וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה ביציע הפועל תל אביב, האוהדים השליכו חפצים, המשטרה פיזרה גז מדמיע

25.9.2018 / 0:28

אוהדי הפועל תל אביב החלו להשליך חפצים ולנוע לעבר הפרקט, מה שהוביל להתערבות המשטרה בשרלרואה שפיזרה גז מדמיע. דני פרנקו מאוכזב מההדחה: "לא הכדורסל שרצינו להציג". חשש בקבוצה מנזק כלכלי גדול

מאמן הפועל תל אביב דני פרנקו. מגד גוזני
"מה שבידינו לתקן, נתקן". דני פרנקו/מגד גוזני

מהומה נרשמה הערב (שני) במשחק בין הפועל תל אביב לשרלרואה במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, שהסתיים בהפסד של האדומים 73:59 והדחה מהמפעל. חמש דקות לסיום ההתמודדות נחת ג'ונתן הולמס, שחקנה של הפועל תל אביב, על אחד מאוהדי שרלרואה שישב סמוך לפרקט, לאחר שביצע עבירה בלתי ספורטיבית. אותו אוהד, מלווה באוהדים נוספים שישבו לידו, ניגש להולמס בצורה מאיימת אך השחקן נלקח משם במהירות. בהמשך, ביצע האוהד תנועה לעבר קהל אוהדי הפועל תל אביב שישב מעליו, במה שנתן את האות לפתיחת המהומה.

עשרות אוהדי הפועל תל אביב רצו לעבר האוהד והחלו להשליך כסאות וחפצים לעברו. המהומה נמשכה כחצי דקה, כשבשלב הזה נכנסה משטרת שרלרואה לתמונה. השוטרים הגיבו בזריזות והדפו את אוהדי הפועל תל אביב בחזרה ליציע, אלא שבמקביל פתחו מספר שוטרים גז מדמיע, במה שהפך את השהות ביציעים לבלתי אפשרית.

רוב אוהדי הפועל תל אביב עזבו את היציעים כבר עם פיזור הגז המדמיע, אך מספר אוהדים נוספים נשארו ביציע. השופטים החליטו שעד שכל האוהדים לא מתפנים, המשחק לא יחודש. כעבור חמש דקות פונו כל האוהדים האדומים אל מחוץ לאולם, אך המשחק עצמו לא חודש לאחר שהשפעת הגז הפריעה לאוהדים שנותרו באולם ולשחקנים עצמם. לאחר התייצעות עם ראשי המפעל, הוחלט לחכות שהשפעת הגז תתפוגג, והשופטים חידשו את ההתמודדות ללא האוהדים האדומים ביציע.

אירועים נרשמו גם מחוץ לאולם: מספר אוהדי שרלרואה חיכו לאחד האוטובוסים של אוהדי הפועל תל אביב שעשה את דרכו לבריסל וניסו לתקוף את היושבים בו. התערבות של כוחות אבטחה מנעה תקרית בין מחנות האוהדים.

בתוך אוהדי הפועל תל אביב היו גם אוהדי סטנדרד ליאז', שמיודדים עם האוהדים האדומים. האוהדים הבלגים השתתפו במהומה עצמה, וכמה מהם אף עוכבו לחקירה, כשהאוהדים הישראלים לא עוכבו לאחר המשחק על ידי המשטרה המקומית.

במועדון חוששים מההשלכות של המהומה. האדומים, שם מראש נכנסו לעונה האירופית עם חשש כלכלי כבד, יודעים שקנס כספי שצפוי להיות מוטל בעקבות האירועים, עשוי להיות הרסני להמשך העונה של הקבוצה.

עוד בנושא
ליגת האלופות: הפועל תל אביב הפסידה לשרלרואה 59:73 והודחה מאירופה. המשחק הופסק בשל התפרעות
טורניר ההכנה בכרתים: הפועל י-ם הפסידה 87:94 לגלאטסראיי
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

אוהדי הפועל תל אביב במשחק מול שרלרואה. אתר רשמי
שרלרואה 2. אוהדי הפועל תל אביב/אתר רשמי
אוהדי הפועל תל אביב במשחק מול שרלרואה. אתר רשמי
ההתפרעות תעלה לאדומים בקנס? אוהדי הפועל תל אביב/אתר רשמי

על הצד המקצועי, אמר המאמן דני פרנקו: "באנו לשחק במשחק חוץ מול קבוצה שהיא בדרך כלל טובה מאוד בבית. לא היה משחק כדורסל טוב של שתי הקבוצות, לא משחק גדול, אבל היו הרבה אמוציות על המגרש והרבה אנרגיות. לצערי לא שיחקנו כדורסל שאנחנו רוצים לשחק, לא כאן ולא בשלבים אחרים של העונה.

"אנחנו לא מספיק מוכנים כמו שמצפים מאיתנו ורוצים מאיתנו. את מה שבידינו לתקן, נתקן, מה שלא בידינו, לא בידינו. אנחנו עם הפנים קדימה, יש לפנינו עונה ארוכה. אני שמח שבדקות האחרונות ידענו לרדת לפיגור נקודה בסך הכללי, וזה מצער אותי שלא ידענו לשמור על ריכוז בדקות האחרונות ולצאת מהמשחק הזה עם ניצחון, שזה הדבר החשוב ביותר. יש לנו ליגה שמחכה לנו, שם הלחם והחמאה שלנו, עשינו טעימה קטנה מאירופה, רוצים להוכיח שהמקום שלנו הוא בצמרת של הכדורסל, כדי שבפעם הבאה שנגיע לפה, נהיה במצב טוב יותר ונוכל לעשות תוצאה טובה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully