וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרת ישראל בודקים את התפרעות אוהדי הפועל תל אביב בשרלרואה

25.9.2018 / 8:06

לאחר שאף אחד מבין האוהדים האדומים לא נעצר בבלגיה, בוחנים בארץ את התקרית. בהנהלת ליגת האלופות מבטיחים: "אף אחד לא ישתוק על זה", הנהלת הפועל תל אביב: "ההצדקה שאוהד בלגי החל באירוע לא מצדיקה את ההתנהגות הזו, אנחנו מתביישים"

הפועל תל אביב תשוב היום (שלישי) לישראל אחרי שהודחה אמש ממוקדמות ליגת האלופות של פיב"א כבר בסיבוב הראשון בתום הפסד 72:59 לשרלרואה בגומלין הסיבוב הראשון. אלא שאם כל הכבוד להפסד, העניין האמיתי במשחק היה ביציעים, כשחמש דקות לסיום המשחק החלה מהומה בסיומה הוצאו כל האוהדים האדומים מהספירודום ומשטרת שרלרואה פיזרה גז מדמיע ביציע שגרם להפסקת המשחק בכרבע שעה.

במשטרת ישראל בוחנים מקרוב את האירוע ועשויים להגיב עם נחיתת האוהדים האדומים בישראל היום ובימים הקרובים. גורמים במשטרה הזכירו הלילה את התקרית הקודמת עם אוהדים ישראלים בשרלרואה, כשאוהדי בית"ר ירושלים התפרעו ביציעים במשחקי מוקדמות הליגה האירופית, ו-12 מהם נעצרו עם הגעתם לארץ והורחקו מהמגרשים.

אף אחד מאוהדי הפועל תל אביב לא נעצר בבלגיה, בניגוד למספר אוהדי סטנדרד ליאז', שנמצאים בקשר עם אוהדי הפועל תל אביב והיו עמם ביציע. בין אוהדי סטנדרד ליאז' לשרלרואה קיים דם רע זה שנים רבות, ולפני שנתיים משחק כדורגל בין שני המועדונים פוצץ, אחרי שאוהדי סטנדרד זרקו חזיז שפגע בשוער שרלרואה. בשנה שעברה התקיימה קטטה המונית ביציעי אצטדיון שרלרואה בין אוהדי ליאז' למשטרה. גורמים בקבוצת הכדורסל של שרלרואה סיפרו כי הופתעו מאוד מעצם נוכחות אוהדי סטנדרד ביציעים וכי הם "בטוחים שיש למהומה ולהמצאותם קשר". מנגד, מספר אוהדי הפועל תל אביב סיפרו כי אוהדי ליאז' לא היו אלה שפתחו במהומה, אך היו מעורבים בה.

במקביל, בהנהלת ליגת האלופות, שם עודכנו בזמן אמת על ידי השופטים מהנעשה בשרלרואה, צפויים להגיב בזריזות ובצורה חריפה. "נחכה לדוח רשמי ונגיב", אמר גורם במפעל לוואלה! ספורט במהלך הלילה, "אף אחד לא ישתוק על זה, יש למפעל מוניטין מסוים, ולא נסכים להתנהגות חוליגנית". ליגת האלופות של פיב"א דיווחה שדו"חות השיפוט וקטעי הוידאו מהמשחק יועברו לשופט ייעודי של הארגון, אשר יבחן את המקרה ויקבל החלטות על פי קוד המשמעת של המפעל.

עוד בנושא

הפועל תל אביב הפסידה לשרלרואה 73:59 והודחה במוקדמות ליגת האלופות
מהומה ביציע הפועל תל אביב, האוהדים השליכו חפצים, המשטרה פיזרה גז מדמיע
בואו לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט

אוהדי הפועל תל אביב במשחק מול שרלרואה. אתר רשמי
הגיע זמן העונשים. אוהדי הפועל תל אביב אמש/אתר רשמי

כזכור, חמש דקות לסיום נחת ג'ונתן הולמס על אחד מאוהדי שרלרואה שישב סמוך לפרקט, לאחר שביצע עבירה בלתי ספורטיבית. אותו אוהד, מלווה באוהדים נוספים שישבו לידו, ניגש להולמס בצורה מאיימת אך השחקן נלקח משם במהירות. בהמשך ביצע תנועה לעבר קהל אוהדי הפועל תל אביב שישב מעליו, במה שנתן את האות לפתיחת המהומה. עשרות אוהדי הפועל תל אביב רצו לעבר האוהד והחלו להשליך כסאות וחפצים לעברו. המהומה נמשכה כחצי דקה, כשבשלב הזה נכנסה משטרת שרלרואה לתמונה. השוטרים הגיבו בזריזות והדפו את אוהדי הפועל בחזרה ליציע, אלא שבמקביל פתחו מספר שוטרים גז מדמיע, במה שהפך את השהות ביציעים לבלתי אפשרית.

רוב אוהדי הפועל תל אביב עזבו את היציעים כבר עם פתיחת גז המדמיע, אך מספר אוהדים נוספים נשאר ביציע, כשהשופטים מחליטים שעד שכל האוהדים לא עוזבים את היציע, הם לא ממשיכים במשחק. כעבור כחמש דקות פונו כל האוהדים האדומים אל מחוץ לאולם, אך המשחק עצמו לא חודש לאחר שהשפעת הגז הפריעה לאוהדים ולשחקנים. לאחר התייצעות עם ראשי המפעל, הוחלט לחכות שהשפעת הגז תיעלם, והשופטים חידשו את ההתמודדות ללא האוהדים האדומים ביציע.

אחד מאוהדי הפועל תל אביב, שעזב את הספירודום עם תחילת המהומה, סיפר על השתשלשלות העניינים מראות עיניו: "התחושה הכללית הייתה של משחק רגיל, מול קהל שקט. אותו אוהד שהתגרה צעק והשתולל, אבל מכאן ועד מה שקרה הדרך ארוכה. בערך 50-60 אוהדים רצו אליו והחלו להשתולל, ומהר מאוד המשטרה הגיעה ופיזרה גז מדמיע. שלוש דקות אחרי שאנחנו חולמים לנצח את המשחק, מצאנו את עצמנו בחוץ. זה היה הזוי".

מהנהלת הפועל תל אביב נמסר הבוקר: "במהלך המשחק אתמול אירעה תקרית בין אוהד מקומי לג'ונתן הולמס, כשהאוהד דחף את הולמס לאחר שזה כמעט ונפל עליו במהלך המשחק. לאחר התקרית, ירד אוהד מיציע הפועל, אשר אוכלס באוהדים ישראלים ואוהדים בלגים שבאו לתמוך בקבוצה, והחל להתעמת עם אותו אוהד של שרלרואה. מיד לאחר מכן, החל עימות מכוער במהלכו הושלכו כיסאות ובקבוקים לעבר כוח האבטחה, ופוזר גז מדמיע רב על ידי כוחות האבטחה. שופטי המשחק הורו על פינוי כל היציע כתנאי לחידוש המשחק וכך נעשה.

הנהלת המועדון מגנה בתוקף אלימות מכל סוג. גם ההצדקה, כביכול, שאוהד בלגי החל באירוע או כל סיבה אחרת, אינה מצדיקה ולו שמץ מההתנהגות שנראתה במגרש. אירועים כאלה פוגעים קשות בקבוצה שאנו אוהבים, ובאחריות כולנו לשים להם סוף. הנהלת הקבוצה נחושה לא לתת לאף אחד לפגוע בקבוצה, ולשם כך ביקשנו מהקבוצה הבלגית לקבל את סרטי האבטחה מהמשחק ולאחר למידת הפרטים יוחלט על המשך הטיפול בנושא. אנו מתביישים באירועי המשחק ומתנצלים בפני פיב"א ובפני הקבוצה המארחת שדאגה לארח אותנו בצורה מושלמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully