וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טניסאי אוקראיני משתתף באליפות העולם בגיל 94: "רוצה לשחק לפחות עד 100"

לאוניד סטניסלבסקי, שבצעירותו עבד במחנות בסיביר, משחק באליפות העולם לוותיקים באומג שבקרואטיה: "אני מקבל יותר מדי תשומת לב, חכו שאנצח". וגם: על הקשר לפדרר ולסביטולינה

צפו בביצועיו של סטניסלבסקי

צפו בביצועיו של סטניסלבסקי

בגיל 94 לאוניד סטניסלבסקי האוקראיני עדיין משחק טניס בטורנירי סניורים ברחבי העולם והיום (שלישי) מפורסם הסיפור מעורר ההשראה שלו באתר ה-ITF. בשנת 2015 הוא נכנס לטורניר הוותיקים הראשון בחייו אחרי ששיחק שנים בשביל הכיף והשנה הוא כבר משחק בפעם הרביעית שלו באליפות העולם לסניורים גם בטורניר היחידים, גם בזוגות וגם בזוגות המעורבים.

סטניסלבסקי כמובן יהיה המשתתף המבוגר ביותר בטורניר אומג השנה אחרי ששיחק טניס כמעט כל חייו. הוא היה מהנדס שהחל לשחק טניס במהלך שנות ה-40 של חייו כשהצטרף לכמה עמיתיו לעבודה למשחק. בארבעת העשורים האחרונים הוא שיחק טניס כתחביב, עד שמישהו פרסם סרטון שלו ביוטיוב והפך אותו לכוכב. "אחרי ששיחקתי בטורניר בינלאומי בפעם הראשונה פרסמתי סרטון שלי עם הכותרת 'אישה אוקראינית בת 80 באליפות העולם'", סיפרה גלינה גוריאנה, שתשתף פעולה עם סטניסלבסקי בזוגות המעורבים, "אז קיבלתי וידאו של לאוניד משחק והוא כבר היה בן 91. יצרתי איתו קשר ואז הבנתי שהוא מעולם לא שיחק בטורניר. אז הזמנתי אותו לקייב כדי לשחק איתו וכשסיפרתי לו שאני נוסעת לאומג בקרואטיה כדי להשתתף בטורניר הסניורים העולמי, הוא התלהב מאוד והחליט להצטרף. הטורניר הראשון שלו היה אליפות העולם".

בשלוש השנים הללו הפך סטניסלבסקי משחקן חובב לסוג של ידוען במעגלי הטניס באוקראינה. הוא קיים משחק ראווה עם הטניסאית המקומית אלינה סביטולינה (6 בעולם) ועם פינליסט רולאן גארוס מ-1999 אנדריי מדבדב. ב-2017 ארגן לו הספונסר שלו יורי סאפרונוב נסיעה לווימבלדון בתקווה שיוכל להחליף מספר חבטות עם רוג'ר פדרר, שאמר: "אנשים משחקים טניס בגיל הזה". המשחק הזה לא התקיים, אבל סטניסלבסקי כן זכה לפגוש את פדרר ועוד כמה פרצופים מוכרים: "מרטינה הינגיס, ויקטוריה אזרנקה, חואן מרטין דל פוטרו, אנדרה אגאסי - הצטלמתי עם כולם". בהמשך הזמן שלו שם הוא בילה כחלק מהצוות של סביטולינה ועודד אותה.

עוד בנושא:

סרגיי סטחובסקי האוקראיני בראיון לוואלה! ספורט: "לא אשחק ברוסיה"
נאומי אוסקה נעצרה בגמר טוקיו על ידי קרולינה פלישקובה
בואו לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם המתחדש של וואלה! ספורט

לאוניד סטניסלבסקי טניסאי אוקראיני בן 94. צילום מסך
רוצה לשחק לפחות עוד שש שנים. סטניסלבסקי/צילום מסך

סטניסלבסקי אסיר תודה לסאפרונוב שמממן את הקריירה שלו, למרות שהוא היה שמח להיות זה שמשלם על הוצאות הטניס שלו. האוקראיני בן ה-94 גר בחרקיב במשך כל חייו פרט לתקופה בזמן מלחמת העולם השנייה כשפונה לסיביר ועבד שם במחנה עבודה. בשנים האחרונות הוא הספיק לייצג את המדינה שלו בטורקיה, אוסטריה, ארצות הברית ועכשיו גם ייצג אותה בקרואטיה. "חשבתי שאני השחקן המבוגר ביותר באירופה, אבל כשהתחריתי באמריקה הבנתי שאני הכי מבוגר גם שם. יש שחקן שבדי בן 102, אבל הוא לא מתחרה יותר, אז מבחינת תחרויות אני הכי מבוגר. אני מאמין שאם ישקיעו יותר בשחקנים מעל לגיל 90, אז יופיעו עוד ועוד כאלה. בבקשה, תעניקו תשומת לב גם לחבר'ה זקנים כמוני. אני יודע שיש שחקנים בסביבות הגיל שלי ברחבי העולם, הם שם. הם רק צריכים עידוד ושיביאו אותם לתוך הספורט".

סטניסלבסקי וגוריאנה, שגילם המשותף הוא 179, הפסידו 6:1, 6:2 בסיבוב הראשון לבני זוג מקנדה, אבל האוקראיני התעקש: "ניסינו להילחם הכי חזק שאנחנו יכולים", בעוד גליאנה הוסיפה: "לקחנו שלושה משחקונים וזה ניצחון בשבילנו". סטניסלבסקי המשיך ואמר: "הרבה אנשים אומרים לי שאני מודל לחיקוי, שהניצחונות שלי לא חשובים אלא רק זה שאני עולה למגרש. אבל זה לא מספיק בשבילי. בהתחלה הייתי חובבן ורק נהניתי לשחק טניס. עכשיו זה יותר מזה. אני זקוק להישגים. אני רוצה לנצח".

כשנשאל מה סוד ההצלחה שלו, אמר: "אתה צריך לאהוב את החיים ואתה צריך לאהוב אנשים. צריך לשים את כל המלחמות בצד ולנסות להיות נחמד. אם הבריאות שלי תאפשר לי, ארצה לשחק לפחות עד גיל 100, זה בעוד שש שנים. אני מרגיש בגיל שלי, אבל האוויר כאן בקרואטיה נהדר. אני מרגיש מצוין ושוחה בים אחרי משחקים. סיימנו משחק מאוחר ואני עדיין הולך לשחות. המים נותנים לי כוח. אני רוצה להמשיך לשחק, אני מרגיש נהדר. מקדישים לי הרבה תשומת לב, אבל אני לא חושב שאני ראוי לזה, אני צריך לנצח קודם". גוריאנה אמרה לו: "אתה עדיין צעיר, רק בן 94" וכשנשאלה מה הסוד שלה אמרה: "אופטימיות ואימונים פיזיים באופן קבוע. אנחנו ננצח ביום מן הימים".

  • עוד באותו נושא:
  • טניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully