וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה וייצנר: "זו תקופה כפוית טובה, אבל ליעקב שחר אין אח ורע בישראל"

1.10.2018 / 8:30

אחרי יותר מ-30 שנה כנציגה בהתאחדות, דירקטור מכבי חיפה והאיש הקרוב ביותר לשחר, צביקה וייצנר, מדבר. על הבעלים: "הוא תמיד יעמוד בראש, עם הזכויות והחובות של מכבי. האליפות עוד תגיע". על החלפתו בברק קנה: "אמשיך בחיפה, אבל הגיע הזמן של הדור הצעיר"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

אחרי שנים רבות בה כיהן כנציגה בהתאחדות לכדורגל, במכבי חיפה אישרו ביום שישי את הידיעה לפיה הדירקטור צביקה וייצנר מפנה את מקומו לדירקטור והיועץ הפיננסי ברק קנה. וייצנר, הוא זה שהביא את הבעלים יעקב שחר למכבי חיפה, תחילה כספונסר ומאוחר יותר בתפקידו הנוכחי והיה היו"ר באליפות הראשונה שלה. רגע אחרי הפרישה, אחד האנשים הקרובים ביותר לנשיא המועדון מדבר בראיון על מכבי חיפה ומסכם קריירה ענפה בהתאחדות.

"למרות שעזבתי את תפקידי בהתאחדות, אמשיך כדירקטור במכבי חיפה ואעמוד לרשות המועדון בכל פעם שיצטרך אותי", הוא מבהיר. "אני חושב שהיו לי שנים יפות מאוד בהתאחדות, הייתי יו"ר ועדת הנוער ויו"ר ועדת הכספים, וגם חבר מזכירות. שמחתי לייצג את מכבי חיפה ולפעול בהתאחדות לכדורגל, אבל הגענו למסקנה שהגיע הזמן שהדור הצעיר יתחיל לעבוד. נכנסתי לתפקיד בשנות ה-80, עכשיו יהיה למכבי חיפה נציג אחר".

מתפקידך כדירקטור, ראית את מכבי חיפה בעונות השיא והשפל שלה. בשנים האחרונות היא לא מצליחה להתרומם.

"אנחנו בתחילת הדרך של תהליך מסוים. אין ויכוח שמכבי חיפה זה מועדון ענק. מדברים הרבה על הבוגרים אבל תראה מה קורה בנוער. התהליך הזה הוביל לכך שיש העונה שילוב גדול יותר של שחקני הבית שלנו בקבוצה הבוגרת. מכבי חיפה עוד תעלה על דרך המלך. הייתי ברגעים הכי יפים של מכבי חיפה והיו רגעים רבים כאלה. מתי ההצלחה שוב תגיע? סביב כל קבוצה בעולם יש מעגל מסוים. אני מאמין שאנחנו בדרך הנכונה. לא תמיד קל להצליח, לפעמים צריך גם מזל. רבבות האוהדים ירבו עוד הרבה נחת. האליפות תגיע".

אתה קרוב מאוד לשחר. הבאת אותו למכבי חיפה. מתי תחזרו לחגוג אליפות?

"יענקל'ה חבר טוב מאוד שלי. היום, בתקופה שהיא חלקית כפוית טובה מצד אוהדים מסוימים, אני לא יודע מה אני מאחל לו. בשביל מכבי חיפה, אני מקווה שהוא יהיה כאן עוד שנים רבות וטובות. אתה רואה מה קורה בקבוצות האחרות בישראל, אין אח ורע בארץ וגם במועדונים גדולים רבים באירופה לבעלים כזה. האוהדים צריכים להבין: האוהד מספר אחת הוא יענקל'ה שחר. הוא המממן, הוא המשקיע, האיש שבא לאימונים ואכפת לו וכמו כל איש עסקים רוצה להנות מפרי עמלו. אין לו את הפריבילגיה שיש לאוהדים לרטון או לא להגיע בשבוע הבא. לשמחתנו, רוב האוהדים באים ותומכים ומאמינים שיהיו זמנים טובים. הוא תמיד יעמוד בראש, עם החובות ועם הזכויות של מכבי חיפה".

עוד בנושא:

מכבי חיפה - הפועל באר שבע: רמי גרשון וסומא מחוץ לסגל. גם מזרחי ביציע
בעקבות העימותים ביציע: מכבי חיפה מפרידה בין ארגוני האוהדים
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה מימין, עם צבי וייצנר, אור שחר. ברני ארדוב
"האוהדים צריכים להבין: האוהד מספר אחת הוא יענקל'ה". וייצנר עם שחר/ברני ארדוב

דיברת על שחקני הבית. צריך לשלב אותם גם על חשבון האיכות?

"לא חושב שיש נוסחה של כמה שחקני בית צריך, אבל מועדון כזה שמשקיע כל כך הרבה בנוער מצפה שיהיו כמה שיותר שחקנים בבוגרים. השילוב הזה צריך לקרות בהדרגה, באמצעות הצוות המקצועי. אמרתי לראש העירייה: 'מכבי חיפה היא המתנ"ס הכי גדול בעיר' איפה היו כל הנערים בלי מועדון ענק?".

הרגעים הזכורים מההתאחדות ומכבי חיפה במהלך התקופה?

"ליוויתי את נבחרת הנערים שהופיעה בפעם הראשונה במפעלים האירופאים, שיחקנו תחת שלג כבד מול בלגיה. אמו של הנער טל בנין, שהצטרף לנבחרת באותו זמן, ביקשה ממני שאשמור עליו במהלך הנסיעה וכך עשיתי. היה עוד אירוע משמעותי, אחרי שהייתי עם נבחרת ישראל באוסטרליה וניו זילנד, התקבלנו לאירופה ומשם נפתחה הדרך למשחקים גדולים בהיסטוריה שלה כמו מול נבחרת אוסטריה. במכבי חיפה היו כמה רגעים מעניינים, אבל עונת האליפות הראשונה הכי מתוקה. נקווה שנשחזר את ההישג הזה בקרוב".

עוד באותו נושא

אחרי למעלה מ-30 שנה: מכבי חיפה תחליף את צבי וייצנר כנציגה בהתאחדות

לכתבה המלאה
שחקני מכבי חיפה מוחמד עוואד עאיד חבשי. אדריאן הרבשטיין
שילוב הדרגתי של הנוער. עוואד וחבשי/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully