וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאורגיה נקמה: "ישראל התנהגה בחוסר ספורטיביות". טי ג'יי קליין יזומן?

14.9.2018 / 7:36

הגאורגים הודו שרצו לסגור חשבון עם ישראל אחרי ההתפתחויות ביורובאסקט: "מה שקרה היה מביש". פורוורד חולון עשוי להיכנס למשבצת המתאזרח, בנבחרת אופטימיים: "הצעירים ייקחו אותנו למקומות טובים"

ברני ארדוב

1. העתיד ורוד, למרות ההפסד

חלום העלייה של נבחרת ישראל לאליפות העולם הפך להרבה פחות ריאלי אחרי ההפסד אמש (חמישי) לגאורגיה ביד אליהו 85:80. שחקניו של עודד קטש חזרו מפיגור 12 במחצית בזכות רבע שלישי יוצא מן הכלל, אותו ניצחו 16:31, ועלו ליתרון 5 ברבע האחרון, אלא שדקות מצוינות של טוקו שנגליה האימתני והקלע דודה סנאדזה נתנו את הניצחון בסופו של דבר לנבחרת האורחת.

למרות ההפסד, בנבחרת יצאו מעודדים מהיכולת של השחקנים ומהעתיד של הכדורסל הישראלי. שלושה שחקנים בתחילת דרכם בנבחרת - תמיר בלאט, יובל זוסמן ואיתי שגב - היו מהמצטיינים בכחול-לבן. בלאט קלע 12 נקודות ומסר 10 אסיסטים. זוסמן קלע 14 נקודות, הוריד 5 ריבאונדים ומסר 5 אסיסטים ושגב קלע 13 נקודות בהופעה רשמית ראשונה בנבחרת. אליהם אפשר להוסיף משחק טוב של אדם אריאל בהופעה ראשונה עם 9 נקודות ו-5 ריבאונדים ותומר גינת עם 8 נקודות ו-4 ריבאונדים, ואפשר להבין את האופטימיות. מלבד הצעירים, ג'ייק כהן ואלכס צ'וברביץ' הציגו יכולת טובה.

"אולי לאליפות העולם הזאת כבר לא נעלה, אבל יש לנו עוד חמישה משחקים להריץ את הנבחרת הזאת, או חלקים גדולים ממנה לקראת מוקדמות יורובאסקט 2021, לשם אנחנו כבר רוצים לעלות ולהיות טובים בה", אמרו בנבחרת אמש, "בעוד שלוש שנים השחקנים האלה יהיו בני 23-27, וכבר בשלים לקחת אותנו למקומות טובים". בנבחרת הזכירו אמש, כי למרות ביקורת על כך שלא היו שם הפעם, בחלונות הבאים צפויים דני אבדיה, שון דאוסון ואיגור קולשוב להיות חלק מהנבחרת.

מבחינת תמונת הסיכויים מצבה של ישראל רע מאוד, למרות שסרביה הפסידה ליוון. גם אם ישראל תדהים את סרביה פעמיים, היא תצטרך לנצח לפחות פעם אחת את גרמניה או גאורגיה, או לקוות לנפילה של הסרבים נגד אסטוניה החלשה.

עוד בנושא

מוקדמות מונדובאסקט: נבחרת ישראל הפסידה 85:80 לגאורגיה
מוקדמות מונדובאסקט: יוון נותרה מושלמת עם 63:70 מול סרביה
קטש אחרי ההפסד: "יש לנו נבחרת צעירה, יש מקום לאופטימיות"

יובל זוסמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
לפחות העתיד נראה מבטיח. זוסמן/ברני ארדוב

2. איתי שגב הראה: אחרי הייבוש במכבי תל אביב, יש למה לצפות

"לדעתי הפיזיות של הגאורגים שיחקה תפקיד בסיום המשחק, הם קלעו עונשין ואני לא לצערי", אמר בסיום המשחק באכזבה איתי שגב, שהחטיא שתי זריקות עונשין קריטיות שיהיו יכולות להשוות את התוצאה 24 שניות לסיום. "אנחנו לומדים מזה, אנחנו נבחרת צעירה, יש לנו עוד הרבה קמפיינים לשחק ביחד, אנחנו נהיה טובים".

שגב היה האיש שעצר, ביחד עם עזרה קבוצתית, את שנגליה במשך דקות ארוכות. הסנטר התייבש במשך שנתיים על הספסל של מכבי תל אביב, עבר הקיץ לראשון לציון והראה שיש הרבה מה לצפות ממנו בעונה הקרובה: "אני הרבה שנים משחק בנבחרת ישראל, אבל פעם ראשונה בנבחרת הבוגרת. חוויה לשחק מול הקהל הזה, צריך להגיד תודה למי שתרם מזמנו והגיע. כשחקני כדורסל תמיד יש לנו מה להוכיח, בכל פעם שאנחנו עולים על המגרש, ואם לא אז יש בעיה. יש לנו שחקנים מעולים שעובדים בכל יום, ראינו את זה היום. שיחקנו מול נבחרת טובה עם שחקנים טובים, חבל שלא ניצחנו".

בראשון הוא יפגוש את דניס שרודר, יוהאנס פויגטמן ושלל הכוכבים של נבחרת גרמניה בלייפציג, ולפחות נכון לאתמול הוא לא נראה נרגש במיוחד: "זה המקצוע, צריך ללמוד ממה שהיה היום ולבוא מוכן למשחק ביום ראשון. גרמניה נבחרת טובה, עוד לא ראינו אותם, אבל נבוא באותן האנרגיות, באותה רמת חדות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תמיר בלאט איתי שגב נבחרת ישראל. ברני ארדוב
בדרך לעונה טובה בראשון לציון? איתי שגב, משמאל/ברני ארדוב

3. מקל בספק גם לגרמניה, רפי מנקו נשאר בישראל

בשעה זו נבחרת ישראל כבר נמצאת על הטיסה לברלין לקראת המשחק נגד גרמניה, ומשם יימשך המסע בנסיעה של שעתיים באוטובוס ללייפציג, שם ייערך המשחק. נבחרת גרמניה, שמונהגת על ידי דניס שרודר הפנטסטי, טרם הפסידה משחק במוקדמות אליפות העולם, ולמעשה יכולה לעלות לאליפות כבר ביום ראשון אם תנצח את ישראל, וסרביה תגבור על אסטוניה.

בצוות המקצועי החליטו לצאת עם אותו סגל ששיחק נגד גאורגיה מלבד עידן זלמנסון שצטרף ועשוי להירשם למשחק. רפי מנקו, שסובל מפציעה ברגלו, נשאר בארץ. השאלה הגדולה היא סביב כשירותו של גל מקל. קפטן הנבחרת לא שיחק אמש בגלל גב תפוס, ואמש הוא התקשה להעריך האם יוכל לשחק כשהוא עדיין חש בכאבים שלא מאפשרים לו לעלות לפרקט. בר טימור, ששיחק פצוע, צפוי לקבל מנוחה על מנת לעזור לקרסולו הפצוע להחלים.

גל מקל שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים. ברני ארדוב
עדיין כואב. גל מקל על הספסל/ברני ארדוב

4. גאורגיה חגגה בהפגנתיות כנקמה על המשחק "המביש" ביורובאסקט

מי שראה אמש את גאורגיה חוגגת על הפרקט בסיום המשחק והתקשה להבין מדוע נבחרת שאיבדה סיכוי ריאלי להעפיל לאליפות העולם חוגגת ניצחון חסר משמעות ככל הנראה, קיבל תשובה בסיום המשחק מהצוות הגאורגי. עוד ביום לפני המשחק הודה שחקן העבר הגאורגי ולדימיר בויסה, כי לגאורגים חשבון פתוח עם ישראל בשל התבוסה הישראלית במשחק האחרון ביורובאסקט לאוקראינה, שבעקבותיה לא העפילו הגאורגים לשמינית הגמר.

גם המאמן איליאס זורוס הודה כי מבחינתו החשבון היה פתוח: "כולם ראו מה קרה במשחק של ישראל מול אוקראינה, איך שהמשחק התפתח, זה היה מביש". אחד משחקני נבחרת גאורגיה סיפר לוואלה! ספורט אמש: "אנחנו זוכרים את התחושה שלנו ביציעים של האולם הזה. ישראל התנהגה באופן לא ספורטיבי, וזה משהו שלא מצפים ממדינה כזאת. את החשבון נסגור סופית בטביליסי".

טוקו שנגליה נבחרת גאורגיה יובל זוסמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
עכשיו אנחנו פיטים? שנגליה אמש/ברני ארדוב

5. טי ג'יי קליין יקבל זימון?

חלון המשחקים יסתיים ביום שני, ואילו בנבחרת ישראל יעסקו בתקופה שלאחר מכן בשאלה לא פשוטה - מי יהיה המתאזרח שיעמוד לרשות הנבחרת בשנים הבאות. בהנחה שלא תגיע פשרה מפתיעה בין ראשי היורוליג לראשי פיב"א, ג'ון דיברתולומיאו, שהיה חלק מהסגל הנוכחי אך נפצע, ואלכס טיוס, לא יהיו בתוכניות, והאופציות האפשריות הן שניים - ריצ'רד האוול וג'ו אלכסנדר.

מבחינה חוקית אין מניעה כי האוול ישוב בסוף נובמבר לשחק במדים הכחולים לבנים, אך באיגוד הכדורסל יעסקו בפן המוסרי של המהלך לפני שיחליטו אם לזמנו. אלכסנדר משחק בימים אלה במדי בשיקטאש הטורקית והקשר עמו רופף למדי, כך שלא בטוח שיסכים להצטרף לנבחרת אם יוזמן. אגב, בנבחרת יש מי שעוקב אחרי ההתפתחות של טי ג'יי קליין בהפועל חולון, וטוען כי ייתכן מאוד שהוא יהיה האיש שיגיע אם יוחלט לא לזמן את האוול ואלכסנדר.

טי ג'יי קליין הפועל חולון. ברני ארדוב
המתאזרח הבא של הנבחרת? טי ג'יי קליין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully