וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי הרצוג: "אני אופטימי, אפשר לנצח את סקוטלנד"

8.10.2018 / 18:17

האוסטרי דיבר לקראת משחק ליגת האומות נגד סקוטלנד ביום חמישי: "לא מרוצה מהתוצאות עד כה, צריך לנצל את משחקי הבית שלנו", על פציעתו של זהבי: "נרגיש את חסרונו". חמד: "ניתן את הכל"

שלומי גבאי

נבחרת ישראל תפגוש בחמישי הקרוב את סקוטלנד באצטדיון בחיפה למשחק השני שלה במסגרת ליגת האומות כשהיא יודעת שכל תוצאה מלבד ניצחון תצמצם מאוד את הסיכויים להעפיל ליורו 2020 דרך המפעל החדש. ביום ראשון תארח הנבחרת את אלבניה בבאר שבע, זאת לאחר שבמשחק הקודם בין השתיים, האלבנים גברו על ישראל 0:1.

היום (שני) ערכה נבחרת ישראל מסיבת עיתונאים בה דיברו המאמן אנדי הרצוג והחלוץ תומר חמד. השניים התייחסו בין השאר לסיכויים בצמד המשחקים, לזימונים ולמאבק על דקות משחק.

המאמן האוסטרי פתח: "כמובן שלא הייתי מרוצה מההפסדים. המסקנה שלי היא שהיינו צריכים להמשיך ביכולת מהמחצית הראשונה מול אלבניה. המחצית השנייה, בטח אחרי שהם כבשו, הייתה לא טובה. אנחנו צריכים להציג יכולת טובה כבר במחצית הראשונה מול סקוטלנד. אנחנו צריכים לנצח. השחקנים שלי יצרו מצבים טובים מול אלבניה, אבל אנחנו חייבים לכבוש. יצרנו יותר מצבים אבל צריך לכבוש".

הרצוג נשמע אופטימי לקראת צמד המשחקים: "אני אופטימי, כמו שאמרתי. אנחלנו צריכים לנצל את האיכויות שלנו ולגבור על סקוטלנד. עם תוצאה טובה מול סקוטלנד ואז משחק ביתי מול אלבניה, נוכל לעלות למקום הראשון - אבל קודם כל עלינו לנצח את הסקוטים. אנחנו יודעים מה עשינו לא טוב מול אלבניה. ננתח את הדברים ונשפר".

על המעורבות של רוטנשטיינר בנבחרת: "אנחנו מקבלים יחד החלטות, עם מאמני הנוער גם. בסוף כולם מדווחים אליי והוא יותר אחראי על הארגון".

האוסטרי התייחס גם ללחץ אחרי ההפסדים לאלבניה וצפון אירלנד: "תמיד יש לחץ. צריך לדעת לחיות איתו כדי להצליח. לדעת לעבור זמנים קשים. אנחנו חייבים לנצח את סקוטלנד. עשינו טעויות נגד אלבניה ואם נחזור עליהן, לא תהיה התקדמות. הייתה לנו שליטה טובה, אך טעינו בשליש האחרון, במסירה האחרונה".

המאמן הלאומי התעסק גם בזימונים שבחר לעשות: "חלק מהתפקיד של מאמן הנבחרת הלאומית זה לבחור את השחקנים. יכול להיות שאחרים היו מזמנים שחקנים אחרים, אבל אני רוצה לשמור על המשכיות. טיבי נראה טוב באימונים והיה חלק מהסגל הקודם, נראה מה יקרה במשחק. תמיד צריך להיות לך איזשהו רעיון לגבי הסגל שלך. זה תמיד טריקי להרכיב סגל ואני מרוצה ממה שיש לנו. ננצל כל שנייה כדי להיות הטובים ביותר". לגבי רפאלוב אמר הרצוג: "ליאור שחקן מצוין, אני מכיר אותו שנים ויש לי הרבה הערכה כלפיו. התלבטנו האם לזמן אותו, בסוף בחרנו במישהו אחר ומקווה שזו הייתה החלטה טובה".

על ערן זהבי: "ערן הוא חלוץ נהדר, אך הוא פצוע ואני מאחל לו החלמה מהירה. הוא יחסר לנו, אבל יש לנו שחקנים אחרים, אופציות חזקות אחרות ונצטרך למצוא דרך אחרת לשחק עם שני חלוצים. יש לנו כמה שחקנים שיכולים להחליף ממערך הגנה של שלושה או ארבעה". הרצוג התייחס בבדיחות גם לדאבור שנמצא בכושר נהדר: "מונס תמיד כובש, אדבר איתו שיעשה את זה גם אצלנו". באשר לסוגיית השוער אמר הרצוג: "חיימוב עשה מחנה אימונים טוב פעם קודמת, אבל עוד לא קיבלתי החלטה. יכול להיות גם שהרוש יפתח בשער".

המאמן סיים עם מסר לאוהדים: "הם מחכים לניצחון, למשחק טוב. עבורנו זה יהיה נהדר אם תהיה לנו תמיכה גדולה ביציעים. אנחנו נעשה את העבודה על המגרש".

עוד בנושא
נבחרת ישראל: מנור סולומון סובל מקרע בשריר, בן שהר זומן במקומו
אלירן עטר זומן לסגל, בנבחרת תהו מדוע ערן זהבי זומן כשהוא פצוע
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

תומר חמד שחקן נבחרת ישראל. שלומי גבאי
"רוצים שש נקודות". תומר חמד/שלומי גבאי

תומר חמד, שחזר לצ'מפיונשיפ ומשחק כעת בק.פ.ר, התייחס למאבק על עמדת החלוץ מול מונס דאבור: "קודם כל, אני מרגיש שאני בכושר טוב. מאז המעבר אני משחק הרבה, עוזר לקבוצה במטרות שלה. אני בא לנבחרת בכושר טוב. בשביל הנבחרת עדיף שיהיו כמה שיותר שחקנים בכושר טוב. שמח בשביל מונס, הוא עושה דברים מדהימים והוא בכושר מצוין. יש מאמן והוא מחליט, נקבל הכל בשביל הצלחת הנבחרת", מפרגן חמד.

הישראלי התייחס גם לעתיד שלו באנגליה: "התחלתי בברייטון טוב, שיחקתי הרבה. השנה היה לי חשוב לשחק כל שבוע. חיפשתי מועדון שיאמין בי וייתן לי לשחק. ק.פ.ר עשו הרבה כדי שאגיע אליהם. אני משחק הרבה ומאמינים בי. בעונה הבאה אני אמור לחזור לברייטון ונראה איך דברים יתקדמו".

החלוץ הוסיף: "אני בטוח שהמאמן עשה את ההכנות שלו והוא יעביר לנו את המסר שצריך לדעת לקראת המשחק הזה. לי אישית, וגם לבירם, יש ניסיון אמנם בכדורגל הבריטי, אבל בשורה התחתונה המאמן יכין אותנו וכל אחד צריך לבוא לתת את המאה אחוז שלו, לעשות דברים כמו שצריך ולצאת עם ניצחון".

חמד לא ממהר להוריד ציפיות: "כל משחק אנחנו צריכים לבוא באמונה שאפשר לצאת עם משהו. באלבניה אמנם הפסדנו אבל הגענו להרבה מצבים והיו גם הרבה דקות טובות. אנחנו באים לשני המשחקים במטרה אחת: לצאת עם שש נקודות, או לפחות ארבע. נצטרך להבקיע שערים כדי לנצח. נתכונן הגנתית והתקפית, לא נבטיח שום דבר, חוץ מלתת את הכל. נבחרת שעושה הכל כדי לייצג את המדינה בכבוד, אך מבחינת תוצאה אין לדעת מה יהיה".

"כמובן שליגת האומות זו הזדמנות מצוינת עבור נבחרת כמונו. זה טורניר שיכול לתת לנו את האפשרות להגיע לטורניר גדול. המשחק הראשון היה פחות טוב מבחינת התוצאה, אבל אנחנו רואים בטורניר הזה הזדמנות גדולה. גם אם נעפיל וגם אם לא, זה לא אומא שהשינוי בהכרח קרה. רוצים לראות נבחרת שמצליחה לאורך שנים ולא מעפילה פעם אחת באופן מקרי. חשוב לזכור שהדרך ארוכה. צריך לשפר את הכדורגל כאן מהבסיס".

חמד התייחס גם לשיטת שלושת הבלמים איתה החלה הנבחרת את הקמפיין: "אפשר לקחת את שיטת המשחק לכמה כיוונים. במשחקים מסוימים נצטרך להיות יותר הגנתיים ובחלק התקפיים יותר. נדאג במשחקים הקרובים שיהיו יותר מצבים. באופן אישי, אני מרגיש בנוח במערך הזה. הנבחרת צריכה להתרגל פשוט למערך החדש", סיכם.

בתוך כך, שחקני מכבי תל אביב ששיחקו אמש מול בית"ר ירושלים ובן שהר מהפועל באר שבע, ערכו אימון בצדי המגרש ולא התאמנו עם שאר חבריהם לנבחרת. הם ישובו להתאמן מחר באיצטדיון רמת גן.

בגזרה הסקוטית, לי גריפית'ס, שחקנה של סלטיק, נופה מסגל הנבחרת בשל כושר משחק לקוי. החלוץ שוחח עם מאמנו אלכס מקליש ויחד הגיעו להחלטה כי עדיף שיתמקד בחזרה לכושר משחק. "הגעתי להחלטה כי עדיף שבפגרת הנבחרות הזו אתמקד בחזרה לכושר משחק. הייתה לי שיחה טובה עם אלכס והסברתי לו את ההחלטה שלי. אני מעריך מאוד את הזכות לשחק בנבחרת ומקווה ליטול חלק בתכניות של המאמן בעתיד", אמר גריפית'.

עוד באותו נושא

אלבניה לא תקיים אימון מסכם בישראל. גורם: "אולי הם מזלזלים"

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ישראל באימון. שלומי גבאי
שחקני נבחרת ישראל באימון/שלומי גבאי
אלירן עטר שחקן נבחרת ישראל באימון. שלומי גבאי
מתכונן. אלירן עטר באימון הנבחרת/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully