וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלבון, האיומים ומאריבור: סיפור הפרידה של סתיו פיניש מבני יהודה

שחקן הבית קיבל הצעה מעליבה, נשלח ליציע אחרי עימות עם אברמוב וספג איומים ("אם לא תחתום, לא תשחק") עד שסוכנו הציג את האופציה הסלובנית וסלל את הדרך למכירה לנתניה. רגע לפני שפיניש פוגש את הקבוצה בה גדל ("זה לא נתפס אצלי"), הנה השתלשלות האירועים המפתיעה

שחקן בני יהודה, סתיו פיניש, חגיגות הזכייה בגביע. יוסי ציפקיס
כבש את הפנדל המכריע בגמר הגביע. פיניש בחגיגות/יוסי ציפקיס

לפני כחודשיים, רגע אחרי שספגה בני יהודה תבוסה מהפועל תל אביב (4:0) בגביע הטוטו, התפתח עימות מחוץ לחדרי ההלבשה בין הבעלים ברק אברמוב לקשר סתיו פיניש. הרקע לאותו עימות הוא סירובו של הקשר לחתום על חוזה חדש בשל הצעה שמבחינתו הייתה יותר ממעליבה. פיניש דרש חוזה לחמש שנים עם שכר של 120 אלף דולר לעונה, כשבני יהודה ואברמוב מוכנים לשלם מעט מעל מחצית הסכום.

"אני רוצה אותך בבני יהודה, אבל אם לא תחתום אתה לא תראה דשא ועד סוף השנה אתה תהיה ביציע", הטיח הבעלים בקשר. פיניש הגיב: "תעשה מה שאתה רוצה. אני אוהב את בני יהודה ורוצה להישאר פה, אבל אין מצב שאני חותם על חוזה כזה".

ביום שבת בני יהודה תפגוש את מכבי נתניה למה שאמור להיות משחק מבחן עבור שתי הקבוצות שהשיגו את ניצחון הבכורה שלהן במחזור הקודם. עבור רבים מדובר בסתם עוד משחק ליגה, אך עבור פיניש בן ה-26, שגדל במועדון הכתום, זה ככל הנראה המשחק הקשה ביותר שידע בקריירה.

עוד בנושא:

הפסד להפועל חיפה צפוי לגרום לפיטורי בן זקן מסכנין
כאב הראש של מכבי תל אביב: מרסלו נפצע, הקבוצה תקועה
קלינגר מתח ביקורת על הליגה. מסתמן: קפילוטו לא יזדקק לניתוח

ברק אברמוב בעלי בני יהודה. לירון מולדובן
הכרזת מלחמה. אברמוב/לירון מולדובן

סיפור עזיבתו של פיניש את בני יהודה הפתיע לא מעט אנשים בשכונת התקווה. רק לפני פחות משנתיים, היה הקשר גיבור הניצחון בגמר הגביע עם הפנדל המכריע והיה חתום על תואר הראשון של המועדון אחרי 27 שנים. בעונה שעברה עשה פיניש עוד קפיצת מדרגה משמעותית תחת יוסי אבוקסיס, כשהפך להיות בורג מרכזי במערך של המאמן והוביל את הקישור יחד עם יובל אשכנזי.

קצת אחרי סיום העונה, כשלהתקשרות בין הצדדים נותרה שנה נוספת, קיבל פיניש פנייה מהנהלת הקבוצה שביקשה להיכנס למשא ומתן על חוזה חדש. כשלושה שבועות לאחר הבקשה, הונחה בפני הקשר וסוכנו הצעה של כ-70 אלף דולר לעונה לשלוש שנים, כשבעונה השלישית חוזהו ישודרג אוטומטית ל-90 אלף דולר. פיניש הופתע מאוד מההצעה הנמוכה ודרש מנגד כ-120 אלף דולר לעונה וחוזה לחמש שנים. מאותו הרגע היחס לפיניש השתנה מקצה לקצה.

למעשה, אחרי שהקשר הציב את תנאיו ובמועדון סירבו בתוקף לשדרג את ההצעה, לפחות מצד הנהלת בני יהודה זו הייתה סוג של הכרזת מלחמה. כשהקבוצה חזרה לאימונים, החל מסע של איומים על השחקן. כמעט כל בעל תפקיד בהנהלה, כולל ספונסרים של המועדון, שוחחו עם פיניש. המסר מכולם היה חד משמעי: "אם לא תחתום, לא תשחק". הקשר מצדו לא נשבר. גם כשראה משחק אחרי משחק שהוא לא בסגל הקבוצה, הוא לא נכנע לאיומים.

עוד באותו נושא

בני יהודה: "יש לנו סגל יותר חלש משל חדרה, המטרה היא לשרוד"

לכתבה המלאה
מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס עם שחקן הקבוצה סתיו פיניש. קובי אליהו
נותרו ביחסים חמים עד הסוף. פיניש ואבוקסיס/קובי אליהו

חשוב לציין, כי היחסים עם הצוות המקצועי גם באותה תקופה היו מצוינים. בזמן שהאיומים מצד הנהלת בני יהודה הלכו והתגברו, אבוקסיס ערך לא מעט שיחות אישיות עם השחקן. המאמן לא רצה לוותר על הקשר וניסה למצוא דרך בה כל הצדדים יהיו מרוצים, אך בסופו של דבר אברמוב לא שיפר את הצעה שלו לפיניש. הימים חלפו וככל שמועד סגירת חלון ההעברות התקרב, כך פיניש הבין כי הקבוצה מעוניינת למכור אותו ולא לשדרג את חוזהו, למרות ההצהרות בפניו כי אין כוונה כזו.

בין כל השיחות הללו, הקשר התעקש ואמר: "אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים. אני אמשיך להתאמן הכי טוב שאני יכול ולא אגיד מילה. בני יהודה זה הבית שלי, אבל אני לא מוכן לחתום על מה שאתם מציעים. השדרוג הזה מגיע לי".

הדברים נעשו ברורים יותר לקראת סיום חלון ההעברות. סוכנו דודו דהאן התערב בנעשה והבהיר לראשי בני יהודה כי בינואר הקרוב יחתום פיניש במאריבור לעונה הבאה ולמעשה הקבוצה לא תקבל עליו כסף, אם אלה לא ישחררו אותו לקבוצה אחרת בסכום ריאלי. יום לפני סיום חלון ההעברות, מכבי נתניה שלחה הצעה לבני יהודה בסך 300 אלף שקלים ונדחתה. בשל הסגל הדל והלחץ של אבוקסיס לא לשחרר את השחקן, אברמוב עוד הסכים ברגע האחרון לשדרג את ההצעה לפיניש בעוד כ-20 אלף דולר לעונה, אך בסופו של דבר הצדדים לא הגיעו להסכמה. אז נתניה שדרגה במעט את הצעתה, ובבני יהודה נתנו אור ירוק לעסקה.

בנתניה מרוצים מהחתמת הקשר. שם טוענים כי הוא מוסיף מנהיגות וניסיון בחדר הלבשה, ומאפשר תחרות גדולה יותר על מקום בהרכב במספר תפקידים, אך כרגע אמור להיות שחקן סגל ולא שחקן הרכב קבוע. עם זאת, לא בטוח שפיניש עצמו האמין כי יעזוב את המועדון שיקר כל כך לליבו. השבוע פיניש פגש כמה משחקני בני יהודה ואחד מהם סיפר שחברם לשעבר אמר להם: "אני עדיין לא קולט שאני הולך לשחק נגדכם. זה לא נתפס אצלי. יהיה לי קשה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully