וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבן ספאחיה מבקש סבלנות, איך מכבי תל אביב בהשוואה ליתר היורוליג?

המאמן הודה: "ייקח לנו זמן לחבר את כל החלקים, צריך להיות חכמים יותר". מכל קבוצות היורוליג, רק גראן קנאריה רשמה מאזן רע מהצהובים במשחקי ההכנה. המאזנים המלאים - בפנים

מאמן מכבי תל אביב, נבן ספאחיה. יוסי ציפקיס
יש עוד הרבה עבודה. ספאחיה/יוסי ציפקיס

במכבי תל אביב לא התרגשו במיוחד מההפסד אמש (חמישי) 94:92 לפנרבחצ'ה אחרי הארכה, במשחק בו חסרו סקוטי ווליבקין (חולה), מייקל רול (גב תפוס), ג'וני אובריאנט (פציעה במפשעה) ונמרוד לוי (פציעה בקרסול). "כמו שלא היינו מתרגשים לאחר ניצחון, אין מה להילחץ ממהפסד. שיחקנו באופן שקול מול קבוצה טובה מאוד, אנחנו לומדים מכל משחק ונשתפר, וכולם מבינים את זה בקבוצה. היו חסרים לנו לא מעט שחקנים", אמרו בקבוצה.

קנדריק ריי התחייחס למשחק אמש מול הקבוצה הטורקית: "זה היה משחק קשה. אנחנו צריכים להשתפר בדברים הקטנים ולהוציא לפועל בצורה טובה יותר. הגענו להרבה זריקות נוחות, החטאנו, אבל בסופו של דבר נקלע אותן".

המאמן נבן ספאחיה הדגיש: "היה משחק טוב, משחק הכנה לא רע, שוב לא היינו בסגל מלא ונראה שייקח לנו לחבר את כל החלקים יחדיו. אנחנו צריכים להיות חכמים יותר, אבל קדם העונה נועדה כדי להבין כיצד לשחק. בהשוואה לטורניר בזאדאר, לקחנו הפעם צעד קדימה, כי הפעם היה לנו גם את ג'רמי פארגו וטאריק בלאק".

ועם זאת, ערב משחק ההכנה האחרון שלהם העונה מול חימקי מוסקבה, הצהובים עומדים על מאזן של חמישה הפסדים לצד שני ניצחונות בלבד בהכנה - השני הכי גרוע מכל קבוצות היורוליג. למעשה, רק גראן קנאריה רשמה מאזן חלש יותר (5:0), בעוד מלבד שתיהן, הקבוצה היחידה עד כה שרשמה יותר הפסדים מניצחונות היא באיירן מינכן. נכון, חלק מהקבוצות שיחקו יותר משחקים, חלק פחות, חלק פגשו יריבות חזקות וחלק חלשות יותר, ובכל זאת, הדברים של ספאחיה באים לידי ביטוי גם בכל הנוגע לתוצאות. אז הנה כל המאזנים, מהטוב ביותר להכי פחות טוב:

1. ריאל מדריד 0:5
2. ז'לגיריס קובנה 0:4
3. אולימפיאקוס 1:6
4. מילאנו 2:7
5. פנאתינייקוס 2:6
6. דרושאפקה 3:8
7. צסק"א מוסקבה 2:5
8. בודצ'נוסט 3:6
9. אנאדולו אפס 5:7
10. באסקוניה 2:4
11. פנרבחצ'ה 3:4
12. ברצלונה 3:3
13. באיירן מינכן 4:3
14. חימקי מוסקבה 4:2
15. מכבי תל אביב 5:2
16. גראן קנאריה 5:0

עוד בנושא

מכבי תל אביב הפסידה 94:92 לפנרבחצ'ה בטורניר ביוון לאחר הארכה
דני אבדיה: "עכשיו אני מבין שההחלטה לייצג את ישראל הייתה נכונה"

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. קובי אליהו
נראה אמוציונלי יותר מבדרך כלל. שמעון מזרחי/קובי אליהו

שחקני עבר, בעלי קבוצות ובכירים אחרים ביורוליג ניצלו את טורניר ההכנה המתקיים בימים אלו באתונה כדי להיפרד מאחד האנשים החזקים ביותר בכדורסל האירופי בעשורים האחרונים - ומי שהטורניר נערך לזכרו - פאבלוס ינאקופולוס. הבעלים המיתולוגי של פנאתינייקוס מת בחודש יוני האחרון, וכמחווה לזכרו עורכת פאו החל מאתמול (חמישי) טורניר מרובע בהשתתפות מכבי תל אביב, פנרבחצ'ה חימקי מוסקבה ופאו עצמה, כמובן.

אמש, עם פתיחת הטורניר, רבים וטובים פקדו את יציעי האואקה כדי להיפרד מינאקופולוס שמת כשהיה בן 88, שנים ספורות אחרי שהפקיד את פנאתינייקוס בידי בנו השנוי במחלוקת דימיטריס. מזכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומאו נכח ביציעים, דימיטריס דיאמנטידיס הופיע גם כן, ובין המספידים היה גם יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, עמית ותיק של ינאקופולוס. "פאבלוס ינאקופולוס היה איש של כבוד וערכים, אדם שהקדיש את עצמו למען טובת הכדורסל. אזכור אותו לנצח", אמר מזרחי לתקשורת היוונית. "לאורך השנים, בעיקר בזכותו, נכרתה ברית בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס והמועדונים פיתחו אחווה. כשהרבה קבוצות נטשו את פיב"א ועברו ליול"ב בראשית שנות ה-2000, רק מכבי ופאו נשארו בסופרוליג. עשינו את זה יחד עם פאבלוס, לטובת הכדורסל. בזכותו פאו הפכה למועדון מסורתי ועתיר תארים בכדורסל האירופי, שתמיד יזכור אותו לטובה".

גם ז'ליקו אוברדוביץ', שעבד לצד ינאקופולוס בהרמוניה במשך שנים רבות עד שהשרביט הועבר לבן דמיטריס (מה שבדיעבד גרם לו לעזוב), נראה נרגש מהמעמד. "היום היה ערב מיוחד שהוקדש לאדם מיוחד", אמר המאמן המעוטר אחרי הניצחון על מכבי תל אביב. "ראיתם איך כולם הגיבו, הייתה אווירה אמוציונלית מאוד באולם. כבוד להיות חלק מהאירוע הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פאבלוס ינאקופולוס/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully