וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוריציו ג'רארדיני: "ב-NBA נרתעים ממאמנים אירופיים בגלל הנסיון הרע עם בלאט"

ג'נרל מנג'ר פנרבחצ'ה טוען שהקדנציה של המאמן הישראלי בקליבלנד גורמת לחשדנות בארה"ב כלפי מאמנים אירופיים: "לא רואה אף אחד עושה מעבר דומה בעתיד הנראה לעין"

מאוריציו ג'רארדיני. GettyImages
מכיר את ה-NBA ואת היורוליג מצוין. ג'רארדיני, במרכז/GettyImages

אחרי דיוויד בלאט, מי יהיה המאמן הבא שיקפוץ מהכדורסל האירופי ישירות לעמדה של מאמן ראשי ב-NBA? אם תשאלו את מאוריציו ג'רארדיני, שנחשב לאחד ממוחות הכדורסל המבריקים באירופה, תרחיש שכזה לא יקרה בקרוב.

האיטלקי בן ה-63, שצבר נסיון הן ב-NBA כעוזר נשיא טורונטו והן ביורוליג כג'נרל מנג'ר בנטון טרוויזו בעבר ופנרבחצ'ה בהווה, משוכנע שהנסיון המר של בלאט בקליבלנד ירתיע קבוצות אחרות בליגה הטובה בעולם מלהחתים מאמן ראשי ישירות מאירופה.

"בגלל מה שקרה עם בלאט, אני לא רואה באופק אף מאמן שמסוגל לעשות מעבר דומה", אמר ג'רארדיני - שהביא בעצמו את בלאט לבנטון טרוויזו בשנת 2005 ועבד לצידו במשך שנתיים - לאתר הליטאי 15Min. "זה לא אומר שדיוויד עשה עבודה לא טובה, אבל ב-NBA כולם מכורים לטרנדים, והטרנד של להביא מאמן אירופי נעצר בגלל הדימוי התקשורתי שנוצר לבלאט. קבוצות ב-NBA יהיו זהירות מאוד בשנים הקרובות כשזה נוגע למאמנים אירופיים, במיוחד כשמדובר בכאלה שמגיעים ישירות מאירופה".

עוד בנושא

מכבי תל אביב גברה על בודוצ'נוסט 68:78 בחוץ
ספאחיה: "ברבע האחרון שיחקנו הגנה יוצאת מהכלל"
עוד אמש ביורוליג: צסק"א הזיעה, פנאתינייקוס הביסה

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. Thearon W. Henderson, GettyImages
ב-NBA חשדניים מאז שפוטר? דיוויד בלאט/GettyImages, Thearon W. Henderson

רק בקיץ האחרון קודם איגור קוקושקוב הסרבי לעמדת המאמן הראשי של פיניקס, אולם לשיטתו של ג'רארדיני, המינוי היוקרתי לא היה מתממש אילולי הנסיון העשיר של קוקושקוב ב-NBA כעוזר מאמן. לצורך העניין, גם אטורה מסינה שצבר נסיון רב בליגה כעוזרו של גרג פופוביץ' בסן אנטוניו, עדיין לא הפך למאמן ראשי (אם כי במקרה שלו היו הצעות כאלה, על פי הדיווחים).

בשנים האחרונות עלתה לא אחת האפשרות שאחד המאמנים הבכירים באירופה יקבל משרה של מאמן ראשי ב-NBA. בקיץ החולף אף דווח ששרונאס יאסיקביצ'יוס קיבל הצעה להפוך למאמן הראשי של טורונטו, אולם לבסוף שאראס עצמו סיפר שהפרסומים לא היו מדויקים ושלמעשה קיבל הצעה להתמנות לעוזרו של המאמן הראשי הנוכחי של הראפטורס ניק נרס.

גם דימיטריס איטודיס ואנדראה טרינקיירי הוזכרו כמועמדים לקבל משרות ב-NBA, אולם אף אחד מהם לא קיבל הצעה של ממש.

ה"חשוד המיידי" הוא כמובן ז'ליקו אוברדוביץ', אולם לדעתו של ג'רארדיני, מאמן פנר כבר איבד עניין מעשי בלאמן ב-NBA, מה שאוטומטית מוריד אותו מהפרק. "פעם היו לו קשרים עם כל מיני אנשים בליגה הטובה בעולם, אבל בשנים האחרונות הוא זנח אותם. אני חושב שהוא נמצא במקום אחר בקריירה. הוא מבין שכנראה כבר לא יאמן ב-NBA, ולא מתחרט על כך", אמר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. רויטרס
"איבד עניין ב-NBA". אוברדוביץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully