וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל האמת בפרצוף: ברק בכר לא מחפש תירוצים בהפועל באר שבע

28.10.2018 / 9:30

תליית ההפסד בנתניה בשיפוט יכלה להיות מפלט קל לברק בכר, אבל הוא לקח אחריות שהעידה על יושר פנימי והודאה בכך שהפועל באר שבע פשוט לא מספיק טובה ומלוכדת. יוסי אבוקסיס צריך להימנע מרעשי הרקע ולהמשיך בעבודת הקודש שלו בבני יהודה. דוד רוזנטל מסכם שבת סוערת

ברני ארדוב

הדבר הכי קל לברק בכר לעשות אחרי משחק ההפסד בנתניה היה להאשים את השיפוט. לו נכנס ה-VAR לעניינים כבר בפתיחת העונה, כנראה שהתוצאה הייתה אחרת, אבל באותה מידה אפשר להעלות השערות היפותטיות על משחקי עבר של הפועל באר שבע שבהם נפסקו קריאות דומות לטובתה. בכר יודע את זה, הוא מבין איך העסק עובד.

ועדיין, לא זו הייתה הסיבה לכך שבחר לא להתייחס לשיפוט אחרי המשחק. ייתכן שבקרוב תראו בעילום שם טענות פה ושם נגד ארז פפיר מצד גורמים אחרים בקבוצה, אבל המאמן של הפועל באר שבע ידע שהאפשרות היחידה שלו היא להיות כן עם עצמו ולהודות בכך שלשיפוט אין שום קשר לאיך שהקבוצה שלו נראית. הפועל באר שבע היא קבוצה חסרת מחץ, שלמעט רבע השעה הראשונה של המשחק נראתה גם אתמול חסרת חשק. קל היה להסתנוור מהניצחונות על מכבי פתח תקווה והפועל רעננה, אבל בארבעת משחקי החוץ שלה האלופה כבשה רק שער אחד (שאותו הבקיע גיא מלמד, האיש שכבש נגדה בשבת), במחזור הפתיחה בקרית שמונה, וצברה שתי נקודות. ככה לא שומרים על התואר.

עוד מליגת העל

שמח בבית"ר ירושלים: עימות בין ורד לקריאף, אוחנה זועם
עימות פיזי בבאר שבע. בכר: "קיבלנו סטירה"
אחרי התבוסה לקרית שמונה: מעמדו של בני בן זקן בסכנין הידרדר

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
מבין שהשיפוט הוא לא הבעיה. ברק בכר/ברני ארדוב

העונה עדיין ארוכה ודברים יכולים להשתנות במהירות, אלא שהנראטיב כבר מאוד ברור. במכבי תל אביב אולי לא יאהבו לקרוא את השורה הבאה, אבל אם הכול יתנהל כפי שזה נראה כרגע, הצהובים יחגגו אליפות אי שם במרץ. מבחינת הפועל באר שבע, היא צריכה לעשות את המקסימום כדי להישאר בטווח ראייה - אחרי הכול, לפני שנתיים מכבי תל אביב הייתה בפיגור דומה וצימקה ל-3 נקודות לפני משחק העונה. רק שנראה שזה פשוט לא זה. מה שנשחק אצל האלופה בשנה שעברה הלך לחלוטין לאיבוד השנה.

ההכנה הקלוקלת, חוסר המחץ ההתקפי ואיבוד ההרתעה הופכים את המשימה של בכר לקשה עוד יותר. המשימה העיקרית, למשל, היא להגדיר מחדש את המטרות של הפועל באר שבע העונה. כרגע, נראה שאליפות רביעית ברציפות היא לא אחת מהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אל תסתכל לצדדים, יוסי

קבוצה אחרת שחוותה קיץ לא טוב היא בני יהודה. ללא רכש משמעותי ובלי ציפיות, נראה היה שהזהובים הולכים לעונה של מאבקי תחתית. אחרי ארבעה מחזורים שחונים הגיע ה-0:3 על הפועל רעננה, ומאז הקבוצה של יוסי אבוקסיס לא עוצרת, עם שלושה ניצחונות וה-0:0 המנדטורי של כל קבוצה בליגץ ג'פניקה מול הפועל תל אביב.

אבוקסיס נחשב כיום לסחורה הכי חמה בשוק המאמנים הישראלים. הוא הרוויח את זה ביושר. הפרידה הכואבת מהפועל תל אביב ב-2013 חישלה אותו, ומאז קריירת האימון שלו מקפידה להיות בקו עלייה. זו כבר השנה השנייה שהוא מוציא מים מהסלע של שכונת התקווה. בני יהודה הפכה שוב להיות הקבוצה שמעוררת הכי פחות חשק לפגוש בה, במיוחד בעת משבר, ויעידו על כך טל בן חיים, דודו גורש ובית"ר ירושלים.

אף אדם שפוי לא יהמר על כך שאבוקסיס יסגור בבני יהודה את כל חמש השנים שעליהן חתם לפני פתיחת העונה. כיום, לכולם כבר ברור שההזדמנות תצוץ עבורו מתישהו. השאלה היא מתי הוא צריך להסתער עליה. התשובה היא: לא עכשיו, ולא בסיטואציה הנוכחית של אף אחת מהמועמדות ה"אפשריות". לא מכבי חיפה, לא בית"ר ירושלים ובעצם אף קבוצה אחרת בליגת העל שתנסה לפתות אותו לצאת מהחוזה.

יש סיכוי שאבוקסיס יהפוך מידית לבכר, שיצא בהצלחה מקרית שמונה לבאר שבע, ויש סיכוי שהוא יהפוך לרן בן שמעון, שהתרסק במכבי תל אביב ולמרות אליפות בקרית שמונה לא חזר (עדיין) להימנות עם צמרת מאמני ישראל. בכל מקרה, עם חוזה מובטח וקרקע פורייה שטיפח במו ידיו בבני יהודה, לאבוקסיס יש עדיין זמן להחליט על היעד הגדול הבא שלו. באיזשהו שלב יהיה כזה, אבל מבחינתו עדיף לא לתת לזמזומים מסביב להיכנס לו לאוזן. הוא מאמן בני יהודה, וטוב אם כך יהיה לפחות עד סוף השנה הנוכחית, אם לא מעבר לה.

יוסי אבוקסיס. וידאו תגובות בית"ר ירושלים - בני יהודה. ברני ארדוב
גרף האימון שלו בעלייה מתמדת. אבוקסיס/ברני ארדוב

כמה קטנות

- גיא מלמד שיחק עונה+ בהפועל באר שבע, והספיק לכבוש עבורה שער העונה. אחר כך הועבר למכבי נתניה ובכל זאת החליט להפגין את הלויאליות למועדון העבר ולא לחגוג את שער הניצחון. כמו שתופעת הוצאת הכדורים לחוץ התפוגגה אחרי שנים ארוכות, הגיע הזמן שגם המנהג הנפסד הזה ייעלם. הג'נטלמניות המזויפת חסרת טעם. מלמד לא גדל בנוער של הפועל באר שבע, אין שום סיבה שהוא "יתאבל" על שער שנותן לקבוצתו 3 נקודות.

- עצוב לראות מה נהיה מבית"ר ירושלים בכלל ומטל בן חיים בפרט. כל המערכים בקבוצה לא מתפקדים, ואם אלי אוחנה ומשה חוגג לא יעשו מהר סדר בבלגן, העונה הזאת עלולה להידרדר למחוזות לא רצויים. אם יש משהו שבכל זאת אפשר לצפות לו, זהו הפוטנציאל הטמון בארון אולנארה. השער שכבש היה עדות לטכניקה ולנפיצות הבלתי רגילה הטמונה ברגליים של החלוץ הניגרי. עכשיו רק צריך לראות כמה יוכל לשחק בהמשך.

- ואלון אחמדי מתחיל לאותת לליגה. כדאי לעקוב אחרי הקשר האלבני של עירוני קרית שמונה. עוד כמה משחקים כמו זה שנתן בסכנין, ובעלי הקבוצות הגדולות יחזרו לגלול בטלפון לכיוון המספר של איזי שרצקי.

- יואב כץ מותקף מילולית בדרך לרכב, אוהדי מכבי חיפה מתארגנים להפגנה נגד יעקב שחר וההנהלה. מישהו זוכר כזה שפל בקבוצות הכדורגל של חיפה בו-זמנית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully