וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בארה"ב: מדליסט הזהב הורחק לצמיתות בגלל חשד לעבירות מין

לוחם הטקוואנדו סטיבן לופז, שזכה במשחקים האולימפיים ב-2000 ו-2004, חשוד ביחד עם אחיו בשורה ארוכה של עבירות מין חמורות. הקורבנות ממתינות בקוצר רוח לפתיחת המשפט שלהם

לוחם טאקוונדו אמריקאי סטיבן לופז. GettyImages
סיפור מטריד ומזעזע. לופז/GettyImages

אחרי הפרשה המזעזעת של לארי נסאר וההתעללות המינית במאות מתעמלות, הספורט האולימפי בארה"ב שוב כמרחקה. הפעם מדובר בלוחם הטקוואנדו סטיבן לופז, שחשוד בשורה של עבירות מין. לופז הושעה זמנית כבר במאי, אבל הלילה (בין שישי לשבת) הורחק לצמיתות.

לפחות חמש נשים שונות הגישו בחודשים האחרונים תלונות נגד לופז ואחיו ז'אן על עבירות מין. לוחמת הטקוואנדו לשעבר, נינה זאמפלי, טוענת שלופז החל לחזר אחריה באגרסיביות כשהייתה בת 10 ושהשניים שכבו בפעם הראשונה כאשר היא הייתה בת 14 בלבד והוא היה בן 22.

משפחתה של זאמפלי התגוררה בשכנות למשפחת לופז. כשהתעוררו בביתה בעיות משפחתיות, נינה בת ה-10 מצאה מקום מפלט אצל השכנים. על פי העדויות שלה, סטיבן נהג להחזיק בידה, להושיב אותה על ברכיו ולקנות לה מתנות רבות, בין היתר טבעת.

לפי העדות שלה, כשזאמפלי הייתה בת 14 ולמעשה התגוררה במשך כמה שבועות בבית משפחת לופז, סטיבן הניח את ידו על איבר המין שלה ושאל אם היא בתולה. מיד לאחר מכן הורה לא להתפשט ולבצע בו מין אוראלי. "במשך כל כך הרבה שנים הייתי בטוחה שאני היחידה שהוא פגע בה", היא סיפרה בדמעות לפני כחצי שנה.

עוד בנושא:

האב שניסה לתקוף את לארי נסאר בבית המשפט הפך ל"גיבור אמריקאי
סימון ביילס חשפה בפוסט מרגש: גם אני הוטרדתי מינית על ידי רופא הנבחרת
קורבנותיו של לארי נסאר: "אנו סובלות לבד, אבל שורדות ביחד"

סטיבן לופז, לוחם טקוואנדו אמריקאי. AP
"שני עשורים של עבירות מין". סטיבן לופז/AP

סטיבן לופז בן ה-39 הוא מדליסט זהב אולימפי מ-2000 ו-2004 והוא זכה באליפות העולם חמש פעמים. אחיו ז'אן היה מאמן טקוואנדו מוערך. בתביעה אזרחית שכבר הוגשה נגדם לפני כמה חודשים, השניים הואשמו ש"במשך שני עשורים הם ניצלו את מעמדם כספורטאים בכירים, מאמנים ומנטורים כדי לפגוע באלו שהם היו צריכים להגן עליהן".

לוחמת טקוואנדו אחרת שהתאמנה עם האחים לופז, גבי ג'וסלין, אמרה: "אני שמחה שהאמת מתחילה לצאת לאור. סטיבן צריך להיות רחוק מקורבנות פוטנציאליים". ג'וסלין סיפרה שהיא הותקפה על ידי סטיבן בפעם הראשונה כשהוא אימן אותה בתחרות בגרמניה.

ז'אן לופז כבר הושעה בתחילת השנה לצמיתות, אחרי שחקירת SafeSport (גוף חיצוני שמופעל על ידי הוועד האולימפי) העלתה עדויות מטרידות על דרכי הפעולה שלו. בין היתר טענה אחת המתלוננות שהוא הטריד אותה מינית כשהייתה תחת השפעת אלכוהול ולא הצליחה להתנגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully