וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדובאסקט: נבחרת ישראל הפסידה 85:80 לגאורגיה

הנבחרת החבולה של קטש חזרה מהקבר עם 16:31 משוגע ברבע השלישי, אבל שנגליה האיום כיכב במאני טיים, בלאט איבד כדור קריטי והותיר את הישראלים עם סיכוי אפסי להעפיל. זוסמן וג'ייק כהן הצטיינו עם 14 נקודות

טוקו שנגליה נבחרת גאורגיה ג'ייק כהן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
ניצח כמעט לבד את ישראל. שנגליה מול ג'ייק כהן/ברני ארדוב

נבחרת ישראל הפסידה הערב (חמישי) לגאורגיה 85:80 במשחק דרמטי מאוד שנערך ביד אליהו במסגרת מוקדמות המונדובאסקט ובסופו של ערב מתסכל הבחורים של קטש נחלו אכזבה ואיבדו סיכוי ריאלי להעפיל. מה לא היה לנו הערב בהיכל? קטש התבשר עוד לפני המשחק שהוא לא יוכל להשתמש בשחקני מפתח כמו דיברתולומאו ופניני הפצועים. מקל וטימור היו בסגל אך בקושי שיחקו וגאורגיה ניצלה את זה כדי לפתוח יתרון דו ספרתי נוח במחצית. גמור? חרף כל הבעיות והפציעות הנבחרת הישראלית הציגה רבע שלישי פשוט אדיר של 16:31 בזכות תרומה נהדרת של ג'ייק כהן, איתי שגב, תמיר בלאט ויובל זוסמן ופתאום חלום המונדובאסקט לא היה נראה כל כך רחוק. אולם, לגאורגיה יש את טוקו שנגליה כוכב העל שנח ברבע השני והשלישי, אבל להט ברבע הרביעי. תמיר בלאט היה יכול לכפות שוויון עם שלשה פחות מדקה לסיום, אבל איבד כדור קריטי ושנגליה סגר עניין והעניק לגאורגים עוד ניצחון על אדמת ישראל אחרי היורובאסקט בשנה שעברה.

למרות ההפסד, קטש בהחלט יכול להיות מרוצה מהשחקנים הצעירים שלו כמו יובל זוסמן שתרם 14 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, איתי שגב שהוסיף 13 אבל החטיא שתי זריקות עונשין קריטיות ותמיר בלאט שרשם אומנם איבוד קריטי אבל היה מצוין עם 12 נקודות ו-10 אסיסטים. מנגד, למעט שנגליה שתפר 22 נקודות ו-9 ריבאונדים, דודו סנאדזה להט עם 5 שלשות ו-17 נקודות, מאט ג'נינג הוסיף 15 נקודות (חמש שלשות) והווינר הגדול היה גוגה ביטדזה שקלע 13, כולל את הנקודות הכי חשובות במאני טיים.

קלעו לנבחרת ישראל: ג'ייק כהן 14 נקודות, יובל זוסמן 14, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, איתי שגב 13 ו-4 ריבאונדים, תמיר בלאט 12, 10 אסיסטים ו-5 איבודים, אדם אריאל 9 ו-5 ריבאונדים, תומר גינת 8, אלכס צ'וברביץ' 6, בר טימור 4. נמרוד לוי (09:28 דקות) ויפתח זיו (2:24) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לנבחרת גאורגיה: טורניקה שנגליה 22 נקודות (7 מ-21 מהשדה), 9 ריבאונדים ו-5 איבודים, דודה סנאזדה 17 (5 מ-7 לשלוש), מאט ג'אנינג 15 (5 מ-10 לשלוש), גוגה ביטאדזה 13 ו-9 ריבאונדים, גיורגי שרמדיני 9, מיכאיל ברישווילי 6, מראב בוקושווילי 3. לבאן פצאציה (13:25 דקות) שותף ומסר 6 אסיסטים.

טוקו שנגליה נבחרת גאורגיה יובל זוסמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
יובל זוסמן מנסה לעצור את שנגליה האיום/ברני ארדוב

רבע 1

הגאורגים פתחו טוב יותר עם מטווח של שלוש שלשות משלושה ניסיונות שהעלו אותם ל-6:11 מהיר בתוך ארבע דקות, אבל ג'ייק כהן ויובל זוסמן צלפו מנגד וצימקו ל-16:13. הקאמבק הושלם בזכות אדם אריאל שתפר שתי שלשות רצופות והעניק לישראל יתרון ראשון: 18:19 כשאנחנו שתי דקות לסיום הרבע. אבל גאורגיה לא נבהלה, או נכון יותר טוקו שנגליה הכוכב הגדול של הגאורגים שתפר שלשה, העלה את מאזנו ל-13 נקודות וקבע: 23:26 לאורחים בסיום הרבע.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תמיר בלאט נבחרת ישראל. ברני ארדוב
משחק מצוין אבל איבוד קריטי. תמיר בלאט/ברני ארדוב

רבע 2

הרבע השני לא בישר טובות לשחקנים של קטש שהמשיכו להציג הגנה נרפית מאוד, לא יצאו לזריקות של גאורגיה מבחוץ ואלו הענישו בריבית עם שלשה עשירית של סנאדזה שקבע יתרון שיא: 33:42 לגאורגיה. השטף של הגאורגים נעצר וישראל ניצלה זאת כדי ללכת פנימה לגינת שקלע מהקו. אבל הגאורגים לא נתנו למארחים לכפות משחק צמוד ושרמנדיני הגיב עם קליעות עונשין ועוד סל קל וקבע יתרון דו ספרתי: 36:46 לאורחים. ישראל קיוותה לחזור למשחק אבל ממש לפני ההפסקה ברישווילי קבע יתרון שיא לגאורגים שהובילו במחצית: 37:49.

אדם אריאל נבחרת ישראל. ברני ארדוב
שלוש שלשות במחצית הראשונה. אדם אריאל/ברני ארדוב

רבע 3

אל הרבע השלישי הנבחרת יצאה כמו מלוע של תותח. השחקנים של קטש שמרו מצוין, יצאו למתפרצות ותמיר בלאט השלים ריצת 0:8 שצימקה את הפיגור הישראלי ל-45:49 בלבד. מאט ג'נינג צלף שלשה רביעית שלו במשחק וקירר קצת את הקהל המקומי, אבל זוסמן ושגב קלעו מנגד והחזירו שוב את הנבחרת לפיגור ארבע. גאורגיה איבדה את הראש, שנגליה התחיל להחטיא והקאמבק הושלם עם סלים של ג'ייק כהן ודאנק של איתי שגב שקבע: 55:57 לישראל ו-6:20 ברבע השלישי. ה-איש של ישראל ברבע הזה היה יובל זוסמן שעם מהלך מדהים של סל ועבירה העניק לישראלים יתרון 57:60. מאט ג'נינג הגיב עם שלשה חמישית וקבע שוב שוויון 60. תמיר בלאט צלף שלשה קריטית, אבל שנגליה קלע נקודות ראשונות מהקו מאז הרבע הראשון. בלאט אמר את המילה האחרונה עם נקודת עונשין שקבעה: 65:68 לישראל ו-16:31 מטורף ברבע השלישי.

יובל זוסמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
נתן מלחמה. יובל זוסמן מסתער על שנגליה/ברני ארדוב

רבע 4

הרבע הרביעי היה צמוד צמוד. ג'ייק כהן צלף שלשה עם המון מזל, אבל הגאורגים החזירו שלשה מנגד. טוקו שנגליה חזר מהספסל אחרי מנוחה שקיבל והתחיל לעבוד עם שני סלים שהחזירו את הגאורגים ל-75:73. ג'ייק כהן קלע שוב מתחת לסל, אבל סנאדזה צימק לנקודה עם שלשה חמישית שלו במשחק, 76:77 כשנותרו שלוש דקות לסיום המשחק. ישראל נתקעה בהתקפה, זוסמן נחסם ושנגליה שלקח את המשחק על עצמו סחט עבירה במתפרצת וקלע פעמיים כדי להחזיר את היתרון לגאורגים. ישראל הגיע לסוף שעון ותומר גינת הצליח לקבור שלשה ענקית כדי לקבוע 78:80, שתי דקות לסיום. גאורגיה הלכה פנימה לביטאדזה שקלע סל קשה וסחט גם עבירה וקבע 80:81 לגאורגיה. ישראל יצאה להתקפה קריטית שהסתיימה עם עבירת תוקף של ג'ייק כהן על שנגליה. הגאורגים ניצלו את זה כשביטאדזה סחט עבירה וקלע אחת מהקו כדי לקבוע 80:82. איתי שגב סחט עבירה 20 שניות לסיום אבל לא עמד בלחץ והחטיא פעמיים. שנגליה קלע אחת מהקו מנגד ונתן אפשרות לישראל להשוות עם שלשה אבל בלאט איבד כדור ושנגליה סגר עניין במתפרצת כדי לקבוע 80:85 בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully