וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניימאר האנגלי? ילד הפלא ג'יידון סאנצ'ו מוביל את אירופה בבישולים

30.9.2018 / 15:00

הוא סירב לחוזה שמן במנצ'סטר סיטי, עבר בגיל 17 לדורטמונד כדי להתפתח מקצועית, קיבל את החולצה של עוסמאן דמבלה, וגרם לכל גרמניה להתאהב. ג'יידון סאנצ'ו, יליד שנת 2000, כבר בישל העונה חמישה שערים למרות שלא פתח באף משחק ליגה

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: מתן חדד

כריסטיאנו רונאלדו סיפק אתמול (שבת) הופעה כבירה במשחק העונה הראשון, בישל פעמיים (שלא לדבר על מעורבות בשער הנוסף) וסייע ליובנטוס לנצח את נאפולי. ליאו מסי מנע מברצלונה הפסד שני ברציפות עם אסיסט נאה למוניר מול בילבאו. שניהם הגיעו לארבעה בישולים ומובילים את הדירוג הרלוונטי באיטליה ובספרד. בליגות הבכירות באירופה יש רק שחקן אחד עם מאזן טוב יותר, והנה לכם הנתון המדהים - מדובר בנער בן 18 שטרם פתח העונה בהרכב אפילו פעם אחת.

עוד בנושא:

עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
"מנצ'סטר סיטי תציע 225 מיליון יורו על קיליאן אמבפה בחלון בינואר"
גרמניה: דורטמונד הפכה פיגור 2:0 ל-2:4 וטיפסה למקום הראשון

שחקן בורוסיה דורטמונד ג'יידון סאנצ'ו. GettyImages
הנשק הקטלני של דורטמונד. ג'יידון סאנצ'ו/GettyImages

גורם לשער בכל 21 דקות

ג'יידון סאנצ'ו הוא פנומן. אתמול נכנס הכוכב האנגלי למגרש בדקה ה-68 כאשר דורטמונד הייתה בפיגור 2:1 בלברקוזן. תוך שניות ספורות, במהלך הראשון, הוא ביצע מסירה כפולה עם מרקו רויס וסידר לו את שער השיוויון. פאקו אלקאסר העלה הצהובים-שחורים ליתרון, ואז - כאשר שוער האורחת עלה להתקפה בזמן פציעות - העביר סאנצ'ו כדור אלכסוני נפלא לסקורר הספרדי שהשלים צמד קל. ראיית משחק וחוסר אנוכיות תמיד איפיינו אותו. היה זה הבישול החמישי שלו העונה, ב-124 דקות משחק בלבד. תוסיפו כיבוש ב-0:7 נירנברג ביום רביעי, ותקבלו מעורבות ישירה בשער בכל 21 דקות בממוצע!

באמצע השבוע שלח המאמן לוסיאן פאבר את סאנצ'ו בדקה ה-74, והוא הספיק לא רק למצוא את הרשת אחרי שעצר באמנות את המסירה של תומאס דלייני, אלא גם בישל ליוליאן וייגל שהתגנב לרחבה מאחור. במחזור הראשון נכנס האנגלי בדקות האחרונות ב-1:4 על לייפציג ואירגן שער לרויס שמאוהב בחברו וקורא לו "הנשק הקטלני שלנו". במחזור השלישי, כאשר הקבוצה התקשתה מול פרנקפורט, הוא פרץ את ההגנה עם בישול פנטסטי למריוס וולף בדרך ל-1:3. הוא פרץ מימין, הטעה את כל ההגנה בעצירה פתאומית, והעביר מסירה בדיוק של מילימטר ברגלו השמאלית החלשה.

זהו סאנצ'ו - הוא מסוגל לשחק ביעילות זהה בשני האגפים, מבצע מהלכים לא צפויים כמעט בכל נגיעה, מדהים ומאמלל את שומריו. הוא הפך ליקיר האוהדים של דורטמונד, והם לא מפסיקים לקרוא לפאבר לשלב את האליל בהרכב הראשון. בינתיים, באנגליה כבר החל קמפיין תקשורתי שנועד להפעיל לחץ על המאמן הלאומי גארת' סאות'גייט ולזמן את היהלום החדש לנבחרת. ורק במנצ'סטר סיטי מצטערים מאוד על ההחלטה שלו לעזוב את המועדון בשנה שעברה, בניגוד מוחלט לדעתו של פפ גווארדיולה.

עוד באותו נושא

גרמניה: דורטמונד הפכה פיגור 2:0 ל-2:4 וטיפסה למקום הראשון

לכתבה המלאה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה. רויטרס
סאנצ'ו גרם לו לאכזבה גדולה. פפ גווארדיולה/רויטרס

"השחקן האנגלי הטוב בדורו"

לסיטי היו ציפיות אדירות מהשחקן תמורתו שילמה לווטפורד חצי מיליון ליש"ט ב-2015. אואן הארגריבס, שאימן אותו בקבוצה עד גיל 15, קבוע בפשטות: "יש לג'יידון פוטנציאל להיות השחקן האנגלי הטוב ביותר בדורו". במאי 2017 הוכיח זאת סאנצ'ו הלכה למעשה כאשר נבחר לשחקן המצטיין באליפות אירופה עד גיל 17. עם חמישה שערים וחמישה בישולים בשישה משחקים, הוא היה כמעט בלתי ניתן לעצירה בדרך לגמר, בו הפסידה האנגלים לספרד בפנדלים אחרי שספגו את שער השיוויון עמוק בזמן פציעות. לצד פיל פודן, כשרון על נוסף של סיטי, הוא זהר מעל כולם, והתכולים הכינו עבורו חוזה מקצועני ראשון עם שכר של 30 אלף ליש"ט לשבוע. מה רבה היתה התדהמה כאשר סאנצ'ו סירב בתוקף לחתום עליו.

"אני מאוכזב מאוד. כבר סיכמנו הכל, ולחצנו ידיים, ואי אפשר היה לעשות יותר כדי להשאיר אותו. כסף לא היווה מכשול. אולי ג'יידון חשב שיקבל יותר דקות משחק בדורטמונד, ואני יכול להבין זאת", העיד גווארדיולה אחרי שהשחקן נמכר לבורוסיה תמורת 10 מיליון ליש"ט ביום האחרון של חלון ההעברות. וזה בדיוק העניין - סאנצ'ו השתוקק להיות על המגרש עם הגדולים. הוא ראה את ראחים סטרלינג ולירוי סאנה, קרא על הנסיונות להחתים בנוסף אליהם את אלכסיס סאנצ'ס, והעדיף לעבור בגיל 17 לקבוצה עם מסלול המראה מובטח. גם ברצלונה, ריאל מדריד ובאיירן מינכן היו בעקבותיו, אך הוא ממש לא הסתנוור. הרזומה המרשים של דורטמונד בקידום צעירים הקסים אותו.

שחקן בורוסיה דורטמונד ג'יידון סאנצ'ו חוגג עם חברו לקבוצה כריסטיאן פוליסיץ'. GettyImages
מעניק לו השראה. ג'יידון סאנצ'ו עם כריסטיאן פוליסיץ'/GettyImages

אובמיאנג ציחצח לו נעליים

"זו היתה החלטה קשה, אבל זה הזמן הנכון לפתוח באתגר חדש", מסר סאנצ'ו בהודעת פרידה והודה מעומק ליבו לכל המאמנים והאוהדים. הוא לא רצה לעשות דווקא, ולא כעס על איש. "המון צעירים הפכו בדורטמונד לכוכבים גדולים. הם הוכיחו לאורך זמן שאין אצלם חשיבות לגיל - מי שטוב משחק. הם הציעו לי ללבוש את החולצה מספר 7, וזה כבוד גדול שמראה עד כמה הם מאמינים בי", הסביר השחקן. ואכן, מדובר באיתות משמעותי. את החולצה הזו לבש עוסמאן דמבלה, שנמכר לברצלונה אחרי עונה נוצצת במדי צהוב-שחור. וזה גם החלום של סאנצ'ו, שהעריץ מאז ותמיד את רונאלדיניו, וניסה לחקות אותו בילדותו. אלא שהוא לא שואף לקפוץ לקאמפ נואו כאן ועכשיו, אלא להתפתח בהדרגה. הדוגמא של כריסטיאן פוליסיץ' מעניקה לו השראה.

פוליסיץ' קיבל את הנער בזרועות פתוחות, למרות שמבחינתו מדובר במתחרה ישיר על המקום בהרכב. בעצם, כל שחקני דורטמונד התאהבו בסאנצ'ו מהרגע הראשון. פייר-אמריק אובמיאנג התאמן איתו שעות נוספות עד המעבר לארסנל, והשניים אף התערבו מי יבקיע יותר שערים בכל ערב - המפסיד היה צריך לצחצח לעמיתו את הנעליים. מריו גצה לקח את האנגלי תחת חסותו. המנכ"ל מיכאל צורק קבע: "זה אחד השחקנים הצעירים המוכשרים באירופה", וההנהלה אף התעקשה לא לשחרר אותו למונדיאל עד גיל 17 באוקטובר כדי שישחק בבונדסליגה. לבסוף, הושגה פשרה עם האנגלים - סאנצ'ו הורשה להשתתף בשלב הבתים בטורניר וכבש שלושה שערים. הנבחרת המשיכה לזכיה במדליות הזהב בלעדיו, והוא שב לגרמניה על מנת לערוך הופעת בכורה בקבוצה החדשה.

הבכורה הזו היתה עוד במהלך הקדנציה הקצרצרה של פטר בוש, אבל את המשחקים המשמעותיים קיים סאנצ'ו בסיבוב השני עם פטר שטוגר האוסטרי על הקווים. כאשר עלה לראשונה בהרכב, הוא הדביק כדור לעומד של וולפסבורג. במשחקו השני, הוא בישל במסירה נפלאה את שער השיוויון של שינג'י קגאווה בברלין. אף אחד לא ציפה לכך כאשר האנגלי הסתבך לכאורה בכדרור ליד קו הרוחב, אבל הוא הסתובב והעמיד את היפני לבד מול רשת חשופה. רגעי הגאונות האלה שמורים לשחקנים מיוחדים ביותר, ואין כיום הרבה כוכבים מהנים לצפיה כמו סאנצ'ו. באפריל, חודש אחרי שחגג את יום הולדתו ה-18, הוא עשה כותרות גדולות עם שער וצמד בישולים ב-0:4 על לברקוזן, בקרב הגורלי על הכרטיס לליגת האלופות. לפיכך, אם לוקחים בחשבון את המשחק אתמול, במאזנו שער וארבעה אסיסטים נגד לברקוזן. לא רע לבחור שנולד בשנת 2000.

שחקן בורוסיה דורטמונד ג'יידון סאנצ'ו. רויטרס
איתו כג'וקר, נראה שדורטמונד יכולה לחלום על אליפות. ג'יידון סאנצ'ו/רויטרס

הג'וקר של דורטמונד במאבק האליפות?

בעצם, המשחק הפושר היחיד של סאנצ'ו עד כה היה בבכורה בליגת האלופות, כאשר פתח בברוז' ולא בא לידי ביטוי. מעבר לכך, הוא תמיד מוסיף המון יצירתיות וברק, ופאבר מעריך אותו מאוד. עוד במחנה טרום עונה קבע השווייצרי: "יש לו כשרון נדיר. הוא עדיין צריך להשתפר בכמה דקויות טקטיות, ונשתדל ללמד אותו". אז בינתיים, שמור לסאנצ'ו תפקיד הג'וקר, וכולם מרוצים עד הגג. על אף שנכנס בכל המשחקים רק כמחליף, הוא אחראי לשליש השערים של הקבוצה שעלתה לפסגה על חשבון באיירן מינכן, ובקצב הנוכחי יכולה לחלום ברצינות על אליפות.

"אני רוצה להיות פורץ הדרך ולהראות לצעירים אנגלים נוספים שהם לא חייבים להמתין בקבוצותיהם ולשחק בהשאלה בליגות הנמוכות", טוען סאנצ'ו. הוא האנגלי הראשון של דורטמונד, ובזכותו גובר מאוד העניין שמגלה אוהד אנגלי ממוצע בבונדסליגה. הציפיות, שהיו גבוהות מאוד מלכתחילה, רק עולות. "ג'יידון יכול להיות ניימאר שלנו. אין לנו שחקנים מהזן הזה כי אנחנו לא ממש תומכים בהתפתחות בכיוון הזה. סאנצ'ו מסוגל למלא את החלל", טוען דן מיקסיש, מאמן הנבחרת עד גיל 16 לשעבר. ניימאר האנגלי, רק בלי הצלילות, האגו הנפוח והוויכוחים על פנדלים. נשמע מבטיח, לא?

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully