי בן 64 בשם אברהם קורקין ניסה להפקיד שני צ'קים בסכום כולל של למעלה מ-15 מיליון דולר, ומאמן מכבי תל אביב והמנהל המקצועי היו אמורים לקבל 5 אחוזים מהסכום.

על פי התחקיר, במהלך דצמבר 2017, קורקין הגיע לסניף של Privredna banka Zagreb, הבנק השני בגודלו בקרואטיה, וביקש להפקיד שני צ'קים. הראשון היה בסכום של 4.85 מיליון יורו והשני בסכום של קצת פחות מ-10 מיליון דולר.

קורקין הוא לא אזרח קרואטיה ולא מתגורר במדינה, מה שהדליק לבנקאי שטיפל בו נורה אדומה. איש העסקים פתח חשבון מט"ח וחתם על כל המסמכים, אבל בינתיים אותו בנקאי הודיע למנהל שלו על המתרחש. במקביל הוא הסביר לקורקין שהליך ההפקדה יארך 45 יום ולפני כן הוא לא יוכל למשוך כספים.

בימים הבאים אנשי הבנק בדקו את הצ'קים וגילו שהצ'ק בסך 4.85 מיליון יורו מזויף. בינתיים קורקין שלח מיילים לבנק בדרישה לדעת האם נרשמה התקדמות וב-1 בפברואר התייצב בסניף ודרש לדעת האם מלוא הסכום נכנס לחשבון. כשהוא קיבל תשובה שלילית, הוא עזב בזעם. בפעם הבאה שהוא הגיע לסניף בספליט, חיכו לו שוטרים שעצרו אותו. מאוחר יותר התברר שגם הצ'ק בדולרים היה מזויף.

עוד בנושא

20:00, 5STARS: מכבי תל אביב מתארחת אצל הפועל גלבוע/גליל
ארבעה ימים לפני מכבי תל אביב: הפסד בכורה לריאל מדריד בליגה
הנוסע המתמיד: היכרות עם רמון סשנס, הרכז החדש של מכבי ת"א

מאמן מכבי תל אביב נבן ספאחיה עם ניקולה וויצ'יץ'. יוסי ציפקיס
שניהם מכחישים בתוקף. וויצ'יץ' וספאחיה/יוסי ציפקיס

קורקין עמד למשפט וביולי האחרון הורשע בזיוף ומרמה. הוא נשפט למאסר ולאחרונה שוחרר מבית הכלא בקרואטיה. כשהתקשרו אליו מ- Slobodna Dalmacija, הוא נאות לספר על התגלגלות העניינים.

קורקין סיפר לעיתון הקרואטי: "הגעתי להפקיד את הצ'קים בקרואטיה בגלל שנבן ספאחיה וניקולה וויצ'יץ' גם היו מעורבים. הם ועוד שני ישראלים, יעקב 'טומי' שוגר וצבי לאופר, שאמרו לי שיש להם קשרים טובים עם מנהל הבנק בספליט. הם הבטיחו לי שבניגוד למקומות אחרים באירופה, בקרואטיה לא שואלים אותך שאלות כשאתה מפקיד צ'קים בסכום גבוה. סיכמנו שחמישה אחוזים מהסכום יעבור לוויצ'יץ' וספאחיה וחמישה אחוזים נוספים לשוגר ולאופר".

הישראלי הוסיף: "אספר לכם מה שסיפרתי למשטרה בספליט. קיבלתי את שני הצ'קים מאזרח ירדני ואזרח לבנוני שגרים בטורקיה. אני לא מבין בדברים האלו ולכן העברתי את הצ'קים לאותם ל'טומי' ולאופר, שאמרו לי שהם תקפים".

אחד משני הישראלים שהיו מעורבים לכאורה בפרשה, 'טומי' שוגר, הוא כדורגלן עבר בהפועל רמת גן, בן משפחתו של הפוליטיקאי יאיר לפיד ובכתבה של אמיר זוהר באתר posta.co.il, כונה "מלך הצ'יינג'ים". באותה כתבה מ-2014, זוהר כתב ש"שוגר לווה כסף מגופים פיננסיים כמו בנקים וחברות ביטוח בריביות אפסיות כמעט ומלווה אותו לאנשי עסקים וגורמים מתווכים בריביות גבוהות יותר".

עוד באותו נושא

הנוסע המתמיד: חמישה דברים שלא ידעתם על רמון סשנס

לכתבה המלאה
seperator

תמלול התגובות לתחקיר שפורסמו בעיתון הקרואטי

נבן ספאחיה אמר בתגובה: "שמעתי כל מיני שטויות בחיי, אבל זה השיא! אני לא יודע מי הבחור הזה, וקל לדעת מי היה ומי לא היה שם איתו באותו יום, כי לכל בנק יש מצלמת מעקב. אני לא יודע אם זה מצחיק או סתם הזוי, אבל לא הייתי בספליט כבר שנים. איזה בנקים, איזה צ'קים, הסיפור המטורף הזה שלכם חלול לגמרי".

ניקולה וויצ'יץ' אמר שב-28 בדצמבר 2017, כשהצ'קים הופקדו, הוא וספאחיה היו בישראל כי היה למכבי תל אביב משחק בית מול מלאגה ביורוליג והוסיף: "פגשתי את עו"ד לאופר, וכפי שעזרתי לישראלים רבים שנזקקו לסיוע בקרואטיה, הוא פנה אליי לעצה. הוא סיפר לי שיש לו לקוח שפותח עסק בקרואטיה ויודע מי יכול לעזור לו. המלצתי לו על הבנקאי שלי בספליט ושם זה נגמר. עמלה של חמישה אחוזים? זה פשוט שטויות. זה מה שהייתי אמור לקבל תמורת שיחת טלפון של שלוש דקות? אני לא יודע למה הכלילו אותי ואת נבן בתוך הסיפור הזה. מעולם לא דיברתי איתו ואני לא יודע איך הוא נראה".

עו"ד צבי לאופר: "קורקין ביקש ממני לעזור לו ולנסוע לקרואטיה לראות משחק כדורסל. ידעתי שהוא בטוח לגמרי שהצ'קים כשרים והוא היה מוכן מאוד כשהגענו לבנק. אחרי שלושה-ארבעה שבועות גיליתי שהם היו מזויפים וסיפרתי לו על כך, ואז הוא התחיל להגיד שהבנק מרמה אותו. אין לי מושג מי נתן לו את הצ'קים, אני לא יודע של מי הכסף, הוא מעולם לא אמר לי כלום לגבי זה. המשפחה של קורקין ידועה ומוערכת בישראל, הוא עבד בשלב מסוים בשביל הממשלה הישראלית, ואז הגיע לאפריקה, ושם אני כבר לא יודע מה היה".

כשנשאל מדוע הזכיר קורקין את וויצ'יץ' וספאחיה כמעורבים בפרשה ענה לאופר: "אני חושב שהוא רצה לסחוט אותם. שניהם מאוד מפורסמים בישראל והם בעלי השפעה כאן, ואין לי מושג למה הם ירצו להביך את עצמם בפרשה שכזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully