וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש של הפועל באר שבע בעקבות פרשיית האפודה: קנס של 20 אלף שקל

האלופה ספגה עונש קל בעקבות העיכוב בפתיחת המשחק נגד מכבי תל אביב, וספגה גם קנס על תנאי בגובה 30 אלף שקל. בדיון תקף נציג באר שבע את השופט אוראל גרינפלד ואת מכבי תל אביב, וננזף

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

קנס של 20 אלף שקל. זהו העונש שהושת הערב (רביעי) על הפועל באר שבע בעקבות פרשיית האפודה של אריאל הרוש במשחק מול מכבי תל אביב. נציגי הפועל באר שבע הגיעו היום לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל לדיון המשמעתי, הציגו את קו ההגנה שלהם, תקפו את השופט אוראל גרינפלד ואת מכבי תל אביב, ולבסוף קיבלו עונש קל למדי, למרות שכתוצאה מהפרשה המשחק נפתח באיחור של רבע שעה.

בנוסף לקנס שהושת על הקבוצה בפועל, היא ספגה קנס על תנאי בגובה 30 אלף שקל.

כזכור, במשחק בין השתיים ביום ראשון הרוש לבש אפודה כהה, שדומה מדי למדים הכחולים של מכבי תל אביב. השופט אוראל גרינפלד ביקש שהוא יחליף, בבאר שבע סירבו ודרשו שהאורחת תחליף את המדים שלה, גרינפלד איים לא לשרוק לפתיחה ולבסוף הרוש החליף מדים.

עוד בנושא:

המנהלת נגד אלונה ברקת: "התנהלות שביזתה את הכדורגל הישראלי"
הפועל באר שבע תוקפת בחזרה: "המנהלת זקוקה לניהול רציני וחף מעסקנות"
גרינפלד הודיע לבאר שבע שלושה ימים לפני המשחק: הרוש לא יוכל לשחק בשחור

עמית פינס, היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל. דני מרון
ניר רשף, תובע ההתאחדות/דני מרון
דיין ההתאחדות נעם ליובין. דני מרון
הדיין נעם ליובין/דני מרון

16:26: סמנכ"ל הפועל באר שבע עידו בר נתן פתח את הדיון והציג את קו ההגנה, תוך שהוא מציג תמונות ממשחקים בהם : "השופט גרינפלד העדיף לשמור על הלבוש שלו, שהיה דומה למכבי תל אביב. הוא היה עם מכנסיים שחורים וחולצה כחולה בדיוק כמוהם".

בשלב זה בר נתן הציג תמונות ממשחקים אחרים והסביר: "השופט טען שאי אפשר לקיים משחק ספורטיבי כשמכבי תל אביב לובשים כחול והשוער שלהו שחור. חיפוש פשוט של רבע שעה העלה שהשופט גרינפלד שפט את הפועל קרית שמונה נגד הפועל חיפה, קבוצה אחת בכחול, השנייה באדום, והפלא ופלא - השוער בשחור. אותו שופט חשב אחרת במשחק אחר. אם חשבנו שזה מקרה, בא אותו השופט גרינפלד למשחק של מכבי תל אביב אל מול פתח תקווה. קבוצה בכחול ובקבוצה בצהוב, ושוב השוער בשחור.

"שיחקנו מול מכבי פתח תקווה בטרנר, הם היו בצבע כחול והשוער שלנו בצבע שחור ושום אסון לא נגרם.

"צ'לסי שיחקה מול מנצ'סטר יונייטד בכחול, כאשר השופט והשוער של יונייטד בשחור וזה היה בסדר.

"אבל גרינפלד העדיף שנשחק כשהשוער שלנו ילבש כתום עם אדום. בכל השנים שאנחנו בהפועל בש מעולם לא אישרו לנו כתום נגד אדום. מה ההבדל בין אדום עם כתום לבין שחור עם כחול?"

בר נתן סיכם: "אנחנו ביזינו את הכדורגל הישראלי? לא קצת הגזימו? הפועל באר שבע מבזה את הכדורגל הישראלי? אם טעינו אז אנחנו מתנצלים, אבל הגזימו פה לגמרי. יש תחושה שהכי קל להתנפל על הפועל באר שבע".

אוראל גרינפלד שופט כדורגל. ברני ארדוב
"יישר קו עם ההגנה של מכבי תל אביב". גרינפלד/ברני ארדוב

16:33: הדיין נעם ליובין הגיב לדברי בן נתן בתקיפות: בא שופט משחק לגורם כלשהו בקבוצה שלכם שעה וחצי לפני ואומר שהשוער לא עולה ככה לשחק. לא קורה עם זה כלום. חוזר על 20 דקות ו10 דקות לפני המשחק. זו פארסה ברמת הגיחוך. אתה מדבר איתי על אירופה? זאת לא אירופה.
לא משנה באיזה קבוצה זה היה קורה אם זה היה קורה בקבוצה אחרת היית אומר שזו פארסה ואיך כזה דבר יכול להיות? אני יושב פה באלפי דיונים ואני לא זוכר מקרה כזה, מליגה א' ועד ליגת העל. אז אל תדבר איתי על אירופה".

16:40: בר נתן המשיך: "התנצלנו בפני כל מי שנפגע. אנשים בהפועל באר שבע מקדישים את חייהם בשביל כדורגל הוגן. כשאנחנו מקבלים מכתבים כאלה ממנהלת הליגה זה מרגיש רע.

בר נתן הסביר שהתלבושת של שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ' הייתה לבנה, ולכן זה לא היה תקין כי המכנסיים והגרביים של באר שבע לבנות. התלבושת השנייה של ראיקוביץ' שחורה. על כך אמר בר נתן: "גרינפלד אמר שביום שלישי הקודם שאנחנו לא יכולים להיות עם שחור. הייתה להם את התלבושת השלישית שהייתה פותרת את הבעיה. אביתר אילוז התקשר ליואב זיו כמה ימים לפני המשחק וביקש ממנו להביא את התלבושת השלישית כדי שכל הבעיות ייפתרו. יואב זיו אמר לו שהם לא רוצים כי אין עליהם הדפסות".

עידו בר נתן, סמנכ"ל הפועל באר שבע (מימין). דני מרון
מצוות התביעה/דני מרון

16:42: בר נתן סיכם: "טעינו בשיקול הדעת, זה לא היה צריך לקרות. השופט יכל גם לפתור את הבעיה אם היה מבקש ממכבי תל אביב לשחק בצהוב.

"בסוף השוער שלנו עלה עם כתום והשחקנים באדום, אין כל כך הבדל. השופט עלה עם צבעים כמו של מכבי תל אביב והתקנון אוסר על הדבר הזה.

"מנהלת הליגה כבר במחצית המשחק שלחו לנו הודעות על האסון הלאומי שקרה. בשום מקרה אחר שכזה דבר קרה לא היה כזאת תגובה".

16:45: מוטי בורנשטיין, סמנכ"ל מנהלת הליגה: "הפועל באר שבע תרמה רבות לכדורגל ישראלי, אבל עם זאת הם לא מעל החוק".

16:50: הדיין ליובין: "זאת הייתה טעות חמורה בשיקול דעת. אבל הנזק נגרם ואני בטוח שבפעם הבאה שזה יקרה מי שמקבל את החלטות בעניין יעשה הרבה מאוד חושבים. מה היה קורה אם גברת ברקת לא הייתה יורדת למטה אומרת לו להחליף? המשחק היה מבוטל".

16:55: הדיון הסתיים, כעת מחכים להחלטת הדיין.

18:05: הדיין מסר את החלטתו: באר שבע נקנסה ב-20 אלף שקל בפועל, וב-30 אלף שקל על תנאי במקרה של עבירה דומה נוספת. בהחלטתו, כתב הדיין ליובין כי "נלקחה בחשבון התנצלותה הכנה של הנאשמת, ואני מאמין שאם יתקלו ראשי הקבוצה במקרה דומה בעתיד, לא ינהגו כפי שנהגו במקרה זה. הדבר לא מוסיף כבוד לקבוצה עתירת ניסיון והישגים כהפועל באר שבע.

אלונה ברקת בעלי הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
יצאה בזול. אלונה ברקת/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully