וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברירה הטבעית: מה עומד מאחורי החיבור העסקי בין בית"ר לבאר שבע

17.9.2018 / 14:00

החיבור עם ברקת, רכבת השחקנים מבאר שבע ומצוקת הסגל הקיים. אופיר סער מסביר למה בית"ר בחרה נכון כאשר פנתה לסדרת העסקאות עם באר שבע ולמה זה עשוי לא להציל את גיא לוזון, למרות שכל התירוצים שלו הם גם עובדות

מערכת וואלה!

עודפים או כלום

בית"ר "עודפים" ירושלים - זה כינוי שנדבק לאחרונה לבית"ר ירושלים, בעקבות סדרה העסקאות של המועדון עם הפועל באר שבע. לכינוי, אגב, יש אחיזה במציאות, אבל חשוב גם להצמיד לו כוכבית: לבית"ר לא היו יותר מדי ברירות. שתי האופציות של המועדון היו: 1. לוותר על העונה. 2. לחיות בשלום עם הסידור בין משה חוגג לאלונה ברקת, ולנסות לצמצם נזקים איתו. מה אתם הייתם בוחרים?

אסור לשכוח - כשחוגג התחיל את העבודה ב-15 לאוגוסט, בית"ר הייתה מרוסקת. הקבוצה הודחה בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית מול קבוצה ברמה של ליגה לאומית. עידן ורד, סאבו וסילבסטר היו על המזוודות ורק חיכו שיגידו להם ללכת. מועדון עם אוהדים שמחרימים ועם אווירת נכאים בכל יום בבית וגן. איך הימר אז אחד השחקנים: "בסיטואציה הזאת, אנחנו יורדים ליגה".

אז בבית"ר התחילו לעבוד ב-15 לאוגוסט. בזמן שלקבוצות אחרות יש סגלים די סגורים מינוס השלמה של שחקן או שניים, בית"ר הייתה צריכה עשרה. חשוב לזכור שבית"ר פורקה הקיץ. שכטר, עזרא ופריירה היו הציר של בית"ר בעונה שעברה. בלעדיהם אין קשר לאותה קבוצה והיה צורך לבנות את הכול מחדש.

ברור שלבנות מחדש יש דרך, אבל איך עושים את זה ב-15 לאוגוסט? אין יותר מדי אפשרויות חוץ מלקחת את מה שיש בשוק, ולמלא משבצות בשחקנים שאין לך. בבית"ר התלבטו לגבי שחקנים. היו לא מעט התנגדויות. לא תמיד השלישיה חוגג-אוחנה-לוזון הסכימה על דברים. אך בסופו של דבר שום דבר לא נעשה כהנחתה. גם במקרה ערן לוי, גיא לוזון ערך איתו פגישה לפני, שוחח עימו, הבהיר לו מה הוא דורש ואיך הוא רואה את ההשתלבות שלו ורק לאחר ששמע את השחקן, נתן את ברכת הדרך. כמה ערן לוי יוכל להשתלב במערך של לוזון עם כל הלחץ והקבוצה הלא מחוברת? ימים יגידו.

אז בית"ר הביאה שוער, בלם, מגן, שני קשרים אחוריים, שלושה קשרים קדמיים ועדיין מחפשת חלוץ. לא מעט אנשי מקצוע חושבים שהסגל הזה יתקשה להגיע רחוק. ייתכן, אגב, שהם צודקים. אך מבחינת בית"ר ההימור היה נכון - זה היה או זה או כלום. ברגע שחוגג החליט שהוא רוצה להילחם על העונה הזאת, המהלכים היו לגיטימיים. גם אם זאת לא תהיה הצלחה מקצועית, זאת בכל מקרה הצלחה ברמת המותג.


עוד בנושא

21:00, ספורט 5: בית"ר מתארחת אצל הפועל חיפה, בכורה לגורש ושיימן
האסלביינק: "מכבי תל אביב ניסתה להחתים אותי אחרי שסגרתי בבאר שבע"
בית"ר עוקבת בדאגה: אנטואן קונטה עלול להישלח למאסר של 15 שנה

הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג לצד אלי אוחנה, גיא לוזון. קובי אליהו
"לא תמיד השלישיה חוגג-אוחנה-לוזון הסכימה על דברים. אך בסופו של דבר שום דבר לא נעשה כהנחתה"/קובי אליהו

מותג

לאחר המשחק מול בני סכנין בשבוע הבא, תסתיים מכירת המנויים של בית"ר ירושלים. בשלב זה בית"ר כבר הגיעה ליותר מ-7,000 מנויים. השיא של המועדון היה 7,800 בעונת הדאבל ב-2008 בתקופת ארקדי גאידמק. בית"ר, עם כל הקשיים, קרובה לשבור אותו.

המספרים האלה אומרים הכל - הרבה מעבר לצד המקצועי, בבית"ר מתחילים לבנות מותג. מכירת המנויים היא רק ההתחלה. לצוות הניהולי בראשות היו"ר אלי אוחנה והמנכ"ל מוני ברוש יצורף עוד מנהל שיווק, מערך המדיה ישודרג ויהיו שיתופי פעולה עם מערכות שונות על מנת לקחת את המותג למקום אחר לגמרי. וזאת רק ההתחלה.

כי לא משנה איך תסיים בית"ר את העונה הזאת - עבור אוהדי הקבוצה העובדה כי המועדון נבנה מחדש כפי שהיו רוצים לראות אותו, זהו כבר הישג גדול. אוהדי בית"ר רוצים מועדון, לא רק קבוצת כדורגל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן בית"ר ירושלים גיא לוזון עם האוהדים. קובי אליהו
הרבה הסברים לגיטימיים למצב של בית"ר, השאלה אם זה יעזור לו. גיא לוזון/קובי אליהו

הצד המקצועי

לגיא לוזון יש הרבה הסברים לגיטימיים לסיטואציה הנוכחית של בית"ר ופתיחת עונה עם שני ההפסדים. יתרה מכך, כמעט כל מה שהוא אומר נכון. על הקיץ הטראומתי שעברה הקבוצה, הבניה הקשה ברגע האחרון, העובדה כי חלק מהשחקנים לא עשו מחנה אימונים ולא היו בכושר. אילו לא תירוצים, אלא עובדות.

אבל, אנחנו מתעסקים בכדורגל, וגם אם גיא לוזון צודק - ללא תוצאות טובות במשחקים הקרובים לא יהיה מי שיצדיק אותו. קחו למשל את המשחק האחרון: לוזון ניסה לעלות עם הרכב הרפתקני נגד חדרה והקבוצה קרסה. אחריה הוא החליט לוותר, וגם אמר זאת לשחקנים: "רק מי שירוץ ויילחם ישחק כאן". הערב (21.00, שידור ישיר בערוץ הספורט) מול הפועל חיפה הוא צפוי לחזור לשלישיית קישור אגרסיבית שתכלול גם את דן איינבינדר וישחק על הנקודות. קודם הנקודות. הוא יודע שניר קלינגר יארוב לו מאחור ויחכה שבית"ר תהיה חשופה, ומתכונן לכך בהתאם.

בימים האחרונים לוזון בחר שלא לתרגל הרכב להפועל חיפה. הוא הרגיש כי ישנם יותר מדי שחקנים שמרגישים בטוחים ורצה לייצר מתח לקראת המשחק. המאמן מתלבט לגבי הבלמים, לגבי הקשרים וייתכן שאף יפתיע הערב עם שינוי לא צפוי. מצד אחד לוזון מנסה לייצר מתח בריא מבחינתו, מצד שני התחושה היא של חוסר ביטחון אצל המאמן והשחקנים. המאמן מרגיש שאין לו עדיין קבוצה, השחקנים חשים שהעסק לא מחובר וזה לא נותן שקט לאף אחד. איך סיכם אחד השחקנים אתמול: "קונה תיקו שיעצור את המפולת. עד סכנין נתחבר עוד קצת ונבוא מוכנים יותר".

שחקן בית"ר ירושלים דן איינבינדר עם משה חוגג. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
הרקע שלו כאוהד באר שבע לשעבר עזר לו להנחית את איינבינדר? משה חוגג/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

יחסי אלונה-חוגג

העובדה שחוגג הגיע עם הרקע של אוהד הפועל באר שבע, ספונסר לשעבר ואף אמר בראיון הראשון שלו כי הבעלים של האלופה היא המודל שלו, הייתה הרמה להנחתה עבור כולם לקראת העיסקאות שנעשו בין הצדדים בחלון הנוכחי. שיתוף הפעולה נגמר בשחקן אחד שעבר לבאר שבע ושלושה שעברו לבית"ר, כאשר אתמול (ראשון) עוד נעשו ניסיונות של בית"ר לצרף את חן עזרא אך באר שבע סירבה.

מה קרה בשורה התחתונה? באר שבע, שרצתה לקבל את אריק סאבו עוד בתקופת טביב, צירפה אותו. בית"ר, שרצתה בתחילה את שטקוס או זובאס, הסתפקה בדודו גורש. אחרי שסגרה עם המגן השמאלי סאול, לה קורוניה הערימה קשיים ובית"ר הסתפקה בשמואל שיימן. ודן איינבנידר? הוא בכלל לא היה צריך לעזוב את בית"ר, אבל ברגע שאפשר היה להחזיר אותו זה היה מתבקש. בסך הכל קבוצה אחת נתקעה עם סגל שלא מתאים למסגרת אחת, וקבוצה שניה היתה ללא סגל ברגע שהבעלים הגיע. השידוך התאים לשני הצדדים, פשוט מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully