וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס מקליין שוב מרגיז את אנגליה: הקשר האירי סירב לענוד את הפרח האדום

שחקנה של סטוק סיטי שמתנגד לענוד את הסמל לזכר החללים בעקבות טבח שהתרחש ב-1972 בעיירת הולדתו, ספג קריאות בוז ואף הושלכו עליו חפצים: "פראי אדם לא מחונכים, אני תמיד אהיה גאה בלאום שלי"

ג'יימס מקלין שחקן נבחרת אירלנד. רויטרס
פטריוט, אולי יותר מדי. ג'יימס מקליין/רויטרס

סערה בבריטניה: שחקנה האירי של סטוק סיטי מהצ'מפיונשיפ ג'יימס מקליין, הצליח להרגיז את אנגליה. הקשר סירב לענוד את הפרח האדום לזכר חללי הצבא האנגלי ממלחמת העולם הראשונה, ובעקבות כך ספג קריאות נאצה מצד אוהדים במשחק של קבוצתו נגד מידלסבורו. חלק מהאוהדים אף השליכו חפצים על האירי, שלא היסס להגיב: "הבוז שלכם, השלכת החפצים והקריאות שלכם מוכיחים כמה אתם גרועים. אנשי המערות הלא מחונכים ששרו נגדי ונגד הלאום שלי שירים - אני לעולם אהיה גאה במי שאני, אז אתם יכולים להמשיך לשיר".

זו לא הפעם הראשונה שמקליין מסתבך בשל ההחלטה שלו להחרים את הפרח האדום. בעבר, כששיחק בוויגן ובסנדרלנד כבר היה מושא לביקורות רבות בממלכה, אז גם פירסם מכתב בו הסביר: "אני מכבד את החיילים שנהרגו, אבל הסמל הזה ממזמן הפסיק להשתייך רק לחללי מלחמת העולם הראשונה. בתור אירי שגדל בצפון אירלנד, אני לא יכול לתמוך בסמל הזה, שמקדש גם אירועים שהיו קשים עבור המדינה שלי".

עוד בנושא

מאוריציו סארי לא התרגש מהצמד של מוראטה: "צריך להשתפר, הוא שברירי"
צ'לסי גברה על קריסטל פאלאס 1:3, מנצ'סטר סיטי - סאות'המפטון 1:6

נמניה מאטיץ' שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
נמניה מאטיץ' מול בורנמות', גם הוא ללא הפרח/רויטרס

האירועים אליהם מתייחס מקליין התרחשו ב-1972, אז חיילים אנגלים חמושים הגיעו לדרי, מקום הולדתו של הקשר, וטבחו ב-28 אזרחים שלקחו חלק במחאת צעדה שקטה. המאמן שלו, גארי רואווט, נעמד לצידו: "זו האמונה שלו, והוא חזק מספיק כדי לעמוד מאחוריה, בין אם מסכימים איתו ובין אם לא".

מקליין בעצמו הוסיף: "אני לא מצפה לקבל הבנה, אבל אני כן רוצה שאנשים יכבדו את ההחלטה שלי כמו שאני מכבד אחרים שכן בוחרים לענוד את הפרח". מקליין לא היחיד שעלה לשחק השבוע ללא הפרח, כאשר גם נמניה מאטיץ' עלה למשחק של מנצ'סטר יונייטד מול בורנמות' כשהוא ללא הפרח על דש חולצתו - וזכה לתגובות חריפות: "מאטיץ' מגעיל ודוחה", "מבייש את עצמו", ועוד. הקשר הסרבי לא הסביר מדוע בחר שלא לענוד את סמל הזיכרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully