וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דימיטריס איטודיס לוואלה! ספורט: "לא הופתעתי מיובל זוסמן. ההתקדמות שלו בולטת לעין"

18.10.2018 / 13:30

האחרון שעלה לשחק, היחיד שלא ירד מהמגרש ברבע הרביעי, האחד שהסתדר עם דה קולו. התצוגה המרשימה מול צסק"א הקנתה לגארד הישראלי אוהדים ברוסיה. ולדימיר גומלסקי: "הוא יהפוך לשחקן חמישייה כבר העונה"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

* רבע שלישי, 1:50 דקות לסיום, 65:66 למכבי תל אביב. קורי היגינס עולה ללייאפ ונחסם בידי יובל זוסמן.

* רבע רביעי, 8:21 דקות, 68:69 לצסק"א מוסקבה. סרחיו רודריגס חוטף ורץ למתפרצת, אבל גם הוא נחסם בלייאפ על ידי זוסמן.

* 3:17 דקות, 76:82 לצסק"א. וויל קלייברן מאבד שליטה על הכדור וזוסמן חוטף.

* 2:16 דקות, 76:85. זוסמן מוסר אסיסט לשלשה של דיאנדרה קיין.

* 54 שניות, 79:85. זוסמן חוטף לננדו דה קולו, ומריץ מתפרצת מהירה שמסתיימת בחדירה שלו לסל ובאסיסט לקיין.

22 שחקנים שותפו השבוע במשחק בין מכבי תל אביב לצסק"א מוסקבה, ויובל זוסמן היה בסך הכל ה-20 ביניהם שנקרא לפרקט ביד אליהו. במשך 14 דקות וחצי הוא המתין על הספסל, יותר זמן מכל אחד אחר ששותף בקבוצתו, ולבסוף היה היחיד בצהוב שלא ירד מהמגרש אפילו לשנייה אחת במשך כל הרבע הרביעי.

עוד בנושא
מוטי דניאל האקט: הכוכב הנוצץ שהפך לחוליית חיסול של איש אחד
אגרת שמירה: מכבי תל אביב שוב מזייפת בצד הפחות סקסי של המגרש
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

דימיטריס איטודיס, מאמן צסק"א מוסקבה. ברני ארדוב
"מגיע קרדיט למאמן שנותן בו אמון". דימיטריס איטודיס/ברני ארדוב

הפרויקט המסקרן לשילובו של זוסמן ברוטציה של מכבי ולהפיכתו לשחקן יורוליג לגיטימי נפתח ברגל ימין: בשני המחזורים הראשונים של העונה הוא צבר 36 דקות, שליש מהנתח שקיבל לאורך 30 משחקי העונה שעברה; מעמדו השתנה עד כדי כך שאשתקד הוא הגיע למספר הזה רק במחזור ה-13.

אבל אלה לא רק דקות המשחק. אחרי הופעה מהוססת משהו בשבוע שעבר מול פנאתינייקוס, שלשום (שלישי) זוסמן הפגין ניצוצות הגנתיים וגם אחריות התקפית ברגעים המכריעים של המשחק. בשוויון 71:71 הוא עלה לשלשה נוחה, והחטיא אותה; אבל בעיני רבים, העובדה שלא חשש לזרוק במצב כה קריטי היא סימן מעודד לבאות. בוודאי אם תשאלו את המומחים מרוסיה, שלא רואים את מספר 50 בצהוב בכל יום.

"לא הופתעתי מזוסמן", אומר לוואלה! ספורט מאמנה של צסק"א, דימיטריס איטודיס. "אנחנו כבר מכירים אותו, וההתקדמות שלו בולטת לעין. כשעשינו סקאוטינג לקראת המשחק צפינו בטורנירי ההכנה של מכבי בזאדאר ובאתונה, וראינו כמה הוא התפתח. מגיע קרדיט גדול לנבן ספאחיה על האמון שהוא מעניק לו".

באולפן רשת הטלוויזיה הרוסית Match TV במוסקבה ישב על כס הפרשן ולדימיר גומלסקי, בנו של המאמן האגדי סשה גומלסקי ז"ל, ונהנה מכל שנייה במהלך שידור המשחק מתל אביב. "נדהמתי", הוא מודה, "ראיתי איך ספאחיה מציב אותו לשמור מהרגע הראשון על רודריגס, ואחר כך מעביר אותו לדה קולו, והבנתי שיש בשחקן הזה משהו מיוחד. אין לי ספק שמדובר בכוכב עולה בכדורסל הישראלי".

עוד באותו נושא

ווילבקין: "חייבים להישאר חיוביים", ספאחיה: "לא מזלזלים בבודוצ'נוסט"

לכתבה המלאה
יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב חוסם את סרחיו רודריגס שחקן צסק"א מוסקבה. Mikhail Serbin, CSKA Basket, אתר רשמי
לא מהסס גם מול הטובים שביבשת. זוסמן חוסם את סרחיו רודריגס/אתר רשמי, Mikhail Serbin, CSKA Basket

דה קולו הפגין ביד אליהו משחק פנומנלי. מכבי תל אביב תמיד הייתה אחת היריבות החביבות עליו ביותר, ובשלושת המפגשים האחרונים מולה הוא העמיד ממוצעים מפלצתיים של 24.6 נקודות ב-61 אחוזים לשלוש, אבל שלשום איים לנפץ אפילו את השיאים של עצמו. חמש דקות לסיום הוא עמד על מדד 37 (שווה לשיא הקריירה שלו), והיה רחוק רק שלשה אחת מנגיעה גם בשיא הנקודות, אולם דווקא אז נעצר ולא קלע עוד. עייפות? מקריות? ייתכן. לא מן הנמנע שגם לזהות השומר באותן דקות, אחד בשם זוסמן, היה חלק בכך.

"ספאחיה טוב בפיתוח שחקנים צעירים, ויש לזוסמן מזל שהוא משחק אצלו", מוסיף גומלסקי. "אני בטוח שהוא יקבל את ההזדמנויות שלו במהלך העונה, ומעריך שגם יהיה שחקן חמישייה במכבי עוד לפני סיומה, אפילו בתחילת 2019. סקוטי ווילבקין הוא שחקן התקפה מצוין, אבל שומר גרוע. דיאנדרה קיין שומר מצוין, אבל אי אפשר לסמוך עליו בהתקפה. מאמן צריך שחקנים שיוכלו לתרום לו בשני צידי המגרש.

"יש לזוסמן עבודת רגליים נהדרת לשחקן בגובה שלו, הוא לא חושש להתערב במצבים מורכבים ולעזור, ובזכותו היו למכבי כמה הזדמנויות לחזור למשחק מול צסק"א. אני לא יודע אם הקליעה שלו מספיק טובה ויציבה לרמות האלה, כי הוא לא ממש ניסה לקחת את ההתקפה עליו, אבל בוא נגיד שהוא לא חסר תועלת בתחום הזה".

ולדימיר גומלסקי. אתר רשמי
"ספאחיה טוב בפיתוח שחקנים צעירים". ולדימיר גומלסקי/אתר רשמי

- את שיא הנקודות שלו עד כה (9) קבע זוסמן במדריד מול ריאל, ואת שיא המדד (10) הציב השבוע מול צסק"א.

"העובדה שהוא היה טוב דווקא נגד קבוצות איכותיות כמו צסק"א וריאל מראה שיש לו אופי ואומץ, ואלה תכונות חשובות בהפיכתו לשחקן מוביל. הוא מזכיר לי את אלכסנדר בלוב, שהתחיל כשומר מצוין ועם הזמן הפך לכוכב בשני צידי המגרש. אני באופן אישי אוהב מאוד את ניקיטה קורבנוב מצסק"א, שבעיניי הוא השומר הכי טוב ברוסיה. אני חושב שזוסמן נמצא כבר עכשיו ברמה שלו".

- וכיצד התרשמת ממכבי תל אביב החדשה?

"יש למכבי קבוצה טובה עם שחקנים טובים, ואני בטוח שעם הזמן הם יתחברו ויפגינו כדורסל קבוצתי יותר. לדעתי, יש להם סיכוי להצליח העונה ולהגיע לפלייאוף. אני לא חושב שהם מספיק איכותיים כדי לאיים על הפיינל פור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully