וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו דאבי: פיטר פלצ'יק זכה במדליית זהב ישראלית שנייה בתחרות

ההצלחות הישראליות על המזרן בגרנד סלאם נמשכות: פלצ'יק גבר בגמר על אלמר גסימוב האזרי והשיג מדליית זהב ישראלית שנייה בתחרות: "אני מאוד גאה לשמוע את ההמנון כאן באבו דאבי"

אתר רשמי

בווידאו: שגיא מוקי אחרי הזכייה במדליית ארד באבו דאבי

אחרי ההצלחות הישראליות של משלחת ישראל לטורניר הג'ודו באבו דאבי, פיטר פלצ'יק זכה היום (שני) במדליית זהב שנייה בתחרות למשלחת הישראלית והמשיך את המומנטום החיובי. גם אורי ששון היה קרוב כשהגיע לחצי הגמר והיה על סף קרב על הארד, אך נאלץ לפרוש בגלל פציעה בידו. לי קוכמן הודח בסיבוב השני.

פלצ'יק, במשקל עד 100 ק"ג, העפיל לגמר אחרי שלושה ניצחונות. הוא עלה אוטומטית לסיבוב השני, שם ניצח בסיבוב השני את גריגורי מינסקין מאסטוניה, וברבע הגמר הצליח לגבור על יבגנייס בורודבקו מלטביה עם ווזארי כדי להעפיל לחצי הגמר.

פלצ'יק, כזכור, זכה בקיץ האחרון במדליית הארד באליפות אירופה בג'ודו שנערכה בתל אביב. בחצי הגמר פלצ'יק פגש את קרל ריצ'רד פריי הגרמני, שזכה בעבר במדליות כסף וארד באליפות העולם. הקרב נגרר לניקוד זהב, ובו, אחרי 2:39 דקות, ביצע הישראלי ווזארי וצבר ניקוד שהעניק לו את הניצחון, ואת המקום בגמר בקרב על הזהב. בגמר, בו פגש את אלמר גסימוב האזרי, השניים לא הצליחו להשיג ניצחון בזמן הקצוב והלכו לניקוד זהב, בו ווזארי נהדר של פלצ'יק סידר לו את המדלייה הזהובה וניגון "התקווה" בפעם השנייה.

פלצ'יק הנרגש אמר אחרי זכייתו: "אני מאוד מתרגש מהזכייה שלי כאן. זו מדליית זהב ראשונה שלי במעמד כזה של גרנד סלאם. אני מאוד גאה לשמוע את ההמנון באבו דאבי. הגעתי בכושר לא הכי טוב לאליפות העולם, אבל פיציתי על זה כאן. אני אוהב את הנבחרת והמדינה. עם ישראל אני אוהב אתכם".

חברת הנדל"ן "צרפתי צבי ובניו" היא מעניקת החסות לפלצ'יק מזה שנה, ותמשיך ללוות אותו לעבר האולימפיאדה בטוקיו.

עוד בנושא
שגיא מוקי זכה במדליית זהב, ההמנון הישראלי נוגן בגרנד סלאם אבו דאבי
נתניהו בירך את שגיא מוקי: "אתה תורם למאמץ המדיני של ישראל בעולם הערבי"
ישראל תארח גרנד פרי בינואר 2019
ברוך שמאילוב, גילי כהן ותמנע נלסון לוי זכו במדליות ארד בגרנד סלאם אבו דאבי

פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי חוגג זכייה במדליית ארד, אליפות אירופה 2018. ברני ארדוב
הלך עד הסוף. פלצ'יק/ברני ארדוב

אורי ששון, במשקל 100 ק"ג ומעלה, שקיווה להתאושש אחרי רצף של אכזבות, העפיל לחצי הגמר, אך שם לצערו נוצח, ובהמשך פרש בגלל פציעה ופספס אפשרות להיאבק על הארד.

המדליסט האולימפי מריו 2016 עלה אוטומטית לסיבוב השני, וניצח שם את שאוטונג יואן הסיני, כדי להעפיל לסיבוב הבא. ברבע הגמר ששון פגש את זרקו קולום הסרבי, וניצח אותו באיפון כשנותרו 11 שניות לסיום הקרב. ששון העפיל לחצי הגמר, כדי להציב את עצמו בעמדת זכייה במדליה, אך נכנע.

בחצי הגמר פגש ששון את לוקאס קרפלס מצ'כיה, אלוף אירופה המכהן, שזכה בזהב בתל אביב, וזוכה הזהב מריו. קרפלס גבר על הישראלי באיפון אחרי דקה וחצי בתוך הקרב, ושלח את ששון להמשך המאבקים על הארד. במהלך הנפילה שלו ששון נפל על ידו ונפגע, ונזקק לטיפול.

הפיזיוטרפיסט נימרוד משה הודיע ש" לאחר בדיקה ראשונית הוחלט שאורי לא ימשיך בתחרות על מנת לא להחמיר את הפציעה, בירור מעמיק יעשה בהמשך". אורן סמדג'ה המאמן הלאומי הסביר: "אורי תיפקד בצורה טובה בתחרות. הפציעה היא חלק מהעניין והחלטתי להוריד אותו בכדי שיוכל להתאושש ולהתכונן לתחרויות הבאות".

לי קוכמן (משקל של עד 90 ק"ג) הודח בסיבוב השני על ידי מחמדי מדייב האזרי, שניצח אותו בעזרת איפון. לפני כן הוא הצליח לגבור עם שני ווזארי על עזיז קולקמולי הקזחי.

כידוע, זו הפעם הראשונה שבה המשלחת הישראלית מורשית להתחרות עם סממנים של מדינת ישראל בטורניר באבו דאבי, ואם בעבר נציגינו בתחרות במדינה המסולמית הופיעו עם מדים ללא דגל או סמל - אתמול שרת הספורט כבר העניקה את מדליית הזהב לשגיא מוקי, והזילה דמעה בעת נגינת ההמנון הישראלי "התקווה".

אורי ששון. קובי אליהו
נגמר באכזבה כפולה. ששון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully