וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני אוסליבן על סרינה: "אולי רק נשים צריכות לשפוט נשים"

שחקן הסנוקר האגדי הגיב לפרשת הטניסאית: "אולי רק נשים מבינות מה נשים מרגישות". סטפן קרי הגן על בת ארצו: "קידמה דיון". וויליאמס והשופט קרלוס ראמוס יופרדו באליפות אוסטרליה

סרינה וויליאמס אחרי גמר אליפות ארה"ב 2018/עריכת וידאו: ניר חן

פרשת סרינה וויליאמס וקרלוס ראמוס ממשיכה להתגלגל והיום (שבת) מדווחים ב"גרדיאן" הבריטי כי השניים יופרדו במהלך הגרנד סלאם הבא, אליפות אוסטרליה הפתוחה בינואר. ההחלטה תתקבל, כך לפי "גרדיאן" בשל סיבות של היגיון בריא ולא מכיוון שוויליאמס דרשה זאת. כזכור, במהלך המשחק מול אוסקה בגמר אליפות ארצות הברית אמרה וויליאמס לשופט הפורטוגלי: "אתה לא תשפוט יותר באף משחק שלי".

ראמוס מועסק על ידי ה-ITF (איגוד הטניס העולמי) ולא על ידי ה-WTA (איגוד טניס הנשים) ולכן הוא לא שופט בסבב הנשים וההזדמנות הבאה ששניהם ייפגשו היא רק במלבורן בינואר. איגוד הטניס האוסטרלי, שמנהל את אליפות אוסטרליה עדיין לא התייחס לסוגייה ובמחנה של סרינה לא הגיבו לשאלה האם היא תגיש בקשה בנושא. שופט העבר ריצ'רד אינגס, אמר שהשופטים יהיו לרוב אלה שיגישו בקשה במקרה שנוצרת חוסר נעימות: "נגיד שלשופט היה משחק קשה עם שחקן", הוא אמר ל"אובזרבר" הבריטי, "השחקן כועס, מאשים את השופט, אומר לו 'לא תשפוט יותר באף משחק', אז ברור שיהיו בעיות אם השופט ישפוט במשחק של אותו שחקן שבוע לאחר מכן. עדיף שהשופט לא ישפוט את אותו שחקן. כשהשופט מגיע לטורניר הוא מעדכן את המפקח אם יש שחקנים שהוא מעדיף לא לשפוט. יכול להיות שאין אף אחד כזה, יכול להיות שחקן כזה או אחר".

עוד בנושא:

ברבורה סטריצובה: "סרינה נלחמת למען הנשים? החרא הכי גדול"
דיווח: שופטי הטניס שוקלים להחרים את משחקיה של סרינה
התחלתם לעקוב כבר אחרי עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט

סרינה וויליאמס עם השופט קרלוס ראמוס. רויטרס
סרינה וויליאמס במהלך התקרית עם קרלוס ראמוס/רויטרס

מי שהתייחס לפרשה היה לא אחר מאשר שחקן הסנוקר האגדי רוני אוסליבן, שאמר: "שופטות הן טובות מאוד, אבל אולי כדאי ששופטות נשים ישפטו משחקי נשים כי הן מבינות איך הנשים חושבות. אולי רק גברים ישפטו משחקי גברים כי הם מבינים איך גברים חושבים. זה בדיוק מה שחשבתי כשסרינה וויליאמס שיחקה. גברים ונשים שונים, הם חושבים אחרת וגברים לא באמת מבינים נשים. אם אישה הייתה שופטת אישה אחרת, היא הייתה יכולה להגיד 'אני מבינה איך היא חושבת ומה היא מרגישה'".

גם כוכב גולדן סטייט סטף קרי התייחס לפרשה ואמר: "על המגרש כולנו מגיבים לדברים שקורים. אני זרקתי מגני שיניים, היו לי התפרצויות שאני אולי מתחרט עליהם, אבל הדרך בה סרינה התמודדה עם כל העניין הזה אחרי המשחק ואיך שהיא עוררה את כל הסנטימנט לגבי שוויון מגדרי בספורט יצרה שיח שכולנו יכולים למצוא את עצמנו בו. בין אם אתה מסכים איתה או לא, היו נושאים שסרינה רצתה להתמודד איתם והם ימשיכו להיות משמעותיים כי היא נקטה עמדה. אני מעודד נשים לעמוד על שלהן בנושאים שבהן הן חושבות שהן צריכות להביע את דעתן ולעמוד על שלהן. אנחנו צריכים להבין את זה".

שופט הטניס בן ה-67 בוב כריסטיאנסון שלח אזהרה אל עבר סרינה כשאמר: "זו ההתפרצות הכי גרועה שראיתי במהלך 40 שנה שאני שופט. אנחנו מחכים להתנצלות מסרינה לשופט או כלפי כל השופטים. אם לא נקבל את זה, יש פוטנציאל וסיכוי שנחרים את המשחק הבא שלה. מעולם לא נאלצנו לנקוט בצעד כזה, אבל השופטים מפחדים. כולם חוששים שמה שקרה לקרלוס יקרה להם. אתה עושה את העבודה שלך ואתה מודאג לגביה. לנו כשופטים אין דובר או מישהו שייצג אותנו. אנחנו לא אמורים לדבר עם התקשורת בלי אישור, אז אין לנו שום דרך להביע את העמדה שלנו. אנחנו מושתקים. אתה מגיע לנקודה בחיים בה אתה חייב לנקוט עמדה. לא היה שום סקסיזם במקרה הזה, היא התפוצצה כך גם בעבר, בדרך כלל כשהיא מפסידה. קרלוס הוא אחד השופטים הטובים בעולם. הוא מנוסה ואיכותי מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully