וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירי הנרי: "היה הגיוני עבורי להגיע למונאקו, למקום בו הכול החל"

שחקן העבר האגדי, אלוף העולם מ-1998, הוצג כמאמן החדש של הקבוצה מהנסיכות, דיבר על התוכניות, המנטור ארסן ונגר והמודל לחיקוי פפ גווארדיולה

רויטרס

תיירי הנרי הוצג היום (רביעי) באופן רשמי במונאקו, עם מסיבת העיתונאים הראשונה שלו כמאמן הקבוצה בה החל את קריירת המשחק שלו. הנרי החליף בתפקיד את לאונרדו ז'ארדים הפורטוגלי, שסיים את תפקידו בעקבות פתיחת העונה האיומה שהציבה את מונאקו במקום ה-18 המוליך למבחנים, עם ניצחון בודד בתשעה מחזורים ועוד שני הפסדים בליגת האלופות.

סגן הנשיא ואדים ואסילייב הציג את הנרי ואמר: "אתם יודעים איזה כדורגלן גדול הוא היה. ילד של המועדון, תוצר טהור של מחלקת הנוער שלנו. אבל היום הוא חוזר כמאמן בעל ידע וחזון. הוא הרשים אותנו בידע שלו לגבי השחקנים וברעיונות אותם הוא רוצה להטמיע".

עוד בנושא:
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
גב האומות: אחרי חודש וחצי, ליגת האומות מוכיחה את עצמה כמפעל מצוין
דייגו מראדונה יתקשר כדי להתנצל בפני ליאונל מסי: "הוא עצוב שעיוותו את דבריו"

תיירי הנרי מאמן מונאקו. רויטרס
ארסן ונגר המנטור, פפ גווארדיולה ההשראה. תיירי הנרי/רויטרס

אלוף העולם מ-1998, ששיחק במונאקו עד 1999 וזכה עם הקבוצה באליפות אחת, הודה לראשי המועדון ולראשי ההתאחדות הבלגית ששחררו אותו, והסביר את הבחירה: "מדהים להיות פה, היכן שהכול התחיל. היה הגיוני עבורי לפתוח כאן את קריירת האימון, למונאקו תמיד יהיה מקום גדול בלב שלי כי המועדון הזה נתן לי כל כך הרבה. יש לי כמובן גם קשר עמוק עם מועדון מסוים בלונדון. ארסן ונגר שחרר כל כך הרבה דברים במוח שלי - מה זה להיות מקצוען, איך להופיע. אתה לומד מאנשים, אבל צריך להוסיף דברים משלך".

על הטעון שיפור במונאקו אמר: "קודם כל אנחנו צריכים להפסיק לספוג. לאחר מכן נצטרך למצוא איזון, אבל לא אכנס לכל הפרטים עכשיו. נצטרך למצוא ביטחון במשחק שלנו, עם חוכמה, ולהבין איך ליצור יתרון מספרי על היריבה עם הכדור. הכי חשוב קודם כל להחזיר את האיזון. אני אהיה מאמן שעובד קשה, אבל גם יודע לצחוק. יהיו לי הרבה שיחות עם השחקנים. צריך להתחיל מנקודת הפתיחה כמאמן ולבנות את עצמך. אני לא חסר סבלנות, אני מוכן לאתגר".

עוד באותו נושא

עד חצי הנסיכות: האם החזרה המרגשת של תיירי הנרי למונאקו היא צעד נכון?

לכתבה המלאה
תיירי הנרי מאמן מונאקו עם סגן הנשיא ואדים ואסילייב. רויטרס
חוזר כמאמן בעל חזון. תיירי הנרי עם ואדים ואסילייב/רויטרס

הנרי בחר בפפ גווארדיולה כמודל עבורו: "הוא ההשראה שלי, למדתי מחדש איך לשחק כדורגל כשהגעתי לברצלונה. אני נרדמתי כאשר דיברתי על כדורגל, אבל הוא אף פעם לא נרדם. הוא יכול להמשיך לדבר עוד ועוד. יש לי גם השפעות אחרות, כולל מצרפת. בית הספר של נאנט, למשל. מבחינתי, נאנט המציאה את התקפת המעבר, את המשחק בנגיעה אחת. הם זכו באליפות אז עם 12-13 בוגרי מחלקת הנוער".

חלוץ העבר גם התייחס לחבריו מ-1998, דידייה דשאן שהוביל את נבחרת צרפת לזכייה במונדיאל וזינדין זידאן שזכה עם ריאל מדריד שלוש פעמים ברציפות בליגת האלופות: "אנסה לנצח כמוהם, אלה שני אנשים שאני מעריץ מאוד. הם דוגמה ומופת לכולם, במיוחד לנו הצרפתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully