וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוך שמאילוב, גילי כהן ותמנע נלסון לוי זכו במדליות ארד בגרנד סלאם אבו דאבי

שלוש מדליות למשלחת הישראלית, בתחרות ההיסטורית בה היא רשאית להופיע עם דגל ישראל. מירי רגב השתתפה בטקס והעניקה מדליות

צילום מסך

גרנד סלאם אבו דאבי בג'ודו, בו בפעם הראשונה בהיסטוריה המשלחת הישראלית מתחרה עם דגלי ישראל וסממנים לאומיים, יצא היום (שבת) לדרך בצורה מוצלחת מאוד, עם שלוש מדליות ארד לעיני שרת התרבות והספורט מירי רגב ביציע הכבוד. ארבעה מששת הישראלים שהשתתפו היום, גם העפילו לקרב על מדליית הארד דרך בית הניחומים, כאשר גילי כהן עלתה על הפודיום עם הארד בקטגוריית משקל עד 52 ק"ג וקיבלה את המדליה מהשרה רגב, ברוך שמאילוב הלך בדרכה עם ארד בעד 66 ק"ג ותמנע נלסון לוי התכבדה במדליה השלישית (עד 57 ק"ג).

עוד בנושא:

צפו בנבחרת הג'ודו עורכת קבלת שבת באבו דאבי: "זה מרגש"
המשלחת הישראלית קיבלה את היתרי הכניסה לגרנד סלאם אבו דאבי בג'ודו
גפן פרימו זכתה במדליית כסף באליפות העולם עד גיל 21

ברוך שמאילוב עם מאמנו אורן סמדג'ה לאחר שזכה במדליית ארד, גרנד סלאם אבו דאבי. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
קאמבק מרשים. ברוך שמאילוב עם מאמנו אורן סמדג'ה/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

* ברוך שמאילוב (משקל של עד 66 ק"ג) ביצע קאמבק מרשים בקרב על הארד כדי לזכות במדליה מול הרוסי בעל השם הדומה, יקוב שמילוב. הישראלי ספג ווזארי 1:20 דקות לסיום, אבל ענה עם ווזארי משלו בתרגיל מצוין כשנותרו רק שש שניות על השעון וכפה ניקוד זהב, בו ניצח אחרי כשתי דקות וזכה למחיאות כפיים סוערות מהשרה רגב המאושרת ביציע המכובדים. שמאילוב החל את היום עם ווזארי על מנואל סביכיל הגרמני בשניות האחרונות, אך אז הוא הפסיד בדרמטיות לסגן אלוף העולם ירלן סריקזחנוב הקזחי ועבר לבית הניחומים, בו פגש קזחי נוסף, ילדוס ז'ומקנוב, אותו ניצח כדי להגיע לקרב על המדליה.

"אני שמח לייצג את המדינה, שמח וגאה לייצג את הדגל, אמר שמאילוב לאחר הקרב. "הגעתי לפה עם חששות, אבל אני שמח באמת שמגבים אותנו. אני רוצה להודות לספונסרים שלי ולכל עם ישראל. שיהיה לנו בהצלחה בהמשך".

המאמן אורן סמדג'ה סיכם: "אני שמח על המדליה של ברוך, ממשיכים קדימה ליום השני והשלישי. יש לנו נבחרת חזקה ומגובשת וכולם יודעים לעשות את זה ברגע הנכון. נלחמים עד הרגע האחרון וכפי שראינו היום, ברוך הלך עד הסוף, עד השנייה האחרונה, וניצח. הודיתי למריוס על המאמץ שלו, לשרה ויו"ר הג'ודו על הלחימה שנגיע לכאן כשווים".

עוד באותו נושא

צפו בנבחרת הג'ודו עורכת קבלת שבת באבו דאבי: "זה מרגש"

לכתבה המלאה
השרה מירי רגב מעניקה מדליה לג'ודאית גילי כהן, גרנד סלאם אבו דאבי. צילום מסך
מירי רגב מעניקה מדליה לגילי כהן/צילום מסך

* גילי כהן (עד 52 ק"ג), שגברה בסיבוב הראשון על יריבה מפורטוגל בדמותה של מריאנה אסטבס, הייתה הראשונה שלקחה מדליה עם ניצחון על ז'ואנה ראמוס בקרב על הארד. הקרב התארך לשלוש דקות נוספות של ניקוד זהב, כשכהן שהייתה טובה יותר הצליחה לכפות על יריבתה עונש שלישי ולנצח. לפני כן, כהן הפסידה ברבע הגמר לאלופה האולימפית מאילינדה קלמנדי מקוסובו, כולל התנגשות ראשים לא נעימה איתה, אבל ניצחה את אוולין טשופ משוויץ כדי להגיע כאמור לקרב על המדליה.

"אני גאה מאוד שהצלחתי לסיים את היום על הפודיום", אמרה כהן הנרגשת. "אני שמחה ברמה האישית, בשביל הנבחרת ובשביל המדינה. העבודה של יו"ר האיגוד פונטי, מריוס ויזר נשיא האיגוד העולמי ושל משרד הספורט ברשות השרה מירי רגב הראתה פירות וחשנו גאווה גדולה לייצג את ישראל באבו דאבי. תודה לצוות המאמנים בנבחרת ברשות שני הרשקו, למועדון שלי מכבי הרצליה והמאמנת האישית שלי מיכל פיינבלט".

* גפן פרימו (עד 52 ק"ג), מדליסטית הארד מאליפות אירופה שהתקיימה בתל אביב, גברה על טינקה אסטון האוסטרלית, אבל ירדה לבית הניחומים אחרי הפסד לז'ואנה ראמוס המנוסה מפורטוגל. איפון על הספרדייה אנה פרס בבית הניחומים סידר לה קרב על הארד מול צ'לסי גיילס הבריטית, בו הפסידה בגלל ווזארי שלוש שניות לסיום הקרב, כאשר הייתה בטוחה כי היא זו שביצעה את התרגיל ותקבל את הניקוד.

* תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג), שנעזרה בווזארי כדי לנצח את איוולין אילייב מבולגריה, הפסידה ברבע הגמר לאנסטסיה קונקינה מרוסיה אך התעשתה עם ניצחון על תרסה סטול מגרמניה שסידר לה הזדמנות לזכות בארד מול צ'ן לינג ליאן מטאיפיי הסינית. הישראלית הייתה טובה יותר וכפתה שני עונשים על יריבתה, אך לא הצליחה להכריע והקרב נמשך לניקוד זהב. אחרי 1:09 של תוספת, ביצעה נלסון לוי את התרגיל המכריע וחגגה מדליית ארד שלישית לישראל.

"אני מרגישה גאווה לסיים את הגרנד סלאם עם מדליה שנייה ברצף", אמרה נלסון לוי. "אמנם לא הצלחנו להשמיע את התקווה היום, אבל הבאנו כבוד למדינה ולאיגוד הג'ודו. רוצה להודות לכל מי שעומד מאחוריי, לא היינו יכולים להתחרות עם הדגל בלי העבודה הקשה של כל הצוות, ובמיוחד משה פונטי, השרה מירי רגב ויו"ר איגוד העולמי מריוס ויזר. תודה מיוחדת לשני הרשקו וצוות המאמנים בנבחרת וכמובן גם ליואל ליבסטר מאמני האישי".

* נועה מינצקר ושירה ראשוני (עד 48 ק"ג) עלו ראשונות למזרן, אך הן הודחו כבר בסיבוב הראשון וסיימו את דרכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully