וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן אשרם: "כשלינוי לא מצליחה במשהו, היא הופכת ללביאה"

15.9.2018 / 6:35

אביה של המתעמלת, שזכתה במדליית הכסף בתחרות הקרב רב באליפות העולם בהתעמלות אומנותית: "לינוי נתנה את המתנה הכי טובה לכל עם ישראל. אני לא בטוח שהיא מעכלת את מה שהיא עשתה"

צילום ועריכה: קובי אליהו

"אנחנו בשבוע של ראש השנה. שבוע של שנה חדשה. שבוע מקודש לעם שלנו לפני יום כיפור ואני אומר שזה הזמן הכי טוב לעם ישראל. לינוי נתנה את המתנה הכי טובה לכל עם ישראל. המדליה הזו היא בדיוק בזמן", כך בהתרגשות גדולה דיבר אמש (שישי) מסופיה אורן אשרם, אבא של לינוי. דקות אחרי שבתו קיבלה את מדלית הכסף בתחרות הקרב רב באליפות העולם בהתעמלות אומנותית וקיבעה את עצמה כמתעמלת האמנותית מספר 2 בעולם אחרי הרוסיה דינה אברינה, יכול היה האב הגאה לפתוח קצת ולספר על השבוע הלחוץ כל כך שהם עברו בבירת בולגריה עם הבת הכל כך מוצלחת שלו.

"הגענו כבר בשבת שעברה ובכלל לא היינו בקשר עם לינוי. הייתה הפרדה מוחלטת", סיפר אשרם. "לינוי היתה עם המאמנות שלה ואנחנו המשפחה העברנו את הזמן בלחץ מאוד גדול. זה התחיל בתרגילים הבודדים בכל יום וידענו שהמטרה היא כמובן יום שישי ותחרות הקרב רב".

עוד בנושא:

עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
לינוי אשרם והמאמנות חגגו: "מתרגשות ולא מעכלות. עכשיו הפנים לטוקיו"
קרב רב: מדליית כסף והופעה מצוינת ללינוי אשרם באליפות העולם

לינוי אשרם מתעמלת ישראלית, תרגיל האלות, מאי 2017. AP
"המאמנות עשו עבודת קודש". לינוי אשרם/AP

לא חששתם אחרי התרגילים הלא טובים בכדור ובאלות באמצע השבוע שיהיה לה קשה להגיע לגמר הקרב רב?

"תמיד יש חששות אבל אנחנו מכירים את לינוי. כשהיא לא מצליחה במשהו, דווקא אז היא הופכת ללביאה. ידענו שבגלל שזה התפקשש לה בכדור ובאלות, היא תתנפל על הקרב רב ולא תוותר. זו הבת שלנו".

יצא לכם לדבר איתה ולחזק אחרי התרגילים הפחות טובים לאורך השבוע?

"לא. בכוונה לא דיברנו איתה. המאמנות עשו עבודת קודש. הן הרגיעו אותה וטיפלו בה במסירות. אני אפילו לא ראיתי אותה כל השבוע הזה בסופיה. אני מדבר איתך ועדיין לא הספקתי לגשת אליה אחרי המדליה. אחבק אותה כל כך חזק שהיא לא תוכל לנשום. לינוי עובדת מאוד קשה יום יום ויש לה מאמנות נהדרות. האיגוד גם מאוד תומך ומפרגן. לספונסרים שלה יש גם חלק וכמובן עם ישראל. כולם מפרגנים לה".

איך מרגיש אבא לילדה שמייצבת את עצמה כאחת משתי המתעמלות האמנותיות הטובות בעולם?

"מה אני מרגיש? אני בקושי נושם. זו גאווה ענקית כמובן. היינו פה באטרף חבל על הזמן בתחרות. היינו בלי אוויר כל היום. ההתרגשות היתה בשיאה. כל התחרות כססנו ציפורניים. שמחנו לראות הרבה ישראלים ביציעים. באו עם דגלים וזמבורות והתחושה היא בשמיים. אנשים שבאו לנופש בסופיה הגיעו לאולם. באו מבאר שבע, מירושלים. איזה כיף לראות שכולם באו לראות את הילדה".

עוד באותו נושא

לינוי אשרם והמאמנות חגגו: "מתרגשות ולא מעכלות. עכשיו הפנים לטוקיו"

לכתבה המלאה
לינוי אשרם. ראובן קסטרו
"הולכת בדרך שלה". לינוי אשרם/ראובן קסטרו

ברגע הזה בטח עוברים מול העיניים אלפי הימים שבהם נסעתם איתה לאימונים ודאגתם שלא יחסר לה דבר.

"ההסעות והדאגה ללינוי השתלמו בסופו של דבר. כל המשפחה עזרה. כל המשפחה נרתמה כל השנים לעזור לנו ולעזור ללינוי עם ההסעות וההגעה לאימונים. הסבא והסבתא, הדודים, המשפחה כולה היתה איתנו כל השנים מגיל צעיר ובסוף זה השתלם והנה התוצאות מדברות בעד עצמן. כולם נתנו את מה שהם יכולים בשביל לינוי והיא החזירה לכולנו. כשאתה דוחף ועוזר לילד שלך, יש בסוף תוצאות".

הבנות האחרות גם איתכם ולינוי בטח עוד לא מעכלת.

"אני לא בטוח שהיא מעכלת את מה שהיא עשתה. יש לנו שלוש בנות ובן. חן בת 24, עידן בן 22, לינוי בת 19 והילה הקטנה בת 6 והיא בעזרת השם תמשיך את הדרך של לינוי. היא כבר הולכת בדרך שלה".

לינוי תנחת בארץ אבל עם כל הכבוד יש צבא ביום ראשון בבוקר ואתה הרי בא מהתחום, אז אין הנחות.

"בגדול יש צבא ביום ראשון. זה נכון. אני לא יודע אם היא תגיע עם כל הראיונות והתקשורת שמחכים לה, אבל בגדול לינוי היא חיילת ועם כל זה שהיא זכתה במדלית הכסף והיא סגנית אלופת עולם, יש לה את צה"ל שמחכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully