וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך את שגיא מוקי: "אתה תורם למאמץ המדיני של ישראל בעולם הערבי". ישראל תארח גרנד פרי בינואר 2019

28.10.2018 / 17:25

הג'ודוקא הישראלי התרגש לאחר מדליית הזהב באבו דאבי. נחתם הסכם שיביא ארצה תחרות יוקרתית אחת בקרוב, ואחת ב-2024

אתר רשמי

שגיא מוקי המשיך את השנה הנהדרת שלו כשזכה הערב (ראשון) במדליית זהב בגרנד סלאם אבו דאבי, והביא להשמעת המנון "התקווה" באולם.

"אני נורא שמח שהצלחתי לסיים את היום הזה עם מדליית זהב ולהשמיע את ההמנון פה באבו דאבי", אמר הג'ודוקא המאושר. "בפעמים הקודמות התחרינו פה ללא הדגל וזה היה מאוד מאוד חסר. אני שמח שניצלנו את ההזדמנות הזו והשמענו פה את ההמנון בפעם הראשונה. זה רגע מאוד מרגש בקריירה שלי, רגע שלא אשכח.

"אני מקווה שהצלחתי לעשות קצת שמחה בין כל האירועים שקרו לאחרונה. שמעתי עליהם ולבי עם המשפחות. אני רוצה להגיד תודה לכל מי שעבד על זה שנתחרה עם הדגל, אם זו השרה רגב, משה פונטי, מר ויזר וכל הצוות שהיה איתי כאן, המאמן אורן סמדג'ה וכולם. זה רגע מאוד מרגש, אני מאוד גאה שייצגתי כאן את ישראל. רגע שלא אשכח. וואו, תודה לכולם".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם מוקי, ואמר לו: "הבטחת, וביצעת". מוקי הביע את ההתרגשות, נתניהו ואמר: "יש פה שני דברים גדולים. האחד, הוא זהב אדיר, והרבה תקווה לג'ודו הישראלי, והרבה תקווה ששומעים את ההמנון שלנו. זה מרגש את כולנו, רגע של כבוד וגאווה. אבל זה לא רק ההישג האישי שלך וההישג הלאומי של הספורט הישראלי, אלא שמנגנים את ההמנון באבו דאבי. הייתי באזור הזה לאחרונה, לא רחוק משם. אתה תורם למאמץ המדיני של ישראל בעולם הערבי. מכל הסיבות האלה אני אומר כל הכבוד לך".

שרת הספורט מירי רגב אמרה: "זה חלום שהתגשם! שנתיים ניהלנו שיחות כדי להגיע לרגע הזה והיה קשה לעצור את הדמעות. שגיא הפגין עליונות כל התחרות והביא גאווה למדינה שלמה, אבל כל זה לא היה קורה לולא המנהיגות של מריוס ויזר, יו"ר האיגוד העולמי ומשה פונטי, יו"ר האיגוד הישראלי. אני מבקשת להודות לשלטונות אבו דאבי ולמארחים שלנו כאן שקיבלו אותנו באופן מופתי".

עוד בנושא:

שגיא מוקי זכה במדליית זהב בגרנד סלאם אבו דאבי, מירי רגב בכתה בזמן השמעת המנון "התקווה"

משה פונטי, השרה מירי רגב, שגיא מוקי, אורן סמדג'ה, גרנד סלאם אבו דאבי. אתר רשמי
חגיגה באבו דאבי. מוקי, פונטי, סמדג'ה ורגב/אתר רשמי

כשעתיים לאחר סיום הגמר, הודיעו באיגוד הג'ודו כי החל מינואר הקרוב, יתקיים לראשונה טורניר הסבב העולמי של עולם הג'ודו בישראל. על ההסכם ההיסטורי חתמה היום באבו דאבי השרה מירי רגב יחד עם נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר. על פי ההסכם, התחרות הראשונה תתקיים כבר בינואר הקרוב ותהווה ניקוד לקריטריון המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. התחרות השנייה תתקיים לאחר אולימפיאדת טוקיו ותפתח למעשה את המחזור האולימפי החדש לקראת המשחקים האולימפיים בפריס 2024.

"אני רוצה להודות לנשיא איגוד הג'ודו ידידי מריוס ויזר על שקיבל את ההחלטה האמיצה והמתבקשת לאפשר לספורטאים הישראלים להתחרות שווים בין שווים תחת הדגל וההמנון הישראלי", אמרה רגב. "ספורט אמור לקרב בין אנשים ובין אומות. אני חווה זאת היטב כאן באבו דאבי ביארוח הלבבי והחם של ראשי ענף הג'ודו והספורט במדינה.
מזכר ההבנות עליו חתמתי היום עם ויזר אמור להביא אלינו לישראל את טובי הג'ודאים מכל העולם, כולל ממדינות ערב איתם אין יחסים דיפלומטים ואני מבטיחה שכולם ירגישו בישראל בבית, יהנו מנופיה הקסומים של ארצנו ויבקרו באתרים הקדושים לשלוש הדתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully