וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הארכה ודרמת ענק: נבחרת ישראל הפסידה 112:98 בחוץ לנבחרת גרמניה

איזה פספוס: הנבחרת הובילה ב-23 הפרש, אך ביצעה רצף טעויות ואפשרה סל 0.4 שניות לסיום ששלח את המשחק להארכה, בה גרמניה ניצחה. אבד מעשית הסיכוי להגיע לאליפות העולם. 23 נקודות לג'ייק כהן. גרמניה עלתה רשמית למונדובאסקט

דניס שרודר שחקן נבחרת גרמניה מול יובל זוסמן שחקן נבחרת ישראל. GettyImages
יובל זוסמן מנסה לעצור את דניס שרודר/GettyImages

נבחרת ישראל הפסידה הערב (ראשון) בחוץ 112:98 לנבחרת גרמניה לאחר הארכה ואיבדה את הסיכויים המעשיים להעפיל למונדובאסקט. החבורה של עודד קטש כבר הובילה ב-23 נקודות הפרש במהלך הרבע השלישי, אך נבחרת גרמניה חזרה ברבע האחרון ופתחה פער מבטיח משלה. ישראל הגיבה בקאמבק ענק ונקודה של תומר גינת מהקו 0.4 שניות לסיום קבעה 90:02 ישראלי. בשלב הזה גינת החטיא זריקת עונשין, השופטים העבירו את הכדור לגרמנים והמנשאפט קיבלו את הזכות לחוץ בחלק המגרש של ישראל. זה נגמר באסיסט של שרודר למקסימילאן קלאבר שגרר את המשחק להארכה בה גרמניה שלטה ללא עוררין. בתוספת הזמן נבחרת ישראל נעלמה מהמגרש והגרמנים דהרו לניצחון קליל בהנהגת שרודר (ערב של 30 נקודות) והבטיחו רשמית את העלייה לאליפות העולם. ישראל, מנגד, תיאלץ להסתפק בניצוצות של ג'ייק כהן (23 נקודות), תמיר בלאט (16 נקודות ו-10 אסיסטים) ואחרים. אולי ביום מן הימים הבסיס הזה ישמש לניצחונות גדולים של הנבחרת. בינתיים זה מספיק להפסדים כואבים כמו שני האחרונים - לגאורגיה וגרמניה.

קלעו לנבחרת גרמניה: דניס שרודר 30 נקודות (10 מ-24 מהשדה), 13 אסיסטים ו-7 איבודים, רובין בנצינג 24 (7 מ-11 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, מקסי קלבר 13 ו-8 ריבאונדים, איסמט אקפינר 13, דנילו בארתל 11 ו-6 ריבאונדים, אנדראס אובסט 8, מאיק צירבס 6, נילס גיפי 5, יוהאנס תימאן 2. יוהאנס פויגטמן (11:08 דקות), קארסטן טאדה (06:52) ובסטיאן דורת (01:49) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לנבחרת ישראל: ג'ייק כהן 23 נקודות ו-8 ריבאונדים, תמיר בלאט 16 ו-10 אסיסטים, נמרוד לוי 14 ו-8 ריבאונדים, איתי שגב 14, יובל זוסמן 13 (5 מ-17 מהשדה), 7 ריבאונדים, 8 אסיסטים ו-6 חטיפות, עידן זלמנסון 9, תומר גינת 5, בר טימור 4. אדם אריאל (14:02 דקות), אלכס צ'וברביץ' (02:22) וגולן גוט (00:07) שותפו, אך לא קלעו.



עוד בנושא
בר טימור: "נבחרת גרמניה מצוינת, זה ממש לא רק דניס שרודר"
מאבק הרואי, גישה לוזרית: סיכום ההפסד של ישראל לגאורגיה
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

עודד קטש, מאמן נבחרת ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
0.4 שניות מניצחון. קטש/אתר רשמי, אתר פיב"א

רבע 1

ישראל פתחה עם אדם אריאל, תמיר בלאט, ג'ייק כהן, איתי שגב ויובל זוסמן. החבורה של עודד קטש עלתה ל-0:6 מהיר בזכות מהלך של ארבע נקודות בביצוע תמיר בלאט ועוד סל של בר טימור. המארחת נכנסה לעניינים ושלשה של רובין דנצינג קבעה 14:14. לאחר סדרה של החטאות דניס שרודר סידר יתרון ראשון לגרמנים - 14:16. עד לסיום הרבע ישראל החזירה לעצמה את היתרון ושתיים של נמרוד לוי קבעו 18:21 לכחולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הנריק רודל מאמן נבחרת גרמניה מחבק את דניס שרודר. GettyImages
דניס שרודר מחבק את המאמן הנריק רודל/GettyImages

רבע 2

את הרבע השני דניס שרודר החל על הספסל וישראל ניצלה זאת לחגיגה: שלשה של נמרוד לוי קבעה 21:27 לאורחים וגרמניה הזעיקה פסק זמן. אחרי החזרה לפרקט היכולת הטובה של ישראל נמשכה וסל של בר טימור סגר ריצה של 0:17 בדרך ליתרון ישראלי 21:38. החגיגה נמשכה כששתיים של בלאט מהקו העמידו את היתרון על 32:52. סל של תומר גינת סגר את אחת המחציות הטובות של ישראל בשנים האחרונות ושלח את הקבוצות לחדר ההלבשה כשהאורחת ביתרון 35:54. ג'ייק כהן (14 נק') ואיתי שגב (10) הובילו את קלעי ישראל שצלפה 6 מ-12 לשלוש.

מקסי קלבר שחקן נבחרת גרמניה. אתר פיב"א, אתר רשמי
קלבר מסדר הארכה לגרמניה/אתר רשמי, אתר פיב"א

רבע 3

בתחילת החלק השני של המשחק היתרון הישראלי כבר טיפס ל-23 (35:58). הגרמנים בראשות שרדר ומאיק צירבס העלו אינטנסיביות, אבל ישראל החזיקה מעמד ושמרה על הפער. אבל המומנטום בכל זאת עבר לגרמניה וחדירה קלילה של בנצינג הורידה את ההפרש ל-50:63 בלבד. קטש הזעיק פסק זמן. עם החזרה לפרקט וכמה החטאות, שלשה של בלאט החזירה את החיוך לישראל. אבל בשלב הזה ישראל נרדמה וקיבלה החלטות לא טובות, הגרמנים העלו הילוך וירדו להפסקה שלפני הרבע האחרון בפיגור 62:70 בלבד.

תמיר בלאט, שחקן נבחרת ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
תמיר בלאט עם הכדור/אתר רשמי, אתר פיב"א

רבע 4

גרמניה החלה את הרבע האחרון בהתלהבות, ישראל מצידה פספסה אפשרות לסלים קלים ושלשה של שרודר הורידה את ההפרש של האורחים ל-72:76 בלבד. פסק זמן של קטש לא עזר, הגרמנים המשיכו לרוץ ומהלך שלוש של ברטל העלה את המנשאפט ל-76:77. איתי שגב החזיר את היתרון לישראל אבל הגרמנים החזירו מיד בשלשה משלהם. סל שלוש נוסף של בנצינג העלה את גרמניה ל-79:83 ונראה שלישראל נגמר האוויר. אבל דווקא בשלב זה החלה הדרמה האמתית: חמש נקודות רצופות של תמיר בלאט ונמרוד לוי החזירו את ישראל עד לפיגור של נקודה כשנותרו דקה ו-40 שניות לסיום (87:88). דניס שרודר נכנס לפעולה והעלה את הגרמנים ליתרון של שלוש נקודות. אבל ישראל הגיבה בשני סלים רצופים ועלתה ל-90:91 כשעל השעון 40 שניות. שרודר נשלח לקו, לא עמד בלחץ והחטיא שתי זריקות. ישראל לא הצליחה לקלוע, אבל הגרמנים לא הצליחו לקחת ריבאונד והכדור שב לידיים ישראליות עם 2.4 שניות לסיום ויתרון נקודה. תומר גינת נשלח לקו, קלע אחת, החטיא את השנייה והשופטים העבירו את הכדור לגרמניה שקיבלה את הזכות להוציא את הכדור בחלק המגרש של ישראל. דניס שרדר סידר האלי הופ למקסימיליאן קלאבר שקבע 92:92 והארכה.

איתי שגב, שחקן נבחרת ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
איתי שגב מחפש את הדרך/אתר רשמי, אתר פיב"א

הארכה

להארכה התייצבה נבחרת אחת וזו גרמניה שקלעה שמונה נקודות רצופות בתחילת תוספת הזמן. דניס שרודר המשיך לקלוע ולחלק אסיסטים וביציעים החלו חגיגות הניצחון של הגרמנים. בסיכומו של דבר גרמניה חגגה ניצחון 98:112 ואת העלייה הרשמית לאליפות העולם. ישראל הנאיבית עם הפסד כואב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully