וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להיות הספורטאית העשירה בעולם? נאומי אוסקה רוכבת על ההצלחה

21.9.2018 / 19:00

היא בדרך לחתום על החוזה הנשי הגדול בהיסטוריה של חברת ההלבשה שלה, סגרה כבר חוזי ענק עם אינספור חברות והפכה למודל של רב תרבותיות והצלחה. היפנית בדרך לכבוש את השווקים הגדולים בעולם

סרינה וויליאמס אחרי גמר אליפות ארה"ב 2018/עריכת וידאו: ניר חן

ההצלחה של נאומי אוסקה ממשיכה להכות גלים. הטניסאית בת ה-20, שזכתה ב-8 בספטמבר באליפות ארצות הברית עם ניצחון 2:6, 4:6 מול סרינה וויליאמס בגמר שערורייתי מבחינת האמריקאית, לקחה איתה הביתה המחאה על סך 3.8 מיליון דולר, אבל מסתבר שזה עוד כסף קטן לעומת הפוטנציאל הכלכלי שטמון בה.

אוסקה, כידוע, היא בת לאבא מהאיטי ואם יפנית. היא נולדה ביפן ושמרה על שם המשפחה אוסקה של אמה כדי להיטמע היטב בארץ השמש העולה. בגיל שלוש המשפחה עברה לניו יורק לכמה שנים ולאחר מכן נדדה לפלורידה, שם למדה לשחק טניס והפכה לשחקנית המצוינת שהיא היום.

סיפור חייה והעובדה שהיא כל כך רב תרבותית גורם לכך שהשוק אליו פונה אוסקה הוא עצום. קודם כל זה השוק היפני, שם היא כבר כוכבת ענקית שזוכה לשיתופי פעולה מסחריים עצומים עם חברות רבות כמו יונקס (שהמניות שלה עלו ב-10% בשל ההצלחה של אוסקה בניו יורק), יצרנית הנודלס ניסין, חברת השעונים היפנית "Citizen" ועוד חברת שידורים וטלוויזיה בלווין בשם WOWOW. בנוסף לכך, יש לזכור שאוסקה פונה לכל השוק האסיאתי, כמו גם לבני מיעוטים בארצות הברית ובכל העולם. היא גם מדברת "אמריקאית" וכיכבה לאחרונה בתכניות בעלות רייטינג גבוה כמו זו של אלן דג'נרס ואחרות כשהמטרה היא לשווק אותה גם לקהל האמריקאי. אוסקה היא גם דמות מיוחדת, אינטליגנטית וצינית שקונה את הלב של מי שמדבר איתה ואת הקהל.

עוד בנושא:

אחרי הסערה: קרלוס ראמוס ישפוט בחצי גמר גביע דייויס
נאומי אוסקה: "הרגשתי עצובה, לא הבנתי למי קוראים בוז"
מצעד הציטוטים הטובים ביותר של נאומי אוסקה
הטניסאים היפנים שברו את המחסומים באליפות ארה"ב
בואו לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם המתחדש של וואלה! ספורט

שלט פרסומת של נאומי אוסקה ביפן. AP
אוסקה בשלט פרסומת ביפן השבוע/AP

לא מזמן סגרה אוסקה על עסקה גדולה עם יצרנית הרכב "ניסן", שעל פי דיווחים החתימה אותה לשלוש שנים בסכום כספי גבוה. בנוסף, החלו לצאת פרטים מעסקת הענק שהיפנית צפויה לחתום עם חברת ההלבשה "אדידס", שהחוזה שלה מולה מסתיים בתום השנה. על פי כל הדיווחים, היפנית הצעירה תחתום עם המלבישה שלה על חוזה תמורת 8.5 מיליון דולר לשנה, החוזה היקר ביותר ש"אדידס" חתמה מול ספורטאית אי פעם. בנוסף לכך, חשוב לציין שההצלחה הענקית באליפות ארצות סידרה לאוסקה סכומי כסף רציניים עם בונוסים מכל הספונסרים שלה.

"הערך שלה עבור אדידס עכשיו שווה כמה מיליונים טובים", אמר יועץ השיווק ג'ו פבוריטו לניו יורק פוסט לפני כמה ימים, "הזכייה שלה באליפות ארצות הברית התרחשה לעיני כל מקבלי ההחלטות של החברות הכי גדולות בעולם, כולם היו שם. העובדה שהיא גם הצליחה דווקא בניו יורק מעניקה לה עוד צעד משמעותי קדימה".

אוסקה עצמה חתומה בסוכנות IMG האמריקאית, שמייצגת ספורטאים וטניסאים רבים בעולם. הסוכן שלה סטיארט דוג'ויד אמר: "היא מגיעה מיפן עם רקע רב תרבותי מהאיטי וארצות הברית, אז יש לה את החבילה המלאה. היא גם כנה מאוד וצנועה ואנשים מתחברים לזה מאוד. היא הולכת לחוות קריירה מוצלחת מאוד במגרש ומחוצה לו. אנחנו עובדים כבר עם קיי נישיקורי ויודעים איך השוק הזה עובד. יש הרבה חברות עבורן קיי הוא הגבר והן מחפשות עכשיו את האישה ולכן לא יכול היה להיות תזמון טוב יותר. חוזה ההלבשה שלה נגמר בסוף השנה ואנחנו במו"מ כמעט עם כל חברה אפשרית בנושא".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נאומי אוסקה טניסאית יפנית. רויטרס
אוסקה אחרי החתימה על ההסכם עם "ניסן"/רויטרס

נציג של חברת השעונים "Citizen" התראיין לגבי ההצלחה של אוסקה שחתמה איתם על הסכם בחודש שעבר ואמר: "הזכייה שלה בטורניר הייתה טובה מאוד בשבילנו. נתמקד עכשיו בשווקים בצפון אמריקה ואסיה. אוסקה מתפתחת וגדלה בכל יום. היא מתאימה למותג שלנו מאוד".

אוסקה מקבלת חסות מחברת WOWOW היפנית, שמחזיקה בזכויות השידור לכל טורנירי הגרנד סלאם ביפן. הם דיווחו על עלייה של לא פחות מ-500% בהזמנות של לקוחות אחרי הניצחון של הטניסאית בחצי הגמר בניו יורק. חברת המחבטים יונקס, שמלווה אותה מאז 2008, חוותה עלייה של 11% במניות שלה בשבוע שעבר והגבירה משמעותית את קצב ייצור המחבטים מהסוג בו היא עצמה משחקת.

חברת הנולדס ניסין, שמלווה את אוסקה מאז 2016, חוותה עלייה של 3% במניה שלה, אבל הדובר של החברה טען שהמכירות יגדלו בצורה משמעותית בשבועות הקרובים. אוסקה, כאמור, צפויה להישאר עם "אדידס", אבל מוטוי איומה, מנכ"ל אסיקס, טען שהמחיר שהחברה שלו הייתה מוכנה לשלם לאוסקה הוא למעלה מ-100 מיליון דולר לעשר שנים רק כדי שתנעל את הנעליים של החברה.

העובדה שאוסקה בחרה לשחק עבור יפן יכולה לעשות הבדל משמעותי לגבי הסכומים שתדרוש עבור עסקאות כיוון שהחברות היפניות מחפשות גיבורה משמעותית לקראת המשחקים האולימפיים ב-2020 בטוקיו. קיי נישיקורי, שעדיין לא זכה בגרנד סלאם, הרוויח בין יוני 2017 ליוני 2018 סכום של 33 מיליון דולר מחסויות, שזה הרבה פחות מה-65 מיליון שהכניס רוג'ר פדרר, אבל יותר מטניסאים עם הישגים הרבה יותר טובים משלו כמו רפאל נדאל (27 מיליון) ונובאק דג'וקוביץ' (22).

"העסקים והחברות הכי גדולות משקיעות המון כסף בנישיקורי כדי להפוך אותו לסמל של טוקיו 2020, ויתחילו לעשות את אותו הדבר כנראה גם עם אוסקה", אמר מנהל של חברת פרסום גדולה ביפן בראיון ל"אסיה ניקאיי", "העובדה שהיא חצי האיטית או שיש לה עור שחום ואפילו זה שהיא לא מדברת יפנית כל כך טוב? כל זה ממש לא מהווה בעיה".

נאומי אוסקה טניסאית יפנית. AP
העניין התקשורתי באוסקה היה עצום ביפן/AP

אוסקה הגיעה בשבוע שעבר לביקור ביפן וזכתה לקבלת פנים חמה מאוד של מאות אוהדים ומאות אנשי תקשורת. היא נשאלה אם היא רואה בעצמה "סוג חדש של יפנית" במסיבת העיתונאים ואמרה: "בשבילי, זו פשוט מי שאני. כששואלים אותי את השאלה הזו, זה זורק אותי אחורה כי אני צריכה לחשוב על זה. אני לא יודעת. אני לא חושבת שאני שילוב של שלושה מינים שונים, אני רק חושבת שאני מי שאני. אנשים כל הזמן אומרים לי שאני מתנהגת כמו סוג של יפנית, אבל אני חושבת שהטניס שלי הוא לא ממש יפני". על קבלת הפנים שחיכתה לה בשדה התעופה האנדה בטוקיו אמרה אוסקה: "כשהגעתי לכאן והיו כל כך הרבה אנשים שחיכו לי בשדה התעופה הרגשתי מופתעת ושמחה. אני מעריכה מאוד את כל התמיכה".

על התקרית של סרינה וויליאמס בגמר, שרבים טענו כי הקטינה את הזכייה שלה, אמרה אוסקה: "אני לא מרגישה עצובה לגבי זה כי אני אפילו לא יודעת מה מצפים שאני ארגיש כי זה היה גמר גרנד סלאם ראשון שלי והזכייה הראשונה שלי בגרנד סלאם. בסך הכול אני מאושרת ואני יודעת שהשגתי המון. אני לא חושבת שאפילו חשבתי להרגיש עצובה או משהו כי אני לא יכולה להשוות את זה לכלום. כשהצלחתי באליפות ארצות הברית וגם קיי הצליח ואמרו שזו פעם ראשונה ששני שחקני יחידים מגיעים לחצי גמר באותו טורניר גרנד סלאם, התחלתי לחשוב אם ילדים קטנים צופים בזה ורוצים גם להתחיל לשחק. תמיד חשבתי שקיי הוא דמות לחיקוי בצד של הגברים ושחסרה מישהי בנשים, אני מקווה שאוכל להיכנס למשבצת הזו. המטרה שלי לשנה הזו היא להגיע לטורניר גמר הסבב וכמובן להצליח בטורנירים האחרונים של השנה. לאחר מכן, אולי להגיע לחמישייה הראשונה בעולם, אבל אני לא רוצה להלחיץ את עצמי יותר מדי".

נאומי אוסקה טניסאית יפנית. רויטרס
אוסקה במהלך מסיבת העיתונאים ביפן/רויטרס
נאומי אוסקה טניסאית יפנית. GettyImages
אוסקה מקבלת פרחים השבוע ביפן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully